/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az első Supra versenyautó

2019. március 04. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a Toyota GR Supra GT4, amelyet úgy terveztek és fejlesztettek, hogy tökéletesen megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak. A Toyota GR Supra GT4 megfizethető és versenyképes alap lehet a privát versenyzők számára.

A GR Supra GT4 tanulmányautó azt mutatja, hogyan fejleszthető a nemrégiben bemutatott, ötödik generációs Supra egy vérbeli versenygéppé a nemzetközi GT4 futamokhoz, elérhető alternatívaként a privát versenyzők és a kisebb csapatok számára.

Az országúti használatra szánt Toyota GR Supra számos olyan értéket hordoz, amelyek ígéretes alapnak számíthatnak a GT4 futamok világában; ilyen például az autó tökéletes tömegelosztása, kétüléses kabinja, rendkívül merev és könnyű karosszériája, hátsókerék-hajtása és kifejezetten alacsony súlypontja. A rövid tengelytávolság és a széles nyomtáv kombinációja éppen az ideális 1,55 arányt, vagyis az ‘arany középutat’ adja ki a remek menetstabilitáshoz és fordulékonysághoz.

A tervezők megtartották az országúti változat mélyen ülő, erőteljes kiállását, de karosszériáját hosszabbra és alacsonyabbra formálták. Egy speciális kialakítású első diffúzor és egy hátsó légterelő szárny simítja ki a GR Supra GT4 körül a légáramlatokat, csökkentve a légellenállást és növelve a leszorítóerőt. Mindkét elem természetes kender- és len-alapú kompozitból készül, mert ez környezettudatosabb megoldás a hagyományos karbonszálas szerkezetéknél. A Supra eredeti könnyűfém keréktárcsáit OZ 11 x 18 colos versenykerekekre cserélték a tervezők.

A MacPherson első rugóstagot és a multilink hátsó futóművet megtartották, de mindezt versenyhangolású rugókkal, lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki. A magabiztos lassításról nagyteljesítményű Brembo fékek gondoskodnak. A GR Supra GT4 tanulmányautó gépházában továbbra is az eredeti 3,0 literes, soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel erősített motor található, amelyhez automata sebességváltó kapcsolódik. A blokk teljesítményét egy motorsport-szintű vezérlőegység és egyedi kábelezés növeli. A gépészeti változások közt fontos még megemlíteni a részlegesen önzáró differenciálművet.

A lecsupaszított utastérbe szilárd bukókeretet, FIA-szabványú tűzoltókészüléket és OMP versenyüléseket szereltek. A tanulmányautót motorsport-specifikus üzemanyag-tartály és gyorstankoló rendszer egészíti ki.

A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport-kategóriája, amely egyre több nemzeti és regionális futammal bővül Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban alapított és a FIA által felügyelt futamsorozatot arra találták ki, hogy a profik és az amatőrök számára egyaránt megfizethető versenyzési lehetőségeket biztosítson, és lépcsőként szolgáljon a GT3 kategóriába való továbblépéshez. A Toyota Gazoo Racing felméri majd a Supra GT4 potenciális vásárlóinak érdeklődését, mielőtt döntés születne az autó további fejlesztéséről.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/