/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Csúcsdízelt kap az Opel Insignia

2017. szeptember 05. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Indul az Opel Insignia új csúcshajtóművének gyártása: a nyári szünet után futószalagon készül a kétliteres BiTurbo dízelmotor, amelyet a Frankfurti Autószalonon debütáló Country Tourer mellett hozzáigazítottak a márka zászlóshajójának többi változatához is. Az Insignia második nemzedéke még idén megrendelhető lesz az új erőforrással.

New top-of-the-line engine for Opel Insignia

Az újonnan konstruált kétliteres dízel teljesítményét soros, kétfokozatú turbófeltöltés dobja fel 154 kW/210 lóerőre, 4000/perces fordulatszámon. A bivalyerős gép nyomatéka 480 newtonméter, már 1500/percnél. Az Insignia Grand Sport BiTurbo 7,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 233 km/óra csúcssebességet ér el.  A motor mindig a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatához és a magas műszaki színvonalú, adaptív Torque Vectoring összkerékhajtáshoz kapcsolódik. A puszta teljesítményleadáson túlmenően az új, közös nyomócsöves dízelmotor tovább javítja a vezethetőséget és az autó viselkedését, a továbbra is kapható, nagyon népszerű, 170 lovas szimpla turbós kétliteres dízelhez képest.

New top-of-the-line engine for Opel Insignia

Az újonnan kifejlesztett négyhengeres BiTurbo az Opel első motorja, amely már ma teljesíti a 2018 őszétől érvényes, szigorú Euro 6.2 emissziós normát. Fogyasztását a továbbra is törvényesen előírt NEFZ-adatok közlik az ősztől érvényes Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP – világszerte egységes könnyűjármű-tesztelés) szerint is. Az utóbbival megállapított értékek (városban 12,2 – 6,2 l/100 km, kombináltan 8,0 – 7,5 l/100 km,) sokkal közelebb állnak a gyakorlathoz, mint az eddig alapul vett NEFZ (városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km). Ráadásul a WLTP figyelembe veszi a különböző vezetési stílusokat, ezáltal mindenki jól megbecsülheti, hogy ténylegesen mennyit fog fogyasztani a kocsija.

New top-of-the-line engine for Opel Insignia

Az új csúcsdízel AdBlue-befecskendezéssel működő (SCR) kipufogógáz-kezelő rendszere nagyszerűen semlegesíti a nitrogénoxidokat (NOx): az ammóniák tartalmú (NH3) vizes karbamidoldat az SCR-katalizátorban reakcióba lép velük, és végül nem mérgező nitrogén, illetve víz keletkezik. A most már a motorhoz közel elhelyezett dízel-részecskeszűrő (DPF) hidegindítás után a lehető leggyorsabban felmelegszik, és alacsony kipufogógáz-hőmérséklet mellett (lassú autózás) is elég forró marad ahhoz, hogy megbízhatóan kiszűrje a koromrészecskéket, illetve magától regenerálódjon.

A hatékonyság és a vezetési élmény maximalizálása érdekében nem takarékoskodtak az Opel tervezői: az új dízelmotort sorba kapcsolt két turbó tölti fel. A beszívott levegőt az első nyomja elősűrítve a másodikba, amelyet az állítható vezetőlapátokon (VTG) átömlő kipufogógáz hajt. Ezáltal már alacsony fordulatszámon is nagy a nyomaték, majd felpörögve bőséges teljesítményt ad le a motor. A VTG csaknem párhuzamosan állítja be a lapátokat az áramlással, így csökken az ellennyomás, és vele együtt a fogyasztás. A nagymértékben sűrített és felforrósodott levegő a töltőlevegő-hűtőn keresztül jut az égésterekbe, ahová akár tíz rész-dózisban fecskendezik be a gázolajat a hétfuratos porlasztók. A töltőnyomást, a fordulatszám és a terhelés függvényében, elektromos működtetéssel szabályozza a turbógeometria-állítómű és három megkerülő-szelep.

New top-of-the-line engine for Opel Insignia

Az új motor tervezésének fő szempontjai a hatékonyság javítása, a teljesítmény és a nyomaték növelése, a sima járás és a csekély zajkeltés voltak. Ezeket figyelembe véve alkalmaztak kovácsolt főtengelyt, kiegyensúlyozó tengelyt, merevített lendkereket és kétrészes olajteknőt, amelyek minimumra csökkentik a dízelekre jellemző rezgéseket és rezonanciákat. Tovább mérsékli a fogyasztást az igény szerint, elektromosan bekapcsolódó vízpumpa. Az új BiTurbo dízel közös futószalagon készül az ismert kétliteres motorral, az Opel kaiserslauterni üzemében.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

PDA_FAN
2017-09-05 - 20:41

Megérett az Opel is a pusztulásra… mondom ezt 22 év opelezés után. Inkább hibridet fejlesztenének, mint megint egy újabb koromköpőt.


*/