/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Étolajjal megy a Mazda2 versenyautó

2022. november 22. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by Hankook 2. fordulója már több mint a felénél tart. Étolaj illata száll a levegőben, ahogy az emberek hozzálátnak a reggeli elkészítéséhez, és nem is sejtik, hogy a 27-es boxutcában a Mazda Spirit Racing csapat szerelői régi étolajat és mikroalga zsírokat használnak a pályán versenyző jármű hajtására.

A Mazda az ST-Q osztályban versenyez, amelyben kizárólag speciális, nem szabványos járművek indulnak. Más szóval, ez egy olyan hely, ahol a gyártók kipróbálhatják kísérleti autóikat. A Mazda esetében, a Zekken 55 Mazda2 Bio Concept versenyautóját 100 százalékban használt étolajból és mikroalga zsírokból készült biodízel üzemanyag hajtja.

Habár a világ gyorsan elindult a tisztán elektromos autók irányába, sok kérdés maradt még az elektromos autók teljes körű használatát célzó stratégia tekintetében. Például, a járművekhez használt elektromos áramot környezetbarát forrásokból állítják elő? Az akkumulátorok gyártásához felhasznált alapanyagok fenntarthatóak és környezetkímélők? És mi a helyzet azokkal az országokkal, ahol a villamos energia még nem lesz mindenki számára elérhető?

Ezekre és sok további felvetésre is a Mazda elhivatottan keresi a jó megfejtéseket. Tehát, miközben a Mazda kínálatának fontos darabja a tisztán elektromos MX-30, és folyamatosan fejleszti, modernizálja a hajtásláncait és technológiáit, hogy világszerte kompatibilis legyen a meglévő infrastruktúrákkal, a kőolaj helyett alternatív energiaforrásokat után is kutat.

A Mazda hisz abban, hogy a tiszta energiaforrásokból előállított e-üzemanyagok használata pozitívan járul hozzá a mobilitás dekarbonizációjához, mivel ezek is 100%-ban karbonsemlegesek. Fejlesztéseik fontos szerepet játszhatnak majd a 2050-re tervezett tiszta mobilitásra való átállás elősegítésében, mivel jelentős, teljes életciklus során jelentkező CO2-kibocsátáscsökkentést és CO2-semleges működést biztosíthatnak nemcsak az újonnan érkező elektromos járművek, hanem különösen a meglévő autópark számára is – ez egy olyan képesség, melyet más technológia nem nyújthat. Ezenkívül az e-üzemanyagok teljes mértékben kompatibilisek, és bármilyen arányban keverhetők lesznek a meglévő, hagyományos üzemanyagokkal, a termelési volumen növekedésével pedig majd helyettesíthetik is őket, ami lehetővé teszi a zökkenőmentes bevezetést.

A Mazda2 Bio koncepciója a vállalat többmegoldásos megközelítésének egyik iránya. 2018-ban a Mazda részt vett a „Your Green Fuel” elnevezésű autóipari-akadémiai-kormányzati konzorcium projektjében, Hirosimában, együttműködve a japán Euglena céggel, amely 2025-től új generációs biodízel tömeggyártására készül.

Az Euglena új generációs „SUSTEO” biodízel üzemanyaga teljes egészében japán termékekből készül, és a japán ipari szabványok (JIS) hivatalosan is dízel üzemanyagként ismerik el. A SUSTEO az Euglena mikroalgában lévő olaj és zsír kombinációjából és használt étolajból áll. Ez a karbonsemlegesség kulcsa – ahogy már a „bio” elnevezés is sugallja, ezt a dízelüzemanyagot biomasszából, például növényekből és mikroalgákból állítják elő. Mivel növekedésük során szén-dioxidot szívnak magukba, a légkörben lévő teljes CO2 mennyiség semlegesül, ha ezzel az üzemanyaggal hajtja járművét. Különlegessége abban is rejlik, hogy a hagyományos kukoricából vagy más nyersanyagból készült bioüzemanyagokkal ellentétben nem okoz olyan problémákat, mint az élelmiszerverseny vagy az erdőirtás. Az új generációs bioüzemanyag másik előnye, hogy már ma is használható, és kihasználja a meglévő infrastruktúrát.

Jelenleg a Mazda2 Bio Concept autó egy „kerekeken guruló labor”. A cég úgy döntött, ebben a kisméretű járműben teszteli az új üzemanyagot, miután a 2021-es versenyszezonban egy privát csapat által hajtott, szabványos Skyactiv dízelmotor sikereket ért el. A 2023-as szezonra azonban a Mazda egy új versenyautót fejleszt a Mazda3-ra alapozva, amely erősebb motorral rendelkezik.

Tulajdonképpen már nincs messze az idő, amikor biodízel Skyactiv-D modelleket is láthatunk az utakon. Ez egy merész vállalkozás, de tökéletesen illik a Mazdához, amely mindig is szeretett új kihívásokkal megbirkózni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/