Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Európába jött a Toyota Camry

2018. október 04. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Tizennégy év után újra bemutatkozott Európában a Toyota nagy limuzinja, a Camry. A legendás modell érkezésével a Toyota megerősíti jelenlétét a felső-középkategóriában, ahol környezetbarát hibrid hajtásláncának köszönhetően az új Camry Hybrid egyedülálló ajánlatot képvisel. Az érkező új szedánnal immáron nyolctagúra bővül a Toyota európai hibrid kínálata.

A vadonatúj Camry az 1982-es bemutatkozása óta számtalan nemzetközi díjat és elismerést begyűjtő sorozat nyolcadik generációja. A modellt eddig világszerte több mint 100 országban árusították, a teljes értékesítési darabszám meghaladja a 19 milliót. Több mint 700 000 darabos éves eladásával a Camry továbbra is a világ legkelendőbb nagy szedánja.

Az új Camry olyan alapvető értékekre épít, mint a szegmensben kiemelkedő QDR (minőség, tartósság, megbízhatóság), a csendesség és a kifinomult vezethetőség – de teljesen megújult külsővel és belső térrel, kiemelkedő kényelemmel és helykínálattal, csúcsminőségű hajtás-technológiával kiegészítve. A Camry legújabb generációjával bemutatkozik a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemezre tervezett, formára és műszaki tartalomra is koncentráló filozófia.

Stílusában az új Camry merész és feltűnő, keveredése a sportos éleknek és töréseknek a sima lemezfelületeken. Szemből a márka bátor evolúciója ölt testet a katamarán stílusú lökhárítóban is. A vékony és mély felső rácsozat kiemeli a Toyota emblémát, és a végein magába foglalja a keskeny LED fényszórókat. A nagy, trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót. Oldalnézetből az alacsony gépháztető és tetővonal kombináció szintén alacsony övvonallal párosul, ami olyan hatást eredményez, mintha a karosszéria lefelé húzná a tetővonalat. Ez vizuálisan hozzájárul ahhoz, hogy az új Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön. A farrész a hátsó kerékívek között kiemelkedő vállakkal befelé keskenyedik. Lent, a lökhárítónál a sarkokhoz húzott LED-es hátsó lámpák tovább hangsúlyozzák az új Camry szélességét, dinamikus kiállását.

Az új Camry belsejét megfontoltan úgy tervezték, hogy gondosan ötvözze a funkciót, a stílust és a szakértelmet. Érzéki vonalaival az új műszerfal ideális kombinációja az ergonómiának és a vezetőközpontú környezetnek, miközben az első utasnak tágas teret kínál. A letisztult elrendezéssel, a finoman kidolgozott textúrákkal és az anyagok következetes felhasználásával az utastér kiemelkedő minőséget és presztízst sugároz. A 8 colos képernyő észrevétlenül, hézagmentesen simul bele a középkonzol teljesen sötét, zongoralakk fekete felületébe.

Az autó Human Machine Interface (HMI) rendszere három könnyen leolvasható képernyőből áll: a színes, 10 colos head-up kijelzőből, a 7 colos multi-információs kijelzőből, és a középkonzolon elhelyezett 8 colos képernyőből, amely magába foglalja a Toyota Touch 2 multimédiás rendszer legújabb változatát. Gondosan alakították ki kezelőszervek formáját és ergonomikusan helyezték el azokat, beleértve a kiváló minőségű, selyemfényű fémkapcsolókat is. A valóságban a tágas utastér minden felülete kiváló minőségű, puha tapintású, alápárnázott, rugalmas bőrt, elegáns fa díszléceket vagy újonnan kifejlesztett szaténkróm dekorációt vonultat fel. Elérhető a szintén új tigrisszem dekoráció is: ennek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé.

A vásárlók bőr vagy szövet kárpitozás, valamint kétféle belső színvilág közül választhatnak: bézs (bőr), sötétszürke szőnyeggel és a műszerfal felső részénél kétféle árnyalatú bézzsel; valamint fekete (szövet vagy bőr), amely hangsúlyosan kiemeli az utastér új szaténkróm betétjeit. Az új GA-K padlólemez rugalmasságnak köszönhetően az első üléseket teljesen áttervezték, így kényelmesebben és határozottabb oldaltartásúak is. Hátul kétféle kialakítást valósítottak meg: 60:40 arányban osztottan dönthető támlákkal, illetve 40:20:20 arányban osztott, elektromosan állítható, széles fejtámaszokkal felszerelt ülésekkel. Az elektromosan állítható üléseknél elérhető a kartámaszba beépített kapacitív érintőképernyő, amivel a klíma, az audiorendszer és az ülésállítás is vezérelhető. A csomagtér 524 literes.

Az új Camry Hybrid 2,5 literes, öntöltő hibrid hajtáslánca ötvözi a hatékony üzemanyag-felhasználást, az alacsony károsanyag-kibocsátást és a halk működést, s mindezt magasabb teljesítmény és jobb reakcióképesség, rugalmasság mellett valósítja meg. A Camry Hybrid teljesítménye 218 LE, CO2-kibocsátása alacsonyabb 98 g/km-nél és vegyes fogyasztása is csupán 4,2 l/100 km. Az új 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor termikus hatásfoka világelső, 41%-os. Az erőforrás felsorakoztatja a Toyota legfejlettebb technológiáit: a szívó- és kipufogóoldali Dual VVT-i vezérlést intelligens, elektromotoros VVT-iE vezérléssel kiegészítve, és a D-4S közvetlen befecskendezést. Az új Toyota hibrid rendszer (THS II) része az új szekvenciális Shiftmatic sebességváltó is, amivel a vezető a középkonzolon lévő karral egy hatfokozatú automata váltómű működését imitálhatja az élvezetesebb vezetési élmény érdekében.

A torziós merevség sokat nőtt, új a hátsó multilink felfüggesztés, továbbá a korábbinál lényegesen alacsonyabb a súlypont. A könnyű, de rendkívül merev karosszéria torziós merevsége 30%-kal javult az elődhöz képest. Az új felfüggesztés elöl MacPherson konstrukciójú, hátul kettős keresztlengőkaros.

Az új Camry az aktív és passzív biztonsági rendszerek széles skáláját kínálja. Minden modellhez alapáron jár a Toyota Safety Sense csomag, olyan aktív biztonsági technológiákkal, amelyek a forgalomban hatékonyan segítik az ütközések elkerülését. A Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt új Camry rendelkezik gyalogosfelismerő ütközés-megelőzővel, adaptív sebességtartóval, a kormányzásba is beavatkozni képes sávelhagyásra figyelmeztetővel, automatikus távfény-vezérlővel és jelzőtábla-felismerővel. A kibővített vezetéstámogató és biztonságnövelő rendszer része a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolóradar, valamint a tolatókamera.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!