/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen lesz a jövő versenyautója?

2012. március 13. 14:59   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan DeltaWing a mai idők legradikálisabb autósport projektje, s az a célja, hogy hosszú időre megváltoztassa a hosszú távú autóversenyek arculatát. A leginkább egy vadászrepülőre hasonlító DeltaWing versenyautót meghívták az idei Le Mans-i 24 órás versenyre.

A Nissan DeltaWinget – melynek tömege és légellenállási alaktényezője a fele a hagyományos versenyautókénak – a versenyzésre külön felkészített 1,6 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű benzinmotor hajtja.

A DIG-T feliratot viselő motor (ami a Direct Injection Gasoline – Turbocharged, vagyis a közvetlen befecskendezés, turbótöltéssel elnevezés kezdőbetűiből áll), az előzetes várakozás szerint 300 lóerős lesz, ami elegendő arra, hogy közvetlenül az LMP1 kategóriájú gépeket követő köridőket érhessen el a Nissan DeltaWing – annak ellenére, hogy teljesítménye ezen hagyományos prototípusokénak csak a fele.

A Nissan DeltaWing minden jelenlegi versenyautótól különbözik. A vezető meglehetősen hátul ül az autóban, majdnem a hátsó tengely felett. Előtte hosszú, karcsú géptörzs húzódik egészen a keskeny első kerekekig (a speciális gumiabroncsokat a fejlesztési partner, a Michelin készítette). A hátul elhelyezett motorral az autó súlypontja erőteljesen hátra tolódott, ezáltal könnyen kormányozható. Kis súlya és áramvonalas formája révén sokkal kisebb az üzemanyag-fogyasztása.

Az autó innovatív designja és előremutató technológiája arra késztette az AutomobileClub de l’Ouest-et (ACO), a hírneves Le Mans-i 24 órás verseny rendezőjét, hogy meghívja a versenyre a Nissan DeltaWinget, ahol a kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxból fog indulni. Miután nem felel meg egyetlen létező bajnokság műszaki előírásainak sem, a Nissan DeltaWing nem jogosult részt venni a díjazásért folyó versenyben, és a 0-s rajtszámmal indul.

A Nissan azt ígéri, hogy a versenyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználja majd az utcai autók légellenállás- és fogyasztás-csökkentését célzó Pure Drive stratégiában, illetve az általános kutatás-fejlesztésben.

Még megerősítésre vár, hogy a Nissan DeltaWing két első versenyzője a brit Marino Franchitti és a FIA GT1 Világbajnokság címvédője, Michael Krumm lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/