/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatta vadonatúj Le Mans-i versenyautóját a Toyota

2021. január 15. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

Hosszas várakozás után megérkezett a Toyota GR010 HYBRID Le Mans Hypercar, a hosszú távú világbajnokság címvédő márkájának új generációs versenyautója. A GR010 HYBRID a közvetlen elődmodell TS050 HYBRID hajtáslánc-technológiájának evolúcióját alkalmazza, ám egy vadonatúj korszakot vezet be a WEC világában éppúgy, mint a Toyota motorsport-tevékenységeiben.

A Toyota motorsport-részlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) ma reggel közzétette annak a Le Mans Hypercar versenyautónak a részletes műszaki adatait, amellyel a 2021-es, megújult szabályrendszert követő WEC szezonban tör bajnoki címének megvédésére a márka. A GR010 HYBRID a Toyota hamarosan bemutatkozó, utcai hipersportautójának a közvetlen versenyváltozata, amelyet 18 hónap alatt fejlesztettek ki a TGR kölni központjának mérnökei, valamint a Higashi-Fuji hibrid hajtáslánc-kompetencia központ szakértői.

Az összkerékhajtású GR010 HYBRID kombinált rendszerteljesítménye a megújult WEC szabályrendszernek megfelelően 500 kW (680 lóerő). A hajtáslánc egy, a hátsó tengelyt hétfokozatú, szekvenciális sebességváltó közbevetésével hajtó 680 lóerős, 3,5 literes V6-os, ikerturbós benzinmotorból, valamint az első tengelyre ható, 272 lóerős villanymotor/generátor egységből áll.

A versenyautó kifinomult vezérlőelektronikája a mindenkor rendelkezésre álló hibrid rásegítés függvényében szabályozza a belsőégésű motor teljesítményét, így az autó a futam bármely adott pillanatában képes kiaknázni a szabályrendszerben engedélyezett maximális teljesítményt. A rendszer arra is lehetőséget teremt, hogy a futamok rendezői (a WEC-ben és La Mans-ban most először alkalmazott előírások szerint) versenyről versenyre módosítsák a versenyautó energiafelhasználását és tömegét, és ezzel kiegyenlítettebbé tegyék a mezőnyt.

Az új évadra, a WEC új korszaka előtt is tisztelegve a Toyota Gazoo Racing új harci díszbe öltöztette GR010 HYBRID-et, amely a közúti modell és a versenyautó közötti, minden eddiginél szorosabb kapcsolatra utalva a GR feliratot is magán viseli. Ez a bizonyos utcai testvérmodell, a 2020 szeptemberében, a Le Mans-i 24 órás verseny alkalmával leleplezett GR Super Sport jelenleg is fejlesztés alatt áll.

A GR010 HYBRID az FIA által előírt, költségcsökkentést szolgáló korlátozásokkal összhangban 162 kilogrammal nehezebb (1040 kg) és 32 százalékkal gyengébb elődjénél, a TS050 HYBRID-nél. A módosítás a számítások szerint a mezőny egészében mintegy tíz másodperccel lassabb köridőket hoz majd Le Mansban.

Szintén az új előírásokhoz igazodva a Gazoo Racing szakított eddigi, bevált gyakorlatával, és kizárólag az első tengelyen alkalmaz villanymotor/generátor egységet. Ez azt jelenti, hogy a belsőégésű motort hagyományos indítómotorral kellett felszerelniük, illetve a hátsó tengelyt kizárólag tradicionális hidraulikus súrlódófék lassítja.

A változások részét képezik a megváltozott befoglaló méretek is: a GR010 HYBRID 250 milliméterrel hosszabb, illetve 100 milliméterrel szélesebb és magasabb a TS050 HYBRID-nél.

Az új műszaki előírások nem engedélyezik, hogy a csapatok versenyről versenyre más karosszériával álljanak rajthoz, ezért a Gazoo Racing mérnökeinek egyetlen, állítható aerodinamikai csomagot kellett kifejleszteniük, amely a nagy leszorítóerőt, illetve a kis légellenállást igénylő pályákon egyaránt optimálisan tud teljesíteni. Az aerodinamikai fejlesztést nagyteljesítményű számítógépes szoftverrel, valamint szélcsatornás vizsgálatokkal végezték.

A WEC 2021-es évada március 19-én, a Sebringi 1000 mérföldes futammal veszi kezdetét, és november 20-án, a Bahreini 6 órás versennyel zárul. A szezon csúcspontja, a Le Mans-i 24 órás futam a tervek szerint június 12-13-án zajlik majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/