/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült minden idők legextrémebb Paganija

2021. március 21. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A Pagani leleplezte a Huayra R modellt, a kizárólag versenypályán használható hipersportautót, amely lélegzetelállító képességekkel bír. 6 literes V12-es szívómotorja 850 lóerős, miközben a saját tömege csupán 1050 kilogramm. A Huayra R-nek ráadásul olyan hangja van, mint egy V10-es Formula 1-es versenyautónak.

Ahogy eddig minden Pagani modell esetében, a  Pagani Huayra R erőforrását is a Mercedes-AMG versenyrészlegeként ismert HWA AG szállította. A több mint 2 évig fejlesztett aggregát egy 6 liter lökettérfogatú, szívóüzemű V12-es erőmű, ellentétben a két turbófeltöltővel lélegeztetett ugyanekkora motorral, amely a normál Huayra modellt mozgatja. Az erőforrás elképesztő 850 lóerős teljesítményt és 750 Nm nyomatékot állít elő, amivel az egyik legjobb fajlagos teljesítményű szívómotor a planétán.

A blokk 9000 fordulatszámig pörög és úgy üvölt, mint a V10-es Formula 1-es versenyautók. A motorhoz egy 6-fokozatú szekvenciális váltómű kapcsolódik, amelyet szintén a HWA AG-vel együttműködésben fejlesztettek ki. A szerkezet mindössze 80 kilogrammot nyom és háromtárcsás fém szinterkuplung van benne.

A Huayra R kompozit önhordó vázzal, vázhoz integrált ülésekkel, különleges ütközéselnyelő struktúrákkal, beépített bukókerettel és króm-molibdén első segédkerettel rendelkezik, amelyet pályaversenyzéshez terveztek. Ezeknek és más változtatásoknak köszönhetően a Huayra R torziós merevsége 16, míg csavarodási merevsége 51%-kal jobb, mint az utcai Huayra modellé. A kocsi száraz tömege is döbbenetesen alacsony, mindössze 1050 kilogramm. A szélcsatornában tökéletesített karosszéria 320 km/órás sebességnél 1 tonna leszorítóerőt termel.

A Huayra R APP kovácsolt alumínium kerekeken gördül, amelyekre Pirelli slick gumikat húztak. A brutális fékhatásról Brembo karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik, 42 centis első és 39 centis hátsó tárcsákkal, valamint körben 6-dugattyús nyergekkel.

Az utastérben tűzoltó berendezést és gyorszáras kormányt találunk, amiről a pilóta állíthatja a fékerőt és a kipörgésgátló rendszert is. A testre szabható digitális kijelző, az állítható pedálszett, s a fedélzeti adatrögzítő szintén az alapfelszereltség részei.

A Pagani Huayra R-ből 30 darabot terveznek gyártani, az ár pedig 2,6 millió eurótól indul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/