/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egyre biztonságosabbak a kínai autók

2011. november 24. 20:46   |   Autoblog
címkék:  

Nagy meglepetéseket hozott az Euro NCAP független szervezet idei utolsó törésteszt-sorozata. A monstre vizsgálaton 14 új autó vett részt, köztük két kínai modell, a Geely Emgrand EC7 és az MG6. A Fiat Pandával, a Jeep Grand Cherokee-val, a Jaguar XF-fel és a villanyhajtású Renault Fluence ZE-vel egyetemben négycsillagos eredményt értek el, ami mérföldkövet jelent a kínai autógyártók életében.

A Chevrolet Malibu, a Kia Rio, a Mercedes-Benz B-osztály és C-osztály kupé, a Ranger Rover Evoque, a Subaru XV, valamint a Volkswagen Beetle és up! kiérdemelték a maximális ötcsillagos értékelést. Az up! minihez hasonlóan a SEAT Mii és a Skoda Citigo is megkapta a legmagasabb osztályzatot.

A Geely Emgrand EC7 és az MG6 négycsillagos eredménye azt mutatja, hogy a kínai gyártóknak egyre fontosabb az Európában is forgalmazott autóik biztonsági színvonala. Az is kissé meglepő, hogy a Renault Fluence ZE elektromos autónak nem sikerült elérnie az előirányzott öt csillagot. Értékelésben egy szinten áll a Mitsubishi i-MiEV-vel, de jobb nála a Nissan Leaf és az Opel Ampera.

A Fiat Panda azért veszített egy csillagot, mert nem jár hozzá alapáron menetstabilizáló rendszer. (Az ESP-t 2012-ben kötelezővé fogják tenni minden autóban). Három új konkurensében ezzel szemben megtalálható az ESP (up! és a többiek). A Jeep Grand Cherokee teljesítményét is négy csillagra értékelték csalódást keltő gyermekvédelme és a rossz ülésvezető-sínkiképzése miatt.

Az Euro NCAP tavaly óta külön díjazza az olyan technológiai újításokat, amelyek jelentősen fokozzák az utasok biztonságát. A Ford idén két újabb Advanced elismerésben részesült a Focus modellhez is rendelhető vezetőfigyelmeztető és ütközésre figyelmeztető rendszerért, így már összesen négy díjjal büszkélkedhet. A Mercedes-Benz éberségfigyelő és ütközésmegelőző asszisztensét is kitüntette a zsűri, az Opel díjat kapott az Adaptive Forward Lighting (AFL) világítórendszeréért, de a Volkswagen városi pánikfékét is Advanced díjjal jutalmazták.

Végezetül, a VW Beetle és a Subaru XV elképesztően jó eredményt ért el gyermekvédelem területén. Teljesítményüket 90 százalékra értékelték, ami az eddigi legjobb ezen a téren. A Subaru XV teljesen automatikus légzsákaktiváló rendszere is nagyszerű; a világon először képes arra, hogy az anyósülésre beülő személy testsúlyának függvényében aktiválja a frontlégzsákot. Gyermekek előtt így nem robbanhat a légzsák.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/