/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új kecskeméti Mercedes

2019. január 09. 11:10   |   Autoblog
címkék:  

A CES (Consumer Electronics Show) keretein belül bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLA Coupé, mely figyelemfelkeltő formatervvel és rendkívül intelligens megoldásokkal érkezik. Az MBUX asszisztenstől kezdve az Augmented Reality navigáción keresztül az egyedi fitness-javaslatokat felvonultató Energizing Coach funkcióig az új CLA számtalan okos megoldással büszkélkedhet. A Mercedes-Benz legújabb büszkeségét továbbra is Kecskeméten gyártják majd, csakúgy, mint az elődmodellt.

A Mercedes-Benz újgenerációs kompakt modelljei jelentősen hozzájárultak a márka megfiatalításához és a vevők megtartásához. A CLA Coupét 2013-ban mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban, ez volt az első kompakt Mercedes-Benz modell az amerikai piacon. A CLA vásárlók több mint kétharmadát versenytársaktól sikerült átcsábítani, s az amerikai CLA tulajdonosok átlagosan tíz évvel fiatalabbak, mint a tipikus Mercedes-Benz vásárlók. A CLA tulajdonosok egyébként mindemellett Európában is a legfiatalabbak a Mercedes-Benz vevőkörében. 2017-ben az európai vásárlók fele korábban versenytársak autóit vezette. S azok akik korábban CLA Coupé vagy Shooting Brake modellek tulajdonosai voltak, 75 százalékban következő autójuk kiválasztásakor is a Mercedes-Benznél maradtak. Az összesen mintegy 750 ezer eladott járművel az első generációs CLA Coupé és CLA Shooting Brake modellek jelentősen hozzájárultak a kompakt autók sikeréhez.

Az új CLA négyajtós kupé változata a formaterv tekintetében új szintre emeli a Mercedes-Benz ‘érzéki letisztultság’ formanyelvét. Az oldalablakok felett végighúzódó belépő vonal és a keret nélküli ajtók kombinációja a CLA Coupét összetéveszthetetlen, sportosan elegáns karakterrel ruházza fel. Az elölnézetet a markáns, erősen előredöntött ‘cápaorr’ határozza meg a hosszú motorháztetővel egyetemben, amit az úgynevezett Powerdome domborítások tesznek igazán egyedivé.

A keskeny fényszórók a mélyre húzott motorháztetővel és a gyémánt mintázatú hűtőráccsal együtt határozottan sportos karaktert adnak a modellnek. A lapos, kétrészes hátsó fényszórók és a hátsó lökhárítóra költöztetett rendszámtábla a CLA-t hátulnézetből különösen szélesnek láttatják; a hangsúlyos vállak és kerékjáratok, továbbá a széles nyomtávok pedig szintén hozzájárulnak az erőt sugárzó kiálláshoz. Az összkép egyszerre elegáns és sportos, az aprólékosan megtervezett optikai törések és felületek révén pedig érdekes fény-árnyék játék figyelhető meg az autón, különösképp oldalnézetből.

Az új CLA egyébként hosszabb és szélesebb elődjénél. 4688 mm hosszú (+48 mm), 1830 mm széles (+53 mm), 1439 mm magas (-2 mm), a tengelytávja pedig 2729 mm-es (+30 mm). Az autó 0,23-as légellenállási együtthatója (cw-értéke) továbbra is egyedülállóan alacsony. Az egyedi dizájn mellett a karosszéria minden eleme a kiváló légellenállás jegyében született. A CLA-hoz szériában járó hűtőrács mögötti kétrészes zsalurendszer és a szinte teljes alsó burkolat.

A belső teret csúcstechnológia és fiatalos avantgárd stílus jellemzi. A CLA minden elemét tekintve különleges és egyedi. A sajátos hangulatot az A-osztályhoz hasonlóan elsősorban a modern kialakítású műszerfal határozza meg. A szárnyprofilt idéző műszerfal törés nélkül köti össze a két ajtót, a rendkívül széles digitális műszercsoport pedig teljesen különálló egységként trónol a műszerfal tetején. A hatást a változtatható hangulatvilágítás teszi teljessé, de a sportos, turbina optikájú szellőzők is hozzájárulnak a prémium miliő megteremtéséhez.

A Mercedes-Benz legújabb multimédia rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) tavaly ünnepelte világpremierjét a Las Vegas-i CES keretein belül. Az MBUX-ot komoly informatikai háttér, kiváló képernyő és grafika, teljesen személyre szabható kijelző-tartalom, hatékony Head-up Display, Augmented Reality funkcióval kibővíthető navigáció, intelligens, tanulni képes szoftver és a „Hey, Mercedes!“ beszédvezérlés jellemzi. Most azonban az MBUX belső tér asszisztens révén új szintre lép a rendszer, ami még könnyebbé varázsolja az intuitív kezelhetőséget.

