/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elindult a Kia Sorento Hybrid gyártása

2020. július 10. 19:50   |   Autoblog
címkék:  

A Kia elindította az új Sorento hibrid változatának sorozatgyártását. A márka SUV zászlóshajója most először jelenik meg hibrid hajtáslánccal is. A Sorento negyedik generációjának minden változata a márka Hwasungban működő üzemében készül Koreában, közös gyártósoron.

Az elsőként gyártott Sorento Hybrid modellek az európai piacra érkeznek, és a modell hamarosan az észak-amerikai gyártásba is bekerül a Kia West Point-i gyárában (Georgia állam). Az ugyanezekben az üzemekben készített korábbi generáció számos elismerést gyűjtött be pályafutása során. Az új modell ugyanolyan szigorú minőségi előírások és ellenőrzések közepette készül, mint elődje.

A Sorento közel húsz éve a Kia globális modellpalettájának fontos tagja, első sorozata 2002-ben jelent meg, s az elmúlt 18 évben összesen több mint hárommillió talált belőle gazdára világszerte. A legújabb, negyedik generációs Sorento európai forgalmazása 2020 harmadik negyedévében indul, de a világ egyes piacaira csak az év végére ér majd el. Az év végéig az új modell egyes piacokon plug-in hibrid hajtáslánccal is megjelenik, e változatok sorozatgyártása később kezdődik Hwasungban.

Az új Sorento az első modell, ami a Kia friss fejlesztésű, középméretű SUV-padlólemezén alapul. Az új alaplemeznek köszönhetően a még nagyobb a karosszéria révén az új Sorento ma az egyik legjobban kihasználható, legpraktikusabb három üléssoros SUV a piacon.

A Sorento Hybrid hajtásláncában 1,6 literes T-GDi turbómotor dolgozik együtt egy 1,49 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkucsomaggal, és egy 44,2 kW-os villanymotorral. Az akkumulátor a padló alatt utazik, így alig vesz el helyet az utastérből. Az új hajtáslánc kombinált teljesítménye 230 LE, össznyomatéka pedig 350 Nm.

A hajtás egy hatfokozatú automataváltóra szerelt elektromos eszközön keresztül adódik át, így az elektromos és a benzines motor teljesítménye egyszerre használható ki minimális energiaveszteséggel. Az eredmény: élénk gyorsulás bármilyen sebességfokozatról, közvetlen hozzáféréssel az akkumulátorban rendelkezésre álló energiához, nagyobb sebesség esetén is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/