Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Erősebb a BMW M5 Competition, mint a gyártó állítja

2019. május 18. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Míg a BMW azt mondja, hogy az M5 Competition 625 lóerővel bír, egy autós magazin utána járt, mire is képes a szuperszedán valójában, így fékpadra tették, és lemérték, mennyit teljesít a modell a kerekeinél. Az eredmény megdöbbentő lett.

A BMW M5 modelljei rendre megtréfálják ellenfeleiket, jobb időket produkálnak, mint a mit a gyártó ígér, így a Car and Driver kíváncsi volt, mit teljesít a családi sportszedán Competition, azaz durvább kiadása a mérőpadon.

Ahogy legutóbb a szintén gyártója által alábecsült McLaren Senna sportmodellnél kiderült, jóval kisebb a veszteség a kerekekhez érve, mint ami az átlag, a BMW esetében egyenesen azok a számok jöttek ki a padra, mint amit a főtengelynél kéne teljesítenie a 4.4 literes duplaturbós V8-asnak: 625 lóerő mellett 821 Nm (hatodik fokozatban mérve az elérhető nyolcból).

Ez megmagyarázza, miért jön ki rendre 3 másodperc körüli százas sprintidő, illetve hogyan képes 11 szekundum alatt abszolválni a negyedmérföldes távot az 1,9 tonnás családi luxuskocsi. Ha az átlagosnál jobbnak mondható 10%-os veszteséggel számolunk, a főtengelynél 700 lóerő körüli teljesítmény jelentkezik. Persze különböző modellek különböző számokat produkálhatnak, ahogy különböző fékpadok is eltérő értékeket mutathatnak, de ekkorát nem tévedhet egyik sem.

A jó hír, hogy a hamarosan érkező M8 és M8 Competition páros is a már köztudottan erős 4.4 literes aggregátokat fogja kapni, ráadásul állítólag csavarnak rajta még egy kicsit a bajorok mindkét változat esetében – a többlettömeget ellensúlyozván.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!