Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Homokfutót épít az Ariel

2014. december 25. 19:30   |   DG
címkék:  

Az Ariel elkészíti az Atom terepes változatát, amelyet a januári Autosport kiállításon mutatnak be a nagyközönségnek. A csővázas, emelt hasmagasságú, bütykös gumikra állított Nomad az Atom erősségeire épít, így nagy élvezet lesz vezetni, erdei utakon vagy kétkerék-hajtású autóknak rendezett ralifutamokon is.

A Nomad az Atom műszaki tartalmát örökölte, de hosszú rugóutakkal, nagy kerekekkel és komplex bukócső-rendszerrel bír, ami ideálissá teszi a kiépített utaktól távoli autózásra. A borulásvédő csövezés A-oszlopokat is tartalmaz, s az Atommal ellentétben a szélvédő itt alapfelszerelés. Sokféle kerék/abroncs kombináció lesz elérhető a Nomadhoz, de a prototípusokat 15 colos felnikkel és 235/70 méretű terepmintás gumikkal tesztelték.

A motor a Honda négyhengeres blokkja, ezúttal azonban kompresszor nélkül. A 2,4 literes egység 200 lóerőt szolgáltat és hatfokozatú Honda manuális váltó tartozik hozzá. A hajtott hátsó kerekek tapadását sztenderd mechanikus differenciálzár segíti, de opcióként kifinomultabb megoldások is rendelkezésre állnak majd.

A Nomad súlya a módosítások és megerősítések ellenére 700 kilogramm körül alakul, ami 150 kilóval több az Atoménál, viszont kevesebb, mint feleannyit nyom egy hagyományos terepjárónál. A Nomad súly/lóerő aránya négyszerese például a Land Rover Defenderének.

Az Ariel Nomad alapárát 30 ezer font körülire becsülik. Januártól veszik fel rá a rendeléseket, az első példányokat pedig az év közepén szállítják ki.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!