/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Három sportváltozat is érkezett a Volkswagen Golfból

2020. február 28. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

Egyszerre debütált az új Volkswagen Golf GTI, GTD és GTE, a nyolcadik generációs kompakt népautó három új sportos modellváltozata. A GTI 245 lóerős benzines turbómotort, a GTE 245 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtásláncot, míg a GTD 200 lóerős turbódízel motort kapott.

Golf GTI

Az autó ikonná válik, amikor a tervezési DNS-e és karaktere évtizedek óta felismerhető marad – mint ahogyan ez a Golf GTI esetében történik. A Volkswagen már 44 éve fejleszti a sportos, kompakt autók ikonját – egyik nemzedékről a másikra. A Golf GTI nyolcadik generációja most ünnepli világpremierjét. Újonnan tervezett és kifejlesztett – teljesen digitalizált és hálózatba csatlakoztatott.

Az új Golf GTI-t egy 245 LE teljesítményű 2,0 literes turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor hajtja. A maximális nyomaték 370 Nm. A négyhengeres motorhoz alapkivitelben egy 6-fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik, de kívánságra 7-sebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) is elérhető.

Golf GTE

A Golf GTE plug-in hibrid hajtása egy 150 LE teljesítményű TSI négyhengeres motorból, egy 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorból, egy 6-fokozatú DSG sebességváltóból és egy új lítium-ion akkumulátorból áll. A hajtómű 245 LE teljesítményt nyújt, és a rendszer maximális nyomatéka 400 Nm. Az elődhöz képest a teljesen elektromos hatótávolság jelentősen megnőtt, immáron 60 kilométerre.

A távolság növekedését az új Golf aerodinamikájának javításával és az akkumulátor energiakapacitásának 50%-kal, 13 kWh-ra történő növelésével sikerült elérni. A Golf GTE akár 130 km/órás sebességgel is vezethető tisztán elektromos üzemmódban.

Golf GTD

A hosszú távok megtételéhez ideális sportos modellt egy 2,0 literes, négyhengeres TDI turbódízel motor mozgatja, amely 200 lóerőt és meggyőző 400 Nm-es forgatónyomatékot állít csatasorba. Mint minden új Volkswagen turbódízel motorba, a Golf GTD egységébe is két SCR katalizátort építettek. Ez az új, kettős adagolású SCR rendszer kettős AdBlue befecskendezéssel jelentősen csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást elődjéhez képest. A Volkswagen a Golf GTD-t alapkivitelben egy 7-fokozatú, duplakuplungos DSG sebességváltóval kínálja.

Három Golf modell, három karakter. A három új, sportos Golf modell dizájnja tükrözi a hamisítatlan karizmát, ami különösen szemből nézve szembetűnő. A széria LED fényszórók alacsonyan helyezkednek el, és a hűtőráccsal együtt uralják az orr-részt. A motorháztető alatti keskeny él, amely az első rész teljes szélességén végigfut, a dedikált három szín egyikében lett kialakítva: piros a GTI, kék a GTE és ezüst a GTD számára.

A nappali menetfények bekapcsolásakor a Volkswagen logóig húzódó két folyamatos LED-csík kihangsúlyozza ezt a feltűnő vonalat. Ez hozza létre a Golf GTI, GTE és GTD teljesen új fényszóró-kialakítását. Ugyanolyan feltűnő és eltéveszthetetlen az alul húzódó nagy, folytonos légbevezető rács, amely a modellre jellemző tipikus méhsejtmintázatot kapta, valamint a beépített ködlámpa (opcionális).

Noha a Volkswagen példátlan mértékben fokozza a nyolcadik generációs Golf digitális és hálózati képességeit, az eredeti GT emblémák sokasága még mindig megtalálható a fedélzeten. A korábbi évek sportkormányát azonban egy új, multifunkciós bőr sportkormánnyá alakították érintőkapcsolókkal és opcionálisan beépített Travel Assist gombbal. A kormányon levő három ezüst küllő és a sportülések klasszikus kockás mintája viszont megmaradt. A szürke és a fekete belső dizájn elemein a varratok pirosak a GTI-ben, kékek a GTE-ben és világosszürkék a GTD-ben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/