Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Valódi terepjárót faragtak a Toyota RAV4-ből

2019. február 13. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota Racing Development kezelésbe vette az új generációs Toyota RAV4-est és minden korábbinál komolyabb terepjárót faragott belőle.

A Toyota gyári versenyistállója és tuningműhelye, a TRD (Toyota Racing Development) évek óta készít olyan offroad csomagokat a márka összkerékhajtású modelljei számára, amelyek látványukban és képességeikben is új szintre emelik az adott modelleket. Az eddigi munkák szinte kizárólag olyan, alvázas típusokat érintettek – a Tacoma és Tundra pickupokat, illetve a 4Runner és Sequoia szabadidőjárműveket –, amelyeket Európában nem, csak Észak-Amerikában forgalmaznak, most viszont fennállása óta először a RAV4-est, minden önhordó karosszériás szabadidőjármű ősét is kezelésbe vették a TRD szakemberei.

A RAV4 218 milliméteres szabad hasmagasságú Adventure kiviteléből kiindulva a TRD szakértői terepjárót faragtak a TNGA globális padlólemezen nyugvó SUV-ból. Mivel minden terepjáró alapja a kiváló futómű, a mérnökök is itt kezdték a munkát, felhasználva a Ryan Millen RAV4 rali-versenyautójával szerzett tapasztalatokat. Új rugókat szereltek be és áthangolták a lengéscsillapítókat, feszesebbé téve a kirugózást. Megnövelték a rugóutakat, ugyanakkor hatékonyan vették elejét a nagyobb bukkanókon fenyegető, szélsőséges kanyardőlésnek.

A könnyített, matt fekete TRD keréktárcsákat kifejezetten kemény igénybevételre tervezték, azokra Falken Wildpeak A/T Trail terepabroncsokat szereltek. A kifejezetten a TRD igényeinek megfelelő gumikeverékkel és mintázattal rendelkező abroncsok szögletes válla kiválóan óv a defektektől, az oldalfal peremén kialakított árkok hatékonyan kapaszkodnak meg a hóban, sárban. Így maximálisan kihasználhatók annak a Multi-Terrain Select üzemmódváltó rendszernek a képességei, amely a talajtípustól (sár, homok, szikla vagy földút) függően optimalizálva juttatja a talajra a 203 lóerős, 2,5 literes négyhengeres motor erejét.

Alapfelszerelés nem csupán az összkerékhajtás, de a dinamikus nyomatékvektor-szabályozás is, amely hossz- és keresztirányban is hatékonyan osztja meg a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a RAV4 TRD Off-road modell több mint 1,5 tonnát képes vontatni.

A RAV4 átdolgozott kiadása nemcsak képességeiben, de megjelenésében is vérbeli terepjárót idéz. A már említett piros féknyergek színe a belső tér több részletén is visszaköszön, a tartós és kényelmes ipari hatású üléskárpit a TRD logóját viseli. A TRD négy évszakos padlószőnyegei és a csomagtértálca a legkomolyabb szennyeződéssel is megbirkózik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!