/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gyártósorra került az új Suzuki Vitara

2015. március 10. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A minden ízében új Vitara sorozatgyártásának megkezdésére Orbán Viktor magyar miniszterelnök adta meg a jelet az autó hivatalos beindításával. Mellette, az utasülésen a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki foglalt helyet, ő mutatta be a miniszterelnöknek a Vitara egyedi jellemzőit. Orbán Viktor immár negyedik alkalommal vett részt gyártásindító ünnepségen a Suzukinál: ő volt az első sofőrje a Wagon R+ modellnek 2000-ben, a harmadik generációs Swiftnek 2010-ben és az SX4 S-CROSS modellnek is, 2013-ban.

A „Vitara” elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. A modell fejlesztése a „Grab your field” (Tiéd a tér) elképzelés jegyében zajlott: a vásárlónak lehetősége van autója személyre szabására, arra, hogy járművét a neki – és életstílusának – leginkább megfelelő társsá tegye. A Vitara a Suzuki szabadidő-autók legújabb ékessége; a márka modelltörténetében új korszak kezdetét jelzi. Fejlesztéséhez, ami több mint négy évet vett igénybe, felhasználták a korábbi Vitarák nemes hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl.

A Vitara magában hordozza mindazokat a jellemzőket, amelyek korábban már sikert arattak: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító/indító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).

A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.

Az új Vitarát a Magyar Suzuki nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a Magyar Suzuki exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.

Az új modell mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható. A Vitara 1,6 GL alapmodell ára 4 490 000 forint, a négykerék-hajtás felára 600 ezer forint. A GL mellett létezik GL+ és GLX felszereltség, előbbi felára a GL szinthez képest 320 ezer, utóbbié 1 220 000 forint. Az 1,6 literes dízelmotor kizárólag GLX felszereltséggel választható, ehhez 6 510 000 forint jelenti a belépőt. Az összkerekes csúcskivitelért 7 110 000 forintot kell fizetni.

Az új Suzuki Vitaráról egy korábbi cikkünkben már részletesen beszámoltunk. Itt találja. A teljes ár- és felszereltségi lista a magyar Suzuki weboldalról letölthető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/