/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hármas Golf premier a Wörthi-tónál

2015. május 15. 20:10   |   Autoblog
címkék:  

Immár több mint három évtizede gyűlnek össze a GTI rajongók az ausztriai Wörthi-tó déli részén. A Volkswagen – a GTI „feltalálója” – számos meglepetéssel készült idén is a monstre rendezvényre, sorozatgyártás előtt álló és tanulmányautókat is bemutat a mintegy 200 ezres közönségnek. A Golf GTI Clubsporttal és a Golf GTE Sporttal a közeljövőben az utakon is találkozhatunk majd, a harmadik jármű, a tanulók által összerakott Golf GTi Dark Shine pedig a típusban rejlő lehetőségeket mutatja.

Golf GTI Clubsport

A Volkswagen Golf GTI jövőre ünnepli a 40. születésnapját. A Volkswagen ennek a történelmi eseménynek a tiszteletére alkotta meg jubileumi modelljét, a Golf GTI Clubsport modellt, amely szériagyártás közeli formában jelent meg a Wörthi-tavi GTI-találkozón. A Golf GTI Clubsport 265 lóerő teljesítményével és a Boost üzemmódban időszakosan még elérhető 10 százalékos teljesítménytöbblettel a legerősebb GTI Golf lesz, amely sorozatgyártásba kerül. Már jövőre bekerül a márkakereskedésekbe.

A jubileumi modell azonban nemcsak erős motorral, hanem egyéni belső térrel és exkluzív karosszériaelemekkel debütál majd. A külső megjelenést érintő változások között találjuk a teljesen újragondolt első lökhárítókat, az új küszöbléceket, az újratervezett és aerodinamikailag tökéletesített tetőspoilert és a saját tervezésű hátsó légterelőt. Ezek a jellegzetes elemek azzal a céllal készültek, hogy a GTI teljesítménye tovább javuljon és általuk a forma és a funkció tökéletes összhangba kerüljön. A fejlesztések eredményeként az autó vezethetősége nagy sebességnél is stabil marad.

Golf GTE Sport

A Golf GTE Sport egy jövőbe mutató high-tech tanulmány, amely javarészt szénszálas műanyagból épült meg és három motor mozgatja. Eltünteti a határt az utcai és versenyautók között. Progresszív hibridhajtása, intelligens összkerékhajtása, könnyűszerkezetes felépítése, aerodinamikailag optimális kialakítású karosszériája, újszerű cockpitja és szokatlan üléselrendezése lenyűgöző teljesítményre teszik képessé a versenypályán. Gombnyomásra azonban átalakul, és akár 50 kilométert is megtesz nulla emisszióval.

Belső égésű erőforrása egy 1,6 literes közvetlen befecskendezéses TSI turbómotor, amelyet a Polo R WRC modellből emeltek át. Teljesítménye 299 lóerő, a nyomatéka pedig 400 Nm. A Volkswagen már két alkalommal nyerte meg a Rali Világbajnokságot ezzel a motorral. A Golf GTE Sportban a négyhengeres aggregátot két darab villanymotor támogatja, egyenként 115 lóerős teljesítménnyel. Az első villanymotort elöl, a hatfokozatú DSG váltómű házában helyezték el, míg a másodikat a jármű hátsó részében. Az első elektromotor nyomatéka 330, míg a hátsóé 270 newtonméter. A három erőforrás együttes nyomatéka 670 Nm. GTE menetmódban a hajtóművek együtt dolgoznak, ekkor a kocsi 4,3 szekundum alatt katapultál 100 km/órára, csúcssebessége pedig elérheti a 280 km/órát. A hálózatról tölthető hibrid sport-Golf szabványos fogyasztása pedig 2 liter/100 km.

Golf GTI Dark Shine

Tizenhárom, 17 és 25 év közötti wolfsburgi gyakornoknak adatott meg a lehetőség, hogy az idei GTI-találkozóra elkészítse álmai Golfját. Egy igen látványos, 395 lóerős gépet alkottak. Minden lépést maguk terveztek el és valósítottak meg a Golfon, a kiindulási alapot egy fehér, 220 lovas GTI Performance modell jelentette. Kilenc havi munkájuk fekszik ebben a szürke/sárga autóban, amelyet a saját elképzeléseik alapján építettek meg és Dark Shine-nak kereszteltek.

A fényezéssel nagyon telibe találtak; az autó eleje Daytona szürke metál, míg a hátulja R-sárga gyöngyház, egy egyedileg kikevert árnyalat. A színek elválasztását egyedi módon oldották meg, emellett két sárga csík fut végig a motorháztetőn és a tetőn. A tető utolsó harmadán és a légterelőn a csíkozás színe szürkére vált át. Az utastérben is számos elem tükrözi a külső színsémát. A bőr Recaro sportülések színét a külső árnyalathoz igazították és sárga szegélyvarrást alkalmaztak. Az ülések középső részét fekete Alcantarával, az oldaltámaszokat pedig fekete karbon bőrrel húzták át, elöl és hátul is. A sportkormány hasított bőrhuzatot kapott, sárga középállás-jelzővel és díszvarrással.

A GTI-találkozón nem lehetett kiállni ütős hifiberendezés nélkül, így a tanoncok egy földrengető basszusokkal operáló, 3500 wattos audiorendszert installáltak a kocsiba. Nyolc Focal hangszóró az utastérben, és három Clarion mélynyomó felel a hangkeltésért a csomagtartóban. A rendszer táblagépről irányítható.

A Golf GTI Dark Shine más szempontból is különleges. Állítható keménységű sportfutómű került alá, 20 colos ATS Racelight felniket kapott 235/30-as gumikkal, nagyteljesítményű Brembo fékrendszer lassítja elöl 365, hátul 356 mm-es tárcsákkal, és 2 literes TSI turbómotorját is alaposan átgyúrták. Immár 395 lóerős és 487 Nm nyomatékú, amely a 76 mm-es rozsdamentes acél kipufogórendszernek, a karbon airboxnak, a nagyobb köztes hűtőnek és az átprogramozott motorelektronikának köszönhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/