/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Dízelbotrány – mélyen a zsebébe nyúl a Volkswagen

2016. július 04. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen egyezségi megállapodásokat kötött az Egyesült Államok igazságügyi minisztériumával és Kalifornia szövetségi tagállammal, valamint a szövetségi kereskedelmi bizottsággal és magánszemély felperesekkel, akiket a felperesi irányító bizottság képvisel abból a célból, hogy rendezze a Volkswagen és az Audi érintett kétliteres TDI dízel járműveivel kapcsolatos polgári jogi igényeket.

A körülbelül 499 000 Egyesült Államok piacaira készült kétliteres TDI motoros járműből jelenleg 460 000 Volkswagen és 15 000 Audi márkájú jármű van használatban – amelyek a visszavásárlás, a lízingből való visszavétel vagy a hatóságilag engedélyezett műszaki átalakítások szempontjából érintettek. A Volkswagen alapot hoz létre a 2.0 literes TDI motoros járművek finanszírozására 10,033 milliárd USA-dollárig terjedően. Ez az összeg 100 százalékos részvételi arányon alapul, valamint azon a feltételezésen, hogy az érintett vevők 100 százaléka dönt a visszavásárlás vagy a lízingből való idő előtti visszavétel mellett.

A Volkswagen ezen kívül azt is bejelentette, hogy az Egyesült Államok 44 tagállamának főügyészével, valamint Columbia Kerülettel és Puerto Ricóval arra az egyezségre jutott, hogy a dízel-problémakörrel kapcsolatos már folyamatban lévő és a potenciális jövőbeni fogyasztóvédelmi pereket összesen körülbelül 603 millió USA dollár értékű egyezségi összeg útján rendezzék.

A bíróságnak három megállapodást nyújtottak be engedélyezésre a 2.0 literes TDI egyezségi program részeként:

(1) egy úgynevezett jóváhagyási megállapodást, amelyet az USA igazságügyi minisztériuma (DOJ) nyújtott be a környezetvédelmi hatóság nevében, továbbá Kalifornia szövetségi tagállam a Kaliforniai Levegő Erőforrás Testület (CARB), valamint a kaliforniai állami főügyész nevében;

(2) a szövetségi kereskedelmi bizottság által benyújtott egyezségi rendelkezést;

(3) és egy célzott egyezséget a felperesi irányító bizottsággal (PSC) a Volkswagen és Audi márkájú 2.0 literes TDI motoros járművek bizonyos jelenlegi és korábbi tulajdonosainak és lízingbe vevőinek szövetségi szintű felperesi összefogása nevében az egyesített per rendezésének céljával.

A Volkswagen továbbra is azon fog fáradozni, hogy a 3.0 TDI V6-os dízelmotorral szerelt érintett járművekre is közös megegyezéses megoldást találjon.

Április 22-én a Volkswagen a 2015. évi beszámolójában összesen 16,2 milliárd eurós rendkívüli kiadásról számolt be, amely a járművek műszaki átalakítására és visszavásárlására, jogi kockázatokra, valamint a dízel problémakör következményeiként felmerülő további ráfordításokra képzett céltartalékokra vonatkozik.

A járművekre vonatkozó nitrogénoxid-kibocsátás (NOx) értékeinek szabályozása az Egyesült Államokban lényegesen szigorúbb, mint a világ más részein, és a motorváltozatok ennek megfelelően jelentősen különböznek. Ez a műszaki megoldások fejlesztését az Egyesült Államokban jelentősen megnehezíti Európához vagy a világ más régióihoz képest, ahol már a hatáskörrel rendelkező hatóságok egyetértése mellett megkezdődött a TDI járművek átalakítására irányuló engedélyezett program megvalósítása, amellyel teljes egészében megfelelnek az UN/ECE és az európai kibocsátási szabványoknak.

A 2.0 literes TDI motorokra vonatkozó javasolt egyezségi megoldások

A 2.0 literes TDI motorokra vonatkozó megcélzott egyezségi program keretei között – a bírósági engedélyezésétől függően –a Volkswagen többek között az alábbi intézkedésekre vonatkozó hajlandóságát nyilvánította ki:

Visszavásárlás, illetve idő előtti lízingből való visszavétel végrehajtása vagy a járművek ingyenes műszaki átalakítása (az EPA és a CARB engedélyezése esetén), valamint egyezségi kifizetések a jelenlegi és bizonyos korábbi tulajdonosok és lízingbe vevők részére. Részleteiben ez a következőket jelenti:

A Volkswagen saját alapot hoz létre a 2.0 literes TDI egyezségi programhoz. Az alapba fektetett összeg nem haladhatja meg a 10,033 milliárd USA dollárt. A konkrét összeg a programban részt vevő ügyfelek számától függ, valamint az általuk választott opcióktól, amennyiben a javasolt műszaki átalakításokat jóváhagyják a hatóságok és ezzel megvalósíthatóvá válnak.

A vevők választhatnak, hogy visszavásároltatják járművüket a Volkswagennel vagy lízing szerződésüket szankció nélkül felmondják, vagy ha a műszaki megoldásokat engedélyezték, ingyenesen átalakíttatják járművüket és megtartják azt. Azon vevők, akik ezen opciók bármelyike mellett döntenek, a Volkswagentől egy további egyezségi kifizetést is kapnak. Az egyezségi programba az alábbi 2.0 literes TDI motorral szerelt járművek tartoznak bele: VW Beetle 2013-2015, VW Golf 2010-2015, VW Jetta 2009-2015, VW Passat 2012-2015, Audi A3 2010-2013 és 2015.

A kérdéses járművek visszavásárlási értéke a tiszta visszaadáskori értéken alapul, a NADA 2015 szeptemberében kiadott használt autó katalógusa címen közzétett adatai szerint, figyelembe véve a lehetséges kiegészítő felszereltséget és az eljárás előrehaladottságát.

Az USA-ban az alábbi környezetvédelmi programok támogatása az EPA-val és a CARB-el való egyeztetés alapján:

3 éves időszakon keresztül 2,7 milliárd USA-dollárnyi összeget fizet be a bíróság által kirendelt vagyonkezelő által kezelt alapba a 2.0 literes TDI járművek megemelkedett nitrogénoxid-kibocsátása (NOx) orvoslására.

10 éven keresztül 2 milliárd USA dollárt fizet be a nulla károsanyag-kibocsátású járművek infrastruktúrájába, valamint olyan kezdeményezésekbe, amelyek támogatják a megfelelő hozzáférést e technológia irányában.

A Volkswagen az egyezségi programot azonnal megkezdi, amint a bíróság jóváhagyja az egyezségi megállapodásokat. Ez legkorábban 2016 őszére várható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/