/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták a Mercedes-Benz GLE Coupét

2014. december 11. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes megirigyelte a BMW X6 sikerét, ezért bemutatta a GLE Coupét, amely egy sportos kupé és egy robusztus szabadidőautó erényeit egyesíti. A GLE kupé kizárólag háromliteres motorokkal és összkerékhajtással lesz megvásárolható, akár AMG kivitelben is. Jövő nyáron érkezik.

A Mercedes-Benz új nomenklatúrája szerint a szabadidőautóinak két első betűje minden esetben GL (kivéve a klasszikus G-osztályt), a harmadik betű pedig a jármű alapját adó modellsorozatot jelöli. A vadonatúj GLE Coupé tehát az E-osztály kategóriája, s közvetlenül összevethető a fő konkurens BMW X6-ossal. Később érkezik majd a hagyományos felépítésű GLE is, amely a korábbi M-osztály megfelelője lesz.

A GLE Coupé tekintélyes méretű jármű, 4,9 méter hosszú, 2 méter széles, 173 centiméter magas, a tengelytávja pedig 2915 mm-es. Szinte milliméterre pontosan akkora, mint a BMW kupé-SUV-ja. A GLE Coupé hangsúlyosan sportos kiállású jármű, amely amellett, hogy hordozza a friss Mercedeses formajegyeket, két különböző kategóriájú járművet ötvöz. Az izmos sárvédők, a vaskos kerékjárati ívek, az akár 22 colos kerekek, a magas övvonal és a nagy hasmagasság klasszikus SUV-os ismertetőjegyek, az övvonaltól felfelé azonban már egy modern, dinamikus négyajtós kupé sziluettjét látjuk, lejtős tetővel és alacsony ablakokkal. Az orr igen brutális a szárnymintás hűtőmaszkkal, az óriási alsó légbeömlő nyílással és a nagy erőt sejtető kidomborított géptetővel. A háromdimenziós hatású fényszórók is megteszik a hatásukat. A far is sportos hangvételű, a S-osztály kupéira hasonlító hátsó csíklámpákkal, a csomagtér élspoilerrel, valamint a dupla kipufogóval. A hátsó szélvédő teteje Mercedes kupé-hagyomány szerint le van kerekítve.

A kerekek hatalmasak, már alapban is 20 colosak és extrém szélesek, de 21, sőt 22 hüvelykes méretben is választhatók. Akárcsak a BMW X6 esetében, brutális a gumiméret; 21-es kerekeknél elöl 275/45, hátul 315/40, a 22-es felnik esetében azonban már 285/40, illetve 325/35 a megfelelő abroncsméret.

Mindegyik GLE Coupé modell 4MATIC állandó összkerékhajtással felszerelt, az alap nyomatékelosztás mértéke azonban változó. A GLE 350 d és GLE 400 modellek tengelyenkénti nyomatékelosztása 50/50 százalék, a GLE 450 AMG Coupé kivitelben azonban a hátsó tengelyre 10 százalékkal több nyomaték jut, agilisabb viselkedést erdeményezve. A hajtáslánc hangolható, a sofőr ötféle menetmód közül választhat, a komfortos beállítás és a csúszós körülményekre tervezett beállítás mellett választhat Sport, Sport+ és Individual, azaz egyéni módot is. A menetprogramok megváltoztatják a GLE Coupé viselkedését; hatással vannak a felfüggesztésre, a kilencfokozatú automataváltó karakterisztikájára, a kormányzásra, a gázreakcióra, de még az erőforrás hangjára is.

A GLE Coupé természetesen Airmatic adaptív légrugózással is ellátható, amely a Dynamic Select menetdinamikai rendszer aktuális üzemmódjának megfelelően csillapít. Sport és Sport+ módokban a karosszériadőlésnek elejét vevő aktív kanyarstabilizáló rendszer is életre kel, az útegyenetlenésegeket és lyukakat pedig az aktív első és hátsó stabilizátorrudak simítják ki. A kezelhetőség mindig kiváló, legyen szó városi kocsikázásról, szerpentines vezetésről vagy autópályás menetről. A GLE 350 d 4MATIC és GLE 400 4MATIC modellek szériában acél felfüggesztést kapnak adaptív csillapítással, felárért azonban Airmatic ADS Plus folyamatos csillapítású légrugózással is elláthatók. Utóbbi az AMG változatban alapfelszerelés.

A forgalmazás három modellel indul, a GLE 350d 4MATIC dízellel, a GLE 400 4MATIC benzinessel és a GLE 450 AMG-vel. A dízelben háromliteres V6-os erőmű dolgozik 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm-es maximális nyomatékkal (1600 ford./percnél), a GLE 400-at azonban egy új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses, háromliteres V6-os biturbó benzinmotor mozgatja 333 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal (1400 ford./perctől). Mindkét modellen szériában 20 colos felnik és 275/50-es abroncsok feszülnek. A GLE 450 AMG csúcsmodell 3 literes biturbó V6-osa 367 lóerőre és 520 Nm nyomatékra képes. 21 colos kerekeken áll, de felárért 22-esekkel is ellátható.

A GLE Coupé utastere sem kevésbé izgalmas és látványos, mint a külseje. Vonzó sportülések és kompakt sportkormány vonzza a tekintetet, az infotainment rendszer képernyője pedig immár nem teljesen szabadon áll, hanem részben a műszerfalba integrált, egységesebb képet nyújtva. A képernyőt légrostélyok szegélyezik. A középkonzolon kapott helyett a Comand rendszer irányítópultja, amelyet érintőpaddal is elláttak. Lenyűgöző az Artico bőrkárpit, amely a műszerfalra és az ajtókra is kiterjed, díszítésnek pedig választható alumínium és fa. Az AMG változatba egyedi fekete nappabőr sportüléseket és háromágú sportkormányt szereltek, ezen kívül fém sportpedálok és szemcsés alumínium betétek emelik a nívót. Opcióként szénszálas dekoráció és zongoralakk betét kérhető.

A GLE Coupé praktikus is, hiszen öt személynek kínál helyet, hátsó padja a legszélesebb a kategóriában és a Mercedes szerint osztályában és a kupék között is a legnagyobb poggyászteret kínálja. Az üléseket ledöntve 1650 liternyi csomag fér el benne. Mindamellett vontatásra is alkalmas, akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat. A vonóhorog teljes mértékben elektromos, s az ESP utánfutó stabilizáló funkciót is tud. A GLE Coupéhoz emellett számos extra rendelhető, és elérhető hozzá az összes vezetői asszisztens rendszer, ami a Mercedes-Benz személyautóiban fellelhető.

Az új Mercedes-Benz GLE Coupé a jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/