Hatvanöt évvel ezelőtt indult Hannoverben a Volkswagen Bulli gyártása
Hatvanöt éves, de még mindig messze van a nyugdíjazástól: a legendás VW T2-t, amelyet rajongói Bullinak hívnak, 1956. március 8. óta gyártják a Volkswagen Haszonjárművek hannover-stöckeni üzemében. Az indulás óta több mint 9 millió Bullit gyártottak itt.
Az üzem termelési műveleteit jelenleg nagymértékben modernizálják és átszervezik. Az új Multivan idei bevezetésével és az ID.BUZZ-zal (2022-ben) a hannoveri gyár először gyárt hagyományos, plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtású rendszerrel rendelkező járműveket. 2024-től pedig prémium kategóriájú elektromos járművek (D-SUV) is készülnek majd itt a csoport más márkái számára.
Tények és adatok a hannoveri üzemről
A telephely: 1,1 millió négyzetméter (kb. 152 futballpálya)
A helyszínen foglalkoztatottak száma 2020-ban: 14 800 (a Volkswagen Group Components-szel együtt)
A gyártott járművek száma:
1956 – 2021 T1 – T6.: 1 928 000
1974 – 1975 Beetle és Type 181: 43 000
1975 – 2003 LT 1 és LT 2: 810 200
2017 – 2020 e-Crafter: 1 500
1989 – 1995 Taro: 61 000
2012 – 2020 Amarok: 176 500
A helyszínen található kerékpárok száma: 3 000
Áttekintés: A Bulli a „gazdasági csoda” szimbólumává válik
A mozik Heinz Rühmannt „Charley nagynénje” című filmet mutatják be, míg Elvis Presley „Love me tender” című slágere szól a tranzisztoros rádiókból. A németek pedig felfedezik vonzódásukat az autó iránt: elérkezett az, ami aztán gazdasági csoda néven lett ismeretes. A Volkswagen Beetle 1955 legkeresettebb autója, és az év vége előtt túllépi az egymilliós eladási darabszámot. Az 1950 óta Wolfsburgban gyártott Bulli is hasonlóan népszerű, a wolfsburgi főüzem termelési kapacitása nem elegendő a kereslet kielégítésére. De a kenyérnek, a sörnek és a hamburgernek el kell érnie az ügyfeleket. S a fogyasztási cikkeket is megbízhatóan és a lehető leggyorsabban el kell juttatni a vásárlókhoz. Ezért új Transporter gyártóbázis létesítésére volt szükség.
Az új Transporter üzem felállítására Hannovert jelölték ki. Az új munkatársakat minden nap 4.10-kor külön bérelt vonat vitte a központi pályaudvarról Wolfsburgba, ahol útmutatást kaptak a Bulli gyártására. A 3000 alkalmazott célja az volt, hogy a termelés zökkenőmentesen induljon. Mindössze néhány héten belül a karosszériaüzem is felépült, 1956 februárjában pedig elkészült a vasúti kapcsolat is. Március 8-án Hannover-Stöckenben megkezdődött a T2 sorozatgyártása. 1967-ig, amikor az első Transporter generáció elköszönt, már 1,8 millió Bulli gördült le a szerelősorokról.
A hannover-stöckeni VW Haszonjárművek gyárban eddig több mint 10 millió járművet gyártottak. Az üzemben jelenleg a T6.1 készül, s az év vége előtt megkezdődik az új Multivan gyártása is. Jövőre pedig kezdetét veszi az elektromos hajtású ID.BUZZ gyártása. A Bulli története folytatódik.


