Felújították a Fiat Pandát
címkék: fiat, fiat panda, panda, panda cross, panda life, panda sport, új panda
Éppen negyven évvel ezelőtt debütált a Fiat Panda, amely sármjával, egyszerű használhatóságával és sokoldalúságával milliókat nyert meg magának és autóipari ikonná vált. S most itt a felújított változat, amely immár ötféle kivitelben kapható, opcionálisan összkerékhajtással és lágy hibrid hajtáslánccal is.
A Fiat Panda nagy újdonsága, hogy mostantól ötféle kivitelben lesz kapható, még inkább megfelelve a különböző felhasználói igényeknek. A belépő szintet a Life képviseli, utána következik az új Sport, majd a Cross. A Life és a Cross modellek City kivitelben is választhatók.
A Panda City Life például új lökhárítóiról, új küszöbbetétjeiről és egyedi 15 colos kerekeiről ismerhető fel és a karosszériáján számos kontrasztos fekete részlet is látható. Az utastérben kéttónusú szürke ülések és antracitszürke műszerfal található, alapfelszerelés a manuális légkondicionáló és a Uconnect infotainment rendszer.
Az új Panda Sport a fiatal, dinamikus rétegnek szól. Jellemzői a kéttónusú 16 colos felnik, a színre fújt kilincsek és tükörházak (opcióként fekete színben), valamint a “sport” logó az oldalelemeken. Extraként matt szürke dukkó is elérhető. A kabinban titánszürke műszerfal, öko-bőr kárpitozású ajtópanelek, fekete mennyezet és sötétszürke huzatú ülések, valamint piros szegélyvarrás jelzik a Sport kivitelt. Opcióként megrendelhető a Pandemonio csomag, amely a 2006-os Panda 100 HP stílusában piros féknyergeket, sötétített ablakokat és techno-bőr karimájú, piros díszvarrású kormánykereket tartalmaz.
Az offroados karakterű Panda Cross és City Cross egyaránt megrendelhető két- és négykerék-hajtással, s immár metángáz üzemű erőforrással is. A Panda Cross modellek egyedi jellemzője az új Ceramic kék fényezés, amihez remekül passzol a fekete-kék techno-bőrkárpitozás. A műszerfal közepén egy 7 colos érintőképernyő kapott helyet és alapfelszerelés az automata légkondicionáló. A Panda City Cross LED-es fényszórókkal és feketére fényezett elemekkel érkezik (also műanyag védőelemek, ablakkeretek, kilincsek és lámpakeretek). A csúcsmodell Panda Cross terepjárós elemeket is kapott, mint a két első piros vonószem, az ezüstszínű első, hátsó és oldalsó védőelemek, valamint a tetőrudak. Most első ízben a Panda Cross a DAB digitális rádiót is tudja, s kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto szabványokkal.
Az új Panda modellpalettáján megjelent a lágy hibrid hajtáslánc is. A FireFly családhoz tartozó 3-hengeres, 1 literes, 70 lóerős benzinmotorhoz szíjhajtású indítómotor-generátor kapcsolódik, amely lassításnál és fékezésnél visszatermeli a fékenergiát és egy 11 Ah kapacitású lítium-ion telepben eltárolja azt. Majd felhasználja a motor újraindítására start/stop üzemben, illetve a gyorsításban is támogatja. Az 1,2 literes 69 lóerős Fire motorral összevetve a lágy hibrid aggregát akár 30 százalékkal csökkentheti a széndioxid-kibocsátást. A lágy hibrid hajtásláncban egy új 6-sebességes kézi váltó teljesít szolgálatot.
A Fiat Panda négy évtizedes karrierje alatt csaknem 8 millió példányban kelt el és Olaszországban sem lankad a népszerűsége. Az elmúlt 8 évben a Panda vezette az újautó-eladásokat Olaszországban, és Európában is kedvelt kocsi, 17,1 százalékos piaci részesedéssel.