/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Peugeot Partnert is

2018. június 28. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën Berlingo Van és az Opel Combo után bemutatták új Peugeot Partnert is. A francia kisáruszállító testvérmodelljeihez igazodva nagyon praktikus és sokoldalú, a szegmens egyik legnagyobb rakterét és terhelhetőségét kínálja, miközben vezetéstámogató rendszerek tekintetében a személyautókkal vetekszik. Magyarországi bevezetése a jövő év elején várható.

Az új Opel/PSA furgonok tervezésekor maximálisan figyelembe vették a céges ügyfelek funkcionalitásra vonatkozó alapvető elvárásait. A karosszéria mérete a szegmensben megszokott: a sztenderd változat 4,40 m hosszú, amelyhez az eddiginél nagyobb, 1,81 m hasznos hosszúság tartozik. A változattól függően 3,30 m3–3,80 m3 térfogatú raktér két EUR raklap befogadására képes. A 4,75 méteres (+35 cm) hosszú változat még nagyobb rakodókapacitással rendelkezik. A hasznos hosszúság 2,16 m, a raktérfogat pedig 3,90 m3–4,40 m3.

Az új Partner a márka legfrissebb modelljeiről ismert EMP2 platformra épült. A jól bevált padlólemez rövidebb túlnyúlásokat és manőverezésnél ideális kisebb fordulókört tett lehetővé. A hasznos teher változattól függően – sztenderd és hosszú sziluett esetén egyaránt – 650 kg és 1000 kg között mozog, és ezzel a kategória egyik legjobbja.

A rakomány biztonságos rögzítését a szériában kínált 6 rögzítőgyűrű segíti, melyekhez opciósan további négy, középmagasságban elhelyezhető rögzítőgyűrű is rendelhető. Egy 12 voltos csatlakozó és a 6 LED-ből álló erősebb fényű világítás gondoskodik arról, hogy a raktér minden helyzetben jól használható legyen. Az opciós oldalsó tolóajtók kényelmes hozzáférést biztosítanak a raktérhez, de a 3:2 arányban osztott hátsó ajtók is tágra nyithatók (opciósan felfelé nyíló ajtó is rendelhető). A zsiráftető a hátsó ajtó fölötti tetőnyíláson keresztül hosszú tárgyak szállítását is lehetővé teszi.

A Partner egyes változatait Multiflex üléspaddal szerelik. Az első üléssorban így 3 személy is utazhat. Ez rendkívül praktikus a vállalkozók számára, mert egyszerre több dolgozó és munkaeszköz szállításával racionalizálhatják a kiszállásokat. A kézifék megszüntetésével pedig szélesebb lett a középső ülés. A szélső utasülés elrejtésével sík padlófelület, 400 literrel nagyobb hasznos térfogat és sztenderd változat esetén 3 m, hosszú változat esetén pedig 3,35 m hosszú hasznos hossz érhető el, miközben az első sorban változatlanul két személy tud utazni. A szélső ülés ülőlapjának felhajtásával a magas tárgyak szállítása sem okoz gondot.

A középső ülés lehajtható háttámlájában íróasztalt helyeztek el, melynek köszönhetően a gépjármű mozgó irodaként is funkcionálhat. Az asztalka mostantól igény szerint a vezető vagy az utas felé is fordítható. A középső ülés alatt egy lakatra zárható tárolóhely található. A Partner hosszú változata most először gyárilag kialakított duplakabinos verzióban is rendelkezésre áll. Az új Riftertől örökölt kényelmes üléspad rekordméretű térdteret biztosít. A szegmensben egyedülálló módon a raktér növelése érdekében a második sor teljes egészében elrejthető, de az első utasülés lehajtásával hosszú tárgyak is kényelmesen szállíthatók.

A Partner egyedi jellemzője az i-Cockpit vezetőhely, amely most először szerepel egy haszongépjármű kínálatában. Az ösztönös vezetés élményét nyújtó i-Cockpit alapelemei az alul-felül csapott, stabilabb fogású, kisméretű kormány, a magasra helyezett műszeregység, továbbá a műszerfal közepén elhelyezett és a vezető felé fordított 8” kapacitív típusú érintőképernyő. Az innovatív újdonságok közé tartozik a Surround Rear Vision kamerarendszer, amely a gépjármű külső környezetéről nyújt tájékoztatást és jelentősen megkönnyíti a vezetést és a manőverezést. A másik újdonság a túlterhelésjelző. A megengedett össztömeg 90%-ának elérésekor a kapcsolón egy fehér fényű, az engedélyezett érték túllépésekor pedig egy borostyánszínű LED világít.

A csúcstechnológiás berendezések listája lenyűgöző és a szegmensben példa nélküli. Változattól függően a következőket foglalja magában: elektromos rögzítőfék, adaptív tempomat, kibővített táblaolvasó rendszer, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő rendszer, automata vészfék,  vontatmánystabilizáló, automatikusan távfény, tolatókamera, holttérfigyelő, valamint szabad kezes nyitó- és indítórendszer. A konnektivitást a 8” érintőképernyő biztosítja, melyhez két USB-port, egy Jack csatlakozó, Bluetooth kapcsolat és egy indukciós töltő tartozik. A rendszer a Mirror Link, Apple Carplay, illetve Android Auto protokollal kompatibilis Mirror Screen funkcióval is kiegészül. A hangvezérléses 3D online navigációs rendszer segítségével egyszerűen és gyorsan rákereshetünk a különböző szolgáltatóegységekre. A célravezetés a valós idejű közlekedési információk figyelembevételével történik.

Az új Partnerhez kínált motorok a legújabb normáknak is megfelelnek, és már most készen állnak a majdani WLTP menetcikluson alapuló megmérettetésre.  A benzines erőforrások között kettő, már részecskeszűrővel is ellátott 1.2 PureTech motort találunk: PureTech 130 LE S&S 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltóval és PureTech 110 LE S&S 6 fokozatú kézi váltóval. A dízelek között háromféle teljesítmény közül lehet választani: BlueHDi 130 LE S&S 6 fokozatú kézi vagy 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltóval,  BlueHDi 100 LE S&S 5 fokozatú kézi váltóval és BlueHDi 75 LE 5 fokozatú kézi váltóval. Valamennyi dízelmotor FAP-szűrővel és SCR rendszerrel kerül forgalomba. Ezzel a technológiával már a motor indításakor megkezdődik a szennyezésmentesítés és adalékra sincs szükség.

Az új Peugeot Partner nemzetközi forgalmazása 2018 novemberében kezdődik. Magyarországi bevezetése várhatóan 2019. év elején várható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/