/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hetven éves a Jeep

2011. január 19. 21:28   |   Autoblog
címkék:  

1940 júliusában az amerikai hadsereg bejelentette az igényét egy „könnyű felderítő járműre”, hogy lecserélje a motorkerékpárokból és módosított Ford T-modellekből álló járműparkját. Az előírt kritériumoknak csak három gyártó tudott megfelelni, a Willys-Overland, az American Bantam Car Manufacturing Company és a Ford Motor Company. A „zsíros” katonai megrendelést végül a Willys nyerte, amelynek Quad prototípusa később Jeep néven vonult be az autótörténelembe.

A meghívott gyártóknak olyan járművel kellett előrukkolniuk, amelynek a tengelytávja rövidebb 1,9 méternél, magassága nem haladja meg a 92 centimétert, teherbírása legalább 270 kilogramm és simán járó motorral rendelkezik, amely 80 km/órás végsebességet is lehetővé tesz. Kritérium volt tovább a szögletes felépítés, a négykerék-hajtás és a kétfokozatú erőátvitel, a lehajtható szélvédő, a három ülés, és az 590 kilogramm alatti saját tömeg.

Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése Galéria megtekintése

2003-ban leplezték le a különlegesen felszerelt Jeep Wrangler Rubicont, amely többek között zárható első és hátsó Dana 44-es hidakkal, 4:1 arányú mászófokozattal, valamint 32 colos terepgumikkal volt felszerelve. Egy évvel később pedig megérkezett a hosszú tengelytávú Jeep Wrangler Unlimited, tágasabb lábtérrel és csomagtérrel, de ugyanúgy kiváló terepjáró képességgel és levehető tetővel.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/