/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme, a tavalyi év legjobb és legrosszabb márkái

2021. január 04. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

Minél idősebb gépkocsit vásárolunk, annál kritikusabbá válik a megbízhatóság kérdése. Egyedi eltérések persze mindig akadhatnak, de a brit What Car? magazin 23 ezer olvasót érintő, éves monstre felmérése alapján vannak márkák, amelyeknél nehéz mellényúlni – és sajnos olyanok is, amelyeknél eléggé nagy a meghibásodás valószínűsége.

Egyetlen, egyszerű kérdéssel indult a What Car? magazin éves megbízhatósági felmérése. A brit folyóirat arról kérdezte olvasóit, hogy 5-15 éves korú autójuk meghibásodott-e az elmúlt 12 hónapban. A 31 márka 175 típusát érintő kutatásban mindössze két márka három típusánál volt egybehangzó „nem” a válasz. Nekik nem volt további dolguk a felméréssel; a többieknek 14 kategóriában (légkondicionáló, akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motor elektromos rendszere, üzemanyag-ellátó rendszer, kipufogó, erőátviteli rendszer, infotainment/kezelőfelület, belső burkolatok, egyéb elektromos rendszer, kormánymű és futómű) kellett felsorolni a meghibásodás jellegét.

A kérdőív a javítás időtartamára és költségére is rákérdezett. Az is fontos szempont volt, hogy a tapasztalt hiba ellenére használható maradt-e a gépkocsi, vagy azonnal szervizbe kellett vinni. Ezek a kiegészítő információk határozták meg a hiba súlyosságát, amelyet azután a megkérdezett olvasók válaszának súlyozására használtak fel. A hibajelenségek mennyiségének és minőségének összegzéséből kapott végső sorrend egyszerűen értelmezhető: a lista élén álló márkák statisztikailag a legmegbízhatóbbak, a végére szorulókkal pedig az átlagosnál sokkal több a nyűg.

A 31 vizsgált márka ellenére a listán mindössze 27 szerepel: a fennmaradó négy esetben túl kevés válasz érkezett ahhoz, hogy érdemi következtetéseket lehessen levonni a gyártmányok átlagos megbízhatóságáról. Feltűnő, bár nem meglepő, hogy a legjobb tíz márka között mindössze két európai szerepel; a többséget koreai (2) és japán (6) márkák adják. Markáns a Lexus fölénye a felmérésben; a 2-7. helyezetteket csupán néhány tized százalékpont választja el egymástól. A legjobb tíz márka után viszonylag szorosan, minimális különbségekkel elválasztva jön a középmezőny, majd jönnek a sereghajtók, ahol már nagyobb ugrásokkal (zuhanásokkal) követik egymást a gyártók.

Ami a bevezetőben említett, makulátlanul megbízható modelleket illeti: az előző generációs 2013 és 2019 között gyártott Toyota RAV4, valamint a 2011-től egészen az idei évig forgalmazott Toyota Yaris Hybrid egyetlen példányával sem akadt semmi gond a felmérést megelőző 12 hónapban, ugyanígy teljesített a Honda CR-V (2012-2018) is.

Ennek megfelelően az azonos kategóriába tartozó Toyota RAV4 és Honda CR-V holtversenyben nyerték meg a nagyméretű szabadidőjárművek megbízhatósági versenyét, a dobogó harmadik helyére szorítva a 2006 és 2012 között gyártott Toyota RAV4-est (95,7% megbízhatóság). A Yaris Hybrid a részben vagy teljesen elektromos autók mezőnyében bizonyult a legmegbízhatóbbnak, megelőzve a 2011 óta gyártott Lexus CT200h ferdehátút (98%), valamint a 2013 óta kapható Lexus IS 300h hibridet (96,6%). Ez volt egyébként az egyetlen kategória, ahol mindhárom dobogóst ugyanaz a cégcsoport gyártotta.

Megbízhatósági sorrend

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/