/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Toyota Yaris hibrid 420 lóerővel

2013. szeptember 05. 21:15   |   Autoblog
címkék:  

A Toyotánál igyekeztek valami nagyot villantani a Frankfurti Autószalonra, de hogy ennyire elgurul a gyógyszer, arra nem számítottunk. Fogtak egy 3-ajtós Yaris kisautót, és beleépítettek egy 420 lóerő összteljesítményű hibrid hajtásláncot.

A Yaris Hybrid R koncepcióautóba a Toyota új, a FIA szabálykönyvének megfelelő új „globális versenymotorját” építették, amelyet majd számos különböző versenysorozatban fognak használni. Egy soros négyhengeres, a Toyota Motorsport GmbH (TMG) által fejlesztett 1,6 literes direkt befecskendezéses turbómotorról van szó, amely tekintélyes 300 lóerőt termel, így önmagában is fölényes menetteljesítményekkel ruházná fel a könnyűsúlyú kisautót. Csakhogy Toyotáról lévén szó, a mérnökök nem átallottak még néhány villanymotort is beszerelni, amelyek amellett, hogy még több lóerőt hoznak a konyhára, összkerékhajtással is felruházzák a Yarist.

Az első kerekeket a 300 lovas belső égésű erőforrás hajtja meg, míg hátul kerekenként van egy 60 lóerős villanymotor – olyan, amelyik a Yaris Hybrid modellben is megtalálható. A három hajtómű együttesen 420 lóerőt produkál, igazi rakétát faragva az egyébként gyámoltalan kis hibridből. A két villanymotor fékezésnél generátorként működik, és a kinetikus energiát elektromossá alakítja át. A visszatermelt energia azonban nem egy hagyományos akkumulátorban tárolódik el, hanem a hibrid meghajtású TS030 Le Mans-i versenyautóban is alkalmazott úgynevezett szuper tárolóegységben, amely a normál telepeknél jóval nagyobb energiasűrűségű és gyorsabb energiafelvételre/leadásra képes.

A hátsó kerekekhez szerelt villanymotorok kanyarban nagymértékben befolyásolhatják a Yaris Hybrid R viselkedését. Úgy működnek, mint a klasszikus sport differenciálművek, változtatják a kerekekre jutó nyomaték arányát. Közepesen gyorsan vett kanyarokban a rendszer több nyomatékot küldhet az ívkülső kerékre, hogy nagyobb sebességet tegyen lehetővé, gyors kanyarokban fékezheti az ívbelső kereket, lassú kanyarokban pedig egyenként fékezheti vagy növelheti a kerekek tempóját, hogy optimalizálja a kanyarívet vagy megakadályozza a túlkormányzást.

A Yaris Hybrid R a Toyota magas szintű szakértelmét mutatja be a hibrid hajtásláncok terén, de annyira extrém, hogy valószínűleg sohasem látjuk viszont az utakon. De azért egy 300 lovas benzinmotorral szerelt változatból készülhetne mini sorozat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/