/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Harmadik generációjába lépett a Citroën Berlingo

2018. február 15. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën bemutatja az új Berlingót, amely tökéletes összhangot mutat a márka legfrissebb modelljeivel. Korszerűbb dizájn és a modern elvárásoknak megfelelő kényelem jellemzik, ugyanakkor sikeresen megőrizte praktikus jellegét. A mostantól két méretben és 5 vagy 7 személyes változatban elérhető új Berlingo elsőként a Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása pedig 2018 második felében veszi kezdetét.

A Berlingón végrehajtott modellfrissítéssel a Citroën egy ikonikus modellt fejleszt tovább: azt a modellt, mely közel 22 éve külön kategóriát teremtett. A Berlingo sikere hosszú idő után is töretlen: a 2016-os rekordév után 2017-ben gyártották a legtöbbet belőle (személygépkocsi és haszongépjármű változataiból együttesen több mint 165 000 darabot). 2017-ben 17 országban ez volt a legkeresettebb Citroën modell, és a C3 után a mai napig ez minden idők legnépszerűbb Citroën modellje. 1996 óta összesen több mint 3,3 millió Berlingo gurult le a futószalagról.

A márka 1996-ban bocsátotta útra a Citroën Berlingo első generációját, és ezzel mindenkit megelőzve megteremtette a „ludospace”, avagy a „kompakt családi szabadidőautó” kategóriát. A második generáció bevezetésére 2008-ban került sor. Elődjeihez hasonlóan az új Citroën Berlingót is egyedi fellépés jellemzi, miközben dizájn, funkcionalitás és kényelem tekintetében még többet kínál.  A rendkívül sokoldalú új Citroën Berlingo tökéletes választás azon családok és idősek számára, akik aktív életmódjukhoz keresnek ideális partnert, és akik elsősorban funkcionalitásra vágynak.

Az új Citroën márkaképpel tökéletes összhangot mutató, határozottan modernebb stílusú új Berlingót masszívabb megjelenés jellemzi, ugyanakkor szimpatikus karakterét is sikerült megőriznie. Az autó orr-része erőteljes stíluselemekkel operál, amit többek között az EMP2 padlólemez átvétele és a rövidebb túlnyúlások tettek lehetővé. Magasabb, rövidebb és ettől dominánsabb lett a motorháztető és szélesebb a jellegzetes orr-rész, melyen a márkától megszokott módon, két szinten helyezkednek el a világítótestek. Az előretolt szélvédő jóvoltából nagyobb a hely és több fény áramlik az utastérbe.

Az autó karakterét és a gondosan kidolgozott profilt erősítendő az új Citroën Berlingót magasabb övvonallal és „letört” sarkú nagy oldalablakokkal látták el. A Berlingo egyes változatai hosszanti tetőcsomagtartó rudakkal szereltek. A robusztus jelleget erősítik és természetesen a karosszériát is védik az ajtók alsó részén elhelyezett Airbump betétek. A dizájn fontos eleme a harmonikusabb sziluettet eredményező, hosszan hátranyúló tető. Hátul a márkajel fölött sötétített üvegű, nyitható csomagtérablakot magában foglaló csomagtérajtót függőleges sorban elhelyezkedő, letisztult formájú lámpák fogják közre. Abban is nagy szerepük van, hogy kiegyensúlyozottnak lássuk e minimum 1,81 m magas (változattól függően, tetőrudak nélkül) modell sziluettjét.

Akárcsak a C3, az új C3 Aircross kompakt SUV vagy az új C4 Cactus, az új Citroën Berlingo is gazdag személyre szabási kínálattal rendelkezik. 8 karosszériaszín áll rendelkezésre: homok, türkiz, acélszürke, platinaszürke, fekete, mélykék, ralipiros és hófehér. Fehér (bizonyos változatokon) vagy narancssárga (csak az XTR változaton) színcsomag választása esetén a sziluettet a lekerekített szélű ködfényszórók körül és az Airbump elemeknél további színfoltok dobják fel. Az XTR változat robusztus jellegéhez a narancssárga színcsomagon felül jól illenek a 17 colos könnyűfém felnik, a színre fújt első és hátsó sárvédők, valamint a Wild Green névre keresztelt belső hangulat.

Az új Berlingo teljesen megújult utastere kiviteli minőség terén egy generációt ugrott előre, és minden porcikájából derű és nyugalom árad. A kifinomult dizájnú vízszintes műszerfal ergonómiai szempontból is nagyot lépett előre (pl. könnyebben elérhetők rajta a klímavezérlők), és számos tárolóhelynek ad otthont. A belső új kárpitokkal és változatos színvilággal gazdagodott.

