Íme a leggyorsabban eladható új és használt autók
Egy termék sikerének a legbiztosabb mércéje, ha villámgyorsan elkapkodják azt a boltokból – legyen szó arcmaszkról, tolltartóról, edzőcipőről vagy gépkocsiról. Egy globális autópiaci elemző szervezet másfél millió tranzakciót elemezve megállapította, melyek voltak március legkelendőbb új és használt autói.
Közgazdasági alaptény, hogy raktárra termelni senkinek nem jó – sem a gyártónak, sem a kereskedőnek, és végső soron az ügyfélnek sem. A kevéssé keresett típusok feleslegesen kötnek le olyan erőforrásokat, amelyeket más, kelendőbb áruk előállítására és értékesítésére lehetne fordítani; a kapacitások rossz hatásfokú kihasználása pedig megdrágítja a terméket. Ez fokozottan igaz a jelenlegi válsághelyzetben: azok a gyártók és kereskedők bízhatnak leginkább a stabilizálódásban, talpra állásban, akik nem kénytelenek készleteket felhalmozni.
Az észak-amerikai iSeeCars.com autóipari piacelemző portál másfél millió új és használt autó adásvételét elemezte ki március hónap során. Arra a következtetésre jutottak, hogy az új autók átlagosan 47,4, a 2016-2019 közötti gyártású használt járművek 39,4 nap után találtak gazdára. Mindkét érték kedvezőbb, mint egy hónappal korábban; a legkelendőbb autók azonban ennek az időnek a töredékét sem töltik a kereskedésben: a Top 10-es listán szereplő modelleket átlagosan 14,4 nap után vitték el.
Néhány markáns tendenciát is azonosítottak a kutatók: különösen nagy a kereslet a drága autók (sportkocsik, luxusautók, valamint nagy és luxus-terepjárók) iránt, de ugyanilyen népszerűek a különösen környezetbarát (hibrid vagy elektromos) gépkocsik is.
Különösen érdekes az alternatív hajtású (részben vagy teljesen elektromos) modellek rangsora. A Toyota-csoport eladásait Európában már régóta uralják a hibrid modellek, ám ezek immár Észak-Amerikában is komoly jelenlétre tettek szert: a Toyota és a Lexus márkák kombinált eladásaiból mintegy 25 százalékkal részesednek. A Sienna eladásai például megháromszorozódtak az új, hibrid modell bevezetését követően.
A használt autók körében három Toyota és két Lexus képviseli a cégcsoportot, amely ezzel a felmérésben szereplő 14 autó több mint egyharmadát teszi ki. Itt különösen sokat nyom a latban a cégcsoport legendás megbízhatósága, valamint a hibrid technológia terén szerzett, hosszú tapasztalata: míg az új autót vásárlók a modern technológiát és megoldásokat keresik, a használt ökomodellekkel szemben a tartósság és az üzembiztosság a legfontosabb követelmény.