/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bővül a Hyundai környezetbarát modellcsaládja

2010. október 07. 16:08   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Párizsi Autókiállításon a Hyundai leleplezte környezetbarát Blue Drive járműcsaládjának legújabb tagjait, az ix20 Blue-t és az ix35 hibrid koncepcióautót. A Blue Drive kínálatban szereplő modellek több életszerű, valóban hatásos módosítással tovább javítják az alapjukat adó autók eleve csekély környezeti terhelését.

Minden érintett típusban a legkorszerűbb, a Hyundai koreai és európai kutató-fejlesztő központjaiban kidolgozott hajtástechnika javítja az energiahatékonyságot. A méretcsökkentés elvének megfelelő, egyliteres új Kappa benzinmotor és az 1,7 literes U2 dízelmotorok például számos ilyen fejlesztést tartalmaznak: nagyteljesítményű, alacsony viszkozitású motorolaj, amely csökkenti a súrlódást a hajtásláncban; a szívó és kipufogó oldali folyamatosan változó szelepvezérlés; az égés hatásfokának növelése; a váltóáttételek és a motorvezérlés optimalizálása.

A vezető szempontjából említésre méltó a Hyundai ISG (Idle Stop & Go) stop&start rendszere. Ez álló helyzetben, üresbe kapcsolt váltónál leállítja a motort, majd azonnal újraindítja, amikor a vezető benyomja a kuplungpedált. Az ISG rendszerhez tartozik a generátor szabályozása is. A rendszer fékezéskor a lehető legtöbb energiát nyeri vissza, a gyorsulást pedig a generátor terhelésének csökkentésével javítja.

Különféle fejlesztésekkel sikerült csökkenteni a Blue Drive-modellek légellenállását és gördülési ellenállását is. Minden modellen alvázburkoló elemek előzik meg az autó fogyasztását kedvezőtlenül befolyásoló örvénylések kialakulását. Bizonyos modelleken a Hyundai csökkentette a fékbetét és a tárcsa közötti súrlódási ellenállást is, a felniken pedig alacsony gördülési ellenállású, magasabb nyomásra fújt gumiabroncsokat találunk.

Kívülről az autók nagyban hasonlítanak az alapjukat adó változatokhoz, de speciális fényezésük és emblémáik révén könnyedén azonosíthatók.

2010 végén lesz kapható az i10 Blue, amely az új, különlegesen hatékony 1,0 literes Kappa benzinessel készül. A CVVT kettős változó szelepvezérlésű motor 69 lóerőt teljesít 6200-as fordulatszámnál, maximális forgatónyomatéka pedig 94 Nm. Az i10 Blue emissziója csupán 99 g/km.

Az i20 Blue U2 1,4 literes dízelmotorját Németországban, a rüsselsheimi kutató-fejlesztő központban tervezték. Teljesítménye 75 lóerő percenkénti 4000-es fordulaton, nyomatéka pedig 221 Nm. A motorhoz a legmodernebb hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. A kilométerenként mindössze 98 gramm széndioxidot kibocsátó i20 Blue gyártása a tervek szerint 2011-ben kezdődik.

A vadonatúj ix20 Blue szintén a hatfokozatú váltóval szerelt 1,4 literes U2 kódnévre hallgató dízelmotorral lép piacra még az idei évben, a hagyományos modellel egy időben. 114 g/km CO2-kibocsátási értéke a legalacsonyabbak közé tartozik az kis egyterűek között.

Az i30 Blue tanulmányban a csupán négyezres fordulaton 90 lóerőt teljesítő, 240 Nm nyomatékot leadó 1,4 literes U2 motort látjuk viszont. Hatfokozatú kézi váltója egyike a Hyundai legfrissebb fejlesztéseinek. Az 1,6 literes dízelmotoroknak megfelelő teljesítmény eléréséhez hozzájárul a motorvezérlő számítógép új programja, a csupán a szükséges ideig működő vízpumpa, valamint a magas hatékonyságú és a motorról teljesen lekapcsolható, azt nem állandóan lassító generátor. A modell csupán 94 g/km széndioxid-kibocsátása vonzó ajánlattá teszi az autót.

Páratlanul alacsony, 135 g/km CO2-emissziós értéke az ix35 Blue-t nemcsak a vezető kompakt szabadidő-autók komoly vetélytársává, de az alsó-középkategória ötajtós modelljeinek is komoly ellenfelévé teszi. Az ix35 Blue – melynek gyártása 2010 végén kezdődik -, 1,7 literes U2 dízelmotorját szintén a rüsselsheimi kutató-fejlesztő központ munkatársai tervezték. A motor alacsony 4000-es fordulaton 115 lóerőt ad le, nyomatékmaximuma pedig 260 Nm. Ehhez a motorhoz is hatfokozatú kézi sebességváltó tartozik.

Mindössze 117 g/km széndioxid-emisszióval büszkélkedhet az ix35 hybrid tanulmányautó, amelyet a 115 lóerős, 1,7 literes U2 dízelmotor és egy 5 kW teljesítményű elektromotor hajt. A mild hibrid rendszert hatfokozatú kézi váltó és a Blue Drive csomag további megoldásai egészítik ki: a motorsúrlódás csökkentése, teljes alvázburkolat, magas hatásfokú változó lapátgeometriájú turbófeltöltő, ISG rendszer és alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/