A Berlingo most először kínál kétféle karosszériaváltozatot. A sztenderd M méret egy kompakt és fürge autót takar, mely a korábbi változatnál 2 cm-el hosszabb. A 4,40 m-es hosszhoz 2,78 m-es tengelytáv tartozik. A hosszabbik (XL) változat ennél 35 cm-rel nyúlánkabb (összesen 4,75 m), tengelytávja pedig 2,97 m. Az új Berlingo ezzel valamennyi elődjénél sokoldalúbb autó lett, és a választott mérettől függetlenül 5 vagy 7 személy szállítására egyaránt alkalmas.

Az új Berlingóba a széles és funkcionális oldalsó tolóajtóknak köszönhetően – melyek immár elektromosan leereszkedő ablakokkal rendelkeznek – gyerekjáték beszállni. A széles hátsó ajtó tágas csomagteret rejt, melynek rakodókapacitása az M változatnál 775 l (azaz 100 literrel több, mint a jelenlegi 5 személyes változat esetében), XL változatnál pedig 1050 l (5 személyes konfigurációban). A csomagtartóhoz a sötétített üvegű, nyitható csomagtérablakon keresztül is hozzá lehet férni. Az egyedi megoldásnak számító, kétféle helyzetbe állítható, elrejthető kalaptartó a ki- és bepakolásnál szintén hasznosnak bizonyul.

Az új Citroën Berlingo helykínálat és variálhatóság szempontjából a kategória élmezőnyébe tartozik, és a mindennapokban páratlanul szabadon használható. A második sorban három azonos méretű hátsó ülést találunk, melyek figyelemreméltó térdteret (156 mm) biztosítanak a hátsó utasok számára. Az ülések lehajtásával összefüggő sík padlófelület alakítható ki. Ehhez elég a csomagtartóból elérhető Magic Flat vezérlők használata: az ülések a hozzájuk tartozó vezérlők segítségével egy mozdulattal összecsukhatók. A szintén összecsukható első utasülés lehajtásával az autó teljes hosszában sík padlófelület nyerhető. A rakodófelület hossza ilyenkor M változat esetén 2,70 m, XL változat esetén pedig 3,05 m, ami hosszú tárgyak szállításához ideális. A harmadik üléssor székei kivehetőek; XL méretnél sínen csúsznak és 130 mm-es távon mozgathatók.

Az új Berlingóban összesen 28 darab, összesen 186 liter űrtartalmú, méretes és ötletes tárolóhely található. Az új többfunkciós tető a kategória emblematikus felszereléseként megőrizte elődjei előnyös tulajdonságait, és most még több rakodóhelyet kínál. Az új generációs Modutop ötletes kialakításának köszönhetően már önmagában 92 liternyi tárolóhelyet rejt magában: ilyen a második üléssorból vagy a csomagtartó felől elérhető, 60 literes, 10 kg súly szállítására alkalmas tetőcsomagtartó, a tető teljes hosszán végigfutó rekeszes tároló, mely átlátszó kialakításának köszönhetően látni engedi a benne lévő tárgyakat, és egy eddig holt térnek számító felületet hasznosít, vagy az első ülések fölötti tetőpolc típusú tárolók.

Az új Citroën Berlingót hatékony felépítése még funkcionálisabb, minden igény kielégítésére alkalmas autóvá teszi. Elöl a jármű a moduláris EMP2 platformra épült, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemeze. Az első kialakítás jobb kormányozhatóságot (elektromos szervokormány, kisebb fordulókör) és kisebb tömeget eredményezett, és lehetővé tette a legújabb vezetéssegítő rendszerek alkalmazását. Hátul a korábbi padlólemez továbbfejlesztett változatával nőtt a hasznos terhelhetőség és megmaradt a kerékdobok közötti szélesség.

A Citroën új kompakt családi szabadidőautója egy sor korszerű és a mindennapokban is hasznos technológiával van felszerelve, nem kevesebb mint 19 vezetés- és parkolássegítő rendszert kínál. Ezen kívül négyféle csatlakoztatási, illetve infotainment technológiát vonultat fel.

Az új Berlingo kétféle benzines és négyfajta dízel erőforrással lép piacra. Az 1,2 literes PureTech benzinmotor 110 és 130 lóerővel (2019 második felétől 8-fokozatú automataváltóval is) érhető el, míg az 1,5 literes BlueHDi dízel aggregát 75, 100 és 130 lóerős kivitelben vásárolható meg (utóbbi 8-gangos automatával is).

Az új Citroën Berlingo néhány hét múlva a Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása pedig 2018 második felében kezdődik (országonként eltérő időpontban).

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/