/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a BMW X1 és X2 hibrid változata

2020. január 09. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A BMW Csoport egymás után mutatja be a legnépszerűbb és legdinamikusabban fejlődő járműkategóriák plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatait. Idén a legkisebb szabadidőautók kerültek sorra, jön a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e.

A hatékony technológia és a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egysége mindkét modellben akár 57 kilométeren át tartó emisszió-mentes mobilitást garantál, miközben a duó átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 48 gramm, amellyel új mércét állít fel a prémium kompakt terepjárók szegmensében. Mindehhez 100 kilométeren az X1 xDrive25e esetében 14,3 kWh, az X2 xDrive25e esetében pedig 14,2 kWh kombinált energiafogyasztás párosul. A hibrid-specifikus összkerékhajtás, amely gyorsan és precízen osztja el a hajtásláncból érkező erőt a két tengely között, magával ragadó vezetési élményt hív életre.

A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtásláncában egy 1,5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy típus-specifikus hangolású elektromos motor dolgozik együtt. A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm. Erejét egy hatfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Az elektromos motor maximális teljesítménye 70 kW/95 lóerő, amelyhez 165 Nm csúcs forgatónyomaték társul, az erőt pedig egy fokozatmentes automataváltó küldi a hátsó tengelyre.

Az így felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás mindkét modellt páratlanul agilis irányíthatósággal vértezi fel, megőrizve a BMW modelljeire jellemző vezetési élményt. Az elektromos motor azonnali gázreakciójának, valamint már álló helyzetben is elérhető csúcs forgatónyomatékának köszönhetően a bajor prémiumgyártó ügyfele a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodhat a megváltozott vezetési szituációkhoz, ráadásul a tengelyek közötti terhelés-elosztás is tökéletes.

A benzinmotor és a villanymotor együttesen 220 lóerő maximális rendszerteljesítményt hív életre, amelyhez 385 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul. A BMW X1 xDrive25e így 6,9 másodperc alatt, míg a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, így például országúti előzéskor is jelentős erőtöbbletet és megnyugtató biztonsági tartalékot kínál. Az X1 xDrive25e végsebessége 193 km/óra, az X2 xDrive25e végsebessége pedig 195 km/óra.

A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e egy 10 kWh bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátort kapott, amely egyetlen feltöltéssel 54-57 kilométer tisztán elektromos meghajtást ígér. A nagyfeszültségű akkumulátor hozzávetőlegesen 5 óra alatt egy hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető, a modellpároshoz alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. Az akkumulátor teljesen lemerült állapotból körülbelül 3 óra 45 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető, amely a BMW i Wallbox fali töltővel mintegy 2 óra 25 percre csökkenthető. Utóbbival a százszázalékos töltöttség körülbelül 3 óra 15 perc alatt érhető el.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működési üzemmódját a középkonzolon található eDrive gombbal szabályozhatja. Az alapbeállításként aktiválódó AUTO eDRIVE üzemmódban a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb együttműködés szerint vezérli a két erőforrást, a hajtáslánc hatékonyságának és a vezetés élményének növelése érdekében pedig a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája az aktivált navigációs rendszer útvonaltervének adatait is belekalkulálja működési szisztémájába.

A MAX eDRIVE üzemmód a villanymotor maximális kihasználására törekszik, amelyben mindkét kocsi 135 km/óra végsebesség elérésére képes. Az eDrive gombról továbbá a SAVE BATTERY üzemmód is elérhető, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával pedig alkalmanként tovább is tölti az akkumulátort, hogy az így felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A vezető Comfort, Sport és Eco Pro vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára vannak hatással.

Az alapfelszereltség alternatíváiként a BMW X1 xDrive25e modellhez Sport Line, BMW xLine és M Sport felszereltségi szintek, a BMW X2 xDrive25e modellhez pedig Advantage, Advantage Plus, M Sport és M Sport X felszereltségi szintek is megrendelhetők. A modellpáros opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 és BMW X2 modellek összes extrafelszereltségi tétele megtalálható.

Azáltal, hogy a mérnökök az akkumulátort a hátsó üléssor alá építették be, nem csupán alacsony súlypontot érték el, de a belsőégésű erőforrással szerelt modellek csomagtér-térfogatát is. Az X1 xDrive25e csomagterének térfogata így például alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1470 literig bővíthető. A modellhez ráadásul az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, amelynek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/