/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a második generációs Lexus NX

2021. június 15. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A második generációs NX új fejezetet nyit a Lexus számára, ugyanis külső és belső formatervével, valamint hajtásláncaival egyaránt új irányokba tart, beleértve a Lexus történelmének első plug-in hibrid elektromos hajtását. A hamarosan már megrendelhető új NX várhatóan az idei év utolsó negyedévében érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe.

A Lexus NX prémium crossover első generációja különösen sikeresnek bizonyult a japán gyártó számára Európában: 2014-es bemutatkozása óta több mint 170 000 példány talált belőle gazdára a kontinensen. A felhasználók 70%-a új ügyfél volt a Lexus számára, így az NX előző generációja különösen nagy mértékben járult hozzá a márka növekedéséhez a régióban. Erre a sikerre épít az új generáció, amely kimagasló minőségű terméket kínál azon ügyfelek számára, akik a megszokottnál többet várnak autójuktól.

A vadonatúj Lexus NX teljes mértékben újjászületett; alkatrészeinek 95 százaléka megújult. Egy picit nagyobb is, mint az elődmodell, 4660 mm hosszú (+20 mm), 1865 mm széles (+20 mm), 1640 mm magas (+5 mm), a tengelytávja pedig 2690 mm-es (+30 mm). Megtartották az modell avantgárd megjelenését, miközben a kocsi érettebb, kifinomultabb és erőteljesebb látványt nyújt. Az ikonikus, orsó formájú Lexus hűtőrács a formaterv meghatározó eleme maradt. A szélesebb első és hátsó nyomtáv még jobb kiállást biztosít; a széles kerékjárati ívek akár 20 colos kerekeknek is helyet adnak. A hátsó rész középpontjában az új, L-alakú lámpatestek állnak, a jármű teljes hosszán átívelő megvilágítással. A korábbi L-embléma helyét a „LEXUS” név veszi át a csomagtérfedélen.

Az új NX az első modell amely a Lexus új Tazuna vezetőtéri koncepciójának gyakorlatba ültetésével született: a vezérlők és az információk elrendezése a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elv alapján történik, intuitív kezelőszervekkel, amelyek működtetéséhez minimális szem-, fej- és kézmozgásra van szükség. Az utastér kialakításakor a fejlesztők a luxus lounge-ok érzetét vették alapul, ahol a takumi kézművesség kivételes minőségérzettel és kimagasló anyagminőséggel, és omotenashi vendégszeretettel társul. Utóbbi az autóban az üdvözlő világításban, az akár 64 színben választható hangulatvilágításban és a Lexus első  elektromos belső ajtónyitó rendszerében is testet ölt.

A Lexus NX teljesen új központi rendszert kapott, gyorsabb reakciókkal, új funkciókkal és kapcsolódási lehetőségek teljes körével, amelynek része az okos felhasználói felület érintőképernyővel és gombokkal az intuitív működtetés érdekében, és persze az új ‘Hey Lexus’ beszédvezérlés. A felhő alapú navigáció hozzáférést biztosít a valós idejű közlekedési információkhoz a jármű adatgyűjtő modulján keresztül – mobil adatfelhasználás nélkül. A vezeték nélküli telefontöltés sebessége 50%-al nőtt, az utasok kényelmét pedig a vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integráció és a Lexus Link alkalmazás kínálta távoli hozzéférés funkciók teszi teszik teljessé. A Lexus Link alkalmazás különböző távoli hozzáférési funkciókat kínál, mint például az utastér előfűtése és -hűtése, valamint az ajtók zárása és nyitása. Az utasok minden eddiginél tágasabb és kényelmesebb térben foglalhatnak helyet.

A Lexus NX vadonatúj hajtásláncokat kapott, amelyek mindegyikét kategóriaelső teljesítmény jellemzi. A modell Magyarországon két meghajtással, öntöltő hibrid és plug-in hibrid változatban lesz megrendelhető. A NX 450h+, a Lexus első plug-in hibrid autója és az NX modellkínálatának csúcsmodellje. 306 lóerős teljesítményt, 63 kilométeres elektromos hatótávot és 40 g/km alatti CO2-kibocsátást kínál. A full hibrid NX 350h a Lexus negyedik generációs hibrid rendszerét kapja, amely 22 százalékos teljesítménynövekedés mellett (242 LE) 10 százalékkal alacsonyabb emisszióval működik.

Az NX 450h+ és az NX 350h E-Four elektromos összkerékhajtási rendszere is továbbfejlődött. A hátul hajtó elektromotor állandóan működik, még nagyobb nyomatékot leadva, amivel az eddiginél is jobb tapadási érzetet biztosít.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/