/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Feltámadt egy Le Mans-i Porsche

2016. április 08. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche Classic hatalmas bravúrt hajtott végre ennek a ritka, a márka motorsport történelmének egyik meghatározó darabjaként számon tartott 911-es helyreállításával. A 911 2.4 S Coupé modellen alapuló 911 2.5 S/T-ből összesen 24 darab készült, ez a példány pedig megjárta Le Mans-t is, ahol 1972-ben kategória győzelmet aratott. Ma már régi fényében tündököl.

A Porsche 911 2.5 S/T-t ügyfél versenyautónak fejlesztették ki, akik a a 3-as (GT autók) és a 4-es csoportban (módosított GT autók) indulhattak vele. A Porsche sportrészlegétől lehetett a kocsit megvásárolni, mégpedig 49 680 márkáért. 19 ezer márkával többe került, mint az alapjául szolgáló 911 2.4 S Coupé, azonban különösebb előkészületek nélkül el lehet vele indulni a Targa Florión, a Le Mans-i 24 óráson, sőt, akár ralihoz is megfelelt.

Ezt a sárga példányt az amerikai versenyautó pilóta, Michael „Mike” Keyser vásárolta magának 1971-ben és számos versenyen részt vett vele. Az 1972-es szezonban az észak-amerikai hosszú távú versenysorozatban indította az autót, ahol betársult mellé Jürgen Barth, a Porsche akkori gyári pilótája is. Barth végigment a daytonai 6 óráson és a sebringi 12 óráson, amelyet a Targa Florio követett a sorban, majd Mike Keyserrel teljesítette a nürburgringi 1000 kilométeres versenyt. Végül a szezon fénypontjaként, egy harmadik pilótával, a svájci Sylvain Garanttal kiegészülve indultak a Le Mans-i 24 óráson, ahol begyűjtötték a 3 liter alatti autók kategóriagyőzelmét, összesítettben pedig megszerezték a 13. helyet.

A borzalmas állapotban fellelt 911 2.5 S/T hatalmas kihívást jelentett a restaurálással megbízott Porsche Classicnak, hiszen az évek során a kocsit megpróbálták ’G-modellé’ átalakítani, emellett karambolos volt, s mindezek mellett ette a rozsda is. A kardánalagút és a tető el volt deformálódva; utóbbit cserélni kellett, a sárvédőket pedig újra kellett építeni. Miután elkészültek a karosszériával, a jelenleg a Porsche szériaautóinál alkalmazott korrózióvédelmi eljárásnak vetették alá azt. Miután a védőréteget felvitték, lefújták az autót az eredeti világossárga festékkel.

A minden részletre kiterjedő munka két évig tartott, de a fotókat elnézve megérte.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/