A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha. Az MBUX belső tér asszisztens többek között lehetővé teszi a képernyőtartalmak változtatását, amennyiben valamelyik kezünkkel a multimédia érintőképernyő vagy a touchpad felé közelítünk. A rendszer az aktuális menüválasztás függvényében tesz javaslatokat a kiválasztható tartalmakra. További újdonság, hogy az MBUX megkülönbözteti a vezető és az utas hangját, így magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia például a masszázsfunkciót.

A belső tér asszisztens különösen érdekes tulajdonsága a „személyes kedvenc” funkció, ami a középkonzol felett V-alakban tartott mutató és középső ujjakkal hívható elő. Ily módon számos korábban elmentett funkció aktiválható rendkívül egyszerű módon, például igazán praktikus lehet a „Navigálj haza!“ parancs elmentése. A rendszer ebben a tekintetben is meg tudja különböztetni felhasználóit: a vezető és az utas eltérő kedvenc funkciókat menthet el.

Mindezeken felül több más intuitív képességgel is rendelkezik az MBUX kézmozdulat-felismerése: amennyiben például sötétben kezünkkel a belső tükör felé közelítünk, az olvasólámpa be- vagy kikapcsolható, ha pedig a vezető sötétben az utasoldali ülés felé nyúl, az ülést az autó automatikusan megvilágítja, hogy könnyebben megtalálhassa a sofőr az ott elhelyezett tárgyakat. Amint elveszi a kezét az ülésről, az utasülés megvilágítása magától kikapcsol.

A CLA-ban debütál a felhasználókat megkülönböztetni képes hangfelismerés is: a rendszer csak annak a parancsaira, kérdéseire válaszol, aki legutóbb aktiválta a „Hey Mercedes“ kulcsszóval. Első körben – kizárólag az amerikai piacon – az eddigieknél lényegesebben komplexebb kérdésekre is képes válaszolni a teljesen online rendszer (például: Milyen gyerekbarát éttermek vannak a közelben?; Milyen eredményt ért el tegnap valamely sportcsapat?; Hogy alakult egy cég részvényeinek árfolyama?; Milyen nagy Texas állam?; Mennyi a banán cukortartalma?; stb.).

Az új Energizing komfortvezérlés összekapcsolja a gépjármű különböző komfortfunkcióit. Teljesen új funkciónak számítanak az Energizing Plus csomaghoz járó Energizing Coach intelligens ajánlások. Az Energizing komfortvezérlés alapvetően a klímaberendezés, az ülések, a belső világítás, valamint a hangrendszer funkcióit kapcsolja össze – különféle összeállításokat kínálva a felhasználók aktuális hangulatának, igényeinek megfelelően.

Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik kategóriájában. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a modell térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.

Az új CLA esetében a szériafelszereltség részét képezi a Sebességkorlátozás asszisztens, az Aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített Aktív fékasszisztens is. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is. A Vezetői Segédrendszerek csomag részét alkotó PRE-SAFE PLUS a ráfutásos baleseteket képes felismerni.

Elsősorban a szélesebb nyomtávoknak (elöl +63 mm, hátul +55 mm az elődhöz képest) és az alacsonyabb súlypontnak köszönhető, hogy a CLA minden idők legsportosabban vezethető kompakt Mercedes-Benz modellje. A magas szintű dinamikát és komfortot szolgálja az új fejlesztésű, több lengőkaros hátsó futómű, valamint a szériában járó direktkormányzás is. A karosszéria oldaldőlését egy nagyobb átmérőjű stabilizátor hivatott mérsékelni. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető a modellhez, így a vezető bármikor kedvére választhat a kényelmes és a fokozottan dinamikus futóműhangolás között. Szériában 16 colos kerekekkel és 205/60 R16 méretű abroncsokkal érkezik a CLA, opcionálisan azonban akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is lehet választani (225/40 R19 abroncsokkal).

Las Vegas-i világpremierjén az új CLA 250 modellvariáns mutatkozik be, motorházteteje alatt négyhengeres turbós benzinmotor található 225 lóerős csúcsteljesítménnyel és 350 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Az erőátvitelről ebben az esetben szériában hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos automataváltó gondoskodik. A piaci bevezetésre májusban kerül sor, addig számos benzin- és dízelmotorral bővül az új CLA palettája.

Forgalmazásának első évében a hagyományoknak megfelelően Edition 1 kiadásban is elérhető lesz az új CLA. A limitált darabszámú Edition 1 változatok kívül-belül számos egyedi ismertetőjeggyel büszkélkednek, amelyek kihangsúlyozzák a modell exkluzivitását. Magyarország számára komoly jelentőséggel bíró és egyben nagyon örömteli hír, hogy a 2019 májusában piacra kerülő új CLA gyártása továbbra is Kecskeméten marad.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/