/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme az első BMW 2-es Gran Coupé

2019. október 16. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a magasabb szegmensekben nagy sikernek örvendő négyajtós kupék karosszéria-koncepcióját. A BMW 2-es Gran Coupé a novemberi Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, értékesítése pedig jövő márciusban veszi kezdetét.

Merészen sportos, érzelmekben gazdag és kiváltképp extrovertált vonalvezetésével, keret nélküli ajtajaival és magabiztos kiállásával az első BMW 2-es Gran Coupé büszkén hirdeti rokonságát a 4-es sorozat, a 6-os és a 8-as sorozat négyajtós kupéival. Az újdonság karosszériája 4526 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles, miközben csupán 1420 milliméter magas. Az alacsonyan húzódó vonalvezetés és a sportos jármű-sziluett ellenére a modell utasait az ajtók mögött bőséges helykínálat fogadja, nem utolsósorban a 2670 milliméteres tengelytávolságnak köszönhetően. A 430 literes csomagtér ráadásul számtalan módon bővíthető.

Egyszerre alacsony és széles kialakításával a BMW 2-es Gran Coupé felettébb sportosan fekszik az úton. Magabiztos kiállása mindenekelőtt a dinamikus frontrészben gyökerezik, amely a BMW klasszikus stílusjegyeit modern formában értelmezte újra. A keskenyre húzott, dupla ikergyűrű-motívummal világító első fényszórókat úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok minden tekintetet az elegáns hűtőrács-párra tereljenek. A hűtőrács függőleges lamelláit elegáns kontúrral rajzolták meg, amely a szatinált alumínium használatával háromdimenziós hatást kelt. A modellpaletta zászlóshajójaként érkező BMW M235i xDrive Gran Coupé esetében a hűtőrács lamelláit háromdimenziós hálómotívum helyettesíti. Ez a modell az első lökhárítóban nagyobb méretű oldalsó légbeömlőket is visel.

A 2-es Gran Coupé oldalának vonalvezetése látványos fény-árnyék játékot kelt életre, újfent kihangsúlyozva a modern BMW kupék egyedi karosszériaarányait és eleganciáját. A hátsó kerékjárati ívek sportosságát a C-oszlopoknál alkalmazott önálló domborítás hangsúlyozza ki. Hátulnézetből az erőteljes vállrész tovább fokozza a modell szélességét és magabiztos kiállását, és ahogyan az első fényszórók, úgy a keskenyre húzott hátsó lámpák is teljes LED technológiával világítanak.

Vékony fénycsíkjukkal és mélyre nyúló kialakításukkal a hátsó lámpák a BMW ikonikus „L” alakú fénydizájnjának merőben új értelmezését váltják valóra. A sportos megjelenést 90 milliméter átmérőjű, krómozott kipufogóvégek zárják (az M235i xDrive Gran Coupé egyedi, négyszög alakú kipufogóvégeket visel), a kerékívekben pedig 16”, 17” vagy 18” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak. A 18” méretű felcsiszolt felnik az M Sport felszereltségi csomag és az M235i xDrive Gran Coupé kiváltságai. Opcióként 19-es garnitúra is elérhető.

A BMW 2-es Gran Coupéba könnyű hátra beszállni, ráadásul az utasok a 2-es Coupé hátsó üléssorához képest 33 milliméterrel nagyobb térdteret élvezhetnek. Az üléspozíció mindeközben 12 milliméterrel magasabbra került. A csomagtér alapesetben 430 liter térfogata 40 literrel múlja felül a kétajtós 2-es BMW hasonló értékét és a hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott támlájának ledöntésével még tovább bővíthető. A hátsó üléssor a csomagtérből is teljes egészében előre hajtható, és felárért a csomagtérajtó láblendítéssel nyitható.

Az utasok a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával és az érintőképernyőként is funkcionáló, 8,8” átmérőjű központi kijelzőn keresztül vezérelhetik a fedélzeti rendszereket. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés navigációs rendszert és hangutasításokkal vezérelhető online funkciókkal kiegészített, intelligens hangutasítást is tartogat. A legmagasabb szintű műszerfal-elrendezést a BMW Live Cockpit Professional jelenti, amelynek az Intelligens Személyi Asszisztens és a két darab nagyfelbontású, egyenként 10,25” átmérőjű, teljes mértékben digitális kijelző is része.

A 2-es Gran Coupé ötféle felszereltségi szinttel vásárolható meg. A modellpaletta csúcsán helyet foglaló M235i xDrive Gran Coupé exkluzivitását Cerium Grey árnyalatú stílusjegyek hangsúlyozzák, hálómintázatú hűtőráccsal, magasfényű feketére fényezett BMW M hátsó lökhárító-betéttel és a karosszéria színére fényezett hátsó légterelő szárnnyal.

Ahogyan az új BMW 1-es sorozat, úgy az első BMW 2-es Gran Coupé is a bajor prémiumgyártó csúcstechnológiás elsőkerék-hajtású padlólemezére épül. A kocsi rendkívül agilis, amiben kulcsszerepet játszik az ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás). Ez száraz, nedves és átmeneti útfelületen, havas úton és jeges körülmények közepette is minden korábbinál gyorsabban és pontosabban felügyeli az egyes kerekek esetleges kipörgését, ezzel intenzív gyorsulás és kanyarodás közben is optimalizálva a kerekek tapadását.

A 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az ARB technológia működését az ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag segíti, amely kanyarodás közben az ívbelső kerekek intelligens fékezésével fokozza a modell vezethetőségét. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az M235i xDrive Gran Coupéban ezen felül teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is találunk. A differenciálművet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely rajtprogramot is tud.

A 2-es Gran Coupé alapfelszereltségéhez kínált futóművet úgy hangolták be a mérnökök, hogy az mindegyik hajtáslánc-változattal kényelmesen dinamikus vezethetőséget garantáljon. Az ügyfelek ugyanakkor az extrafelszereltség részeként a 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futóművet és a változó lengéscsillapítás-vezérléssel dolgozó adaptív futóművet is megrendelhetik az autó alá. A BMW háromféle futómű-hangolási lehetőséget kínál fel – a kényelemre hangolt beállítástól kezdve egészen az M sport kormányművel és M sport fékrendszerrel dolgozó M sport futómű extrém dinamikus hangolásáig.

A 2-es Gran Coupé piaci bevezetésekor háromféle (egy dízel és kétféle benzines) erőforrás közül lehet választani. A belépő szintű erőforrás a 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 140 lóerőre képes. A 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2 literes négyhengeres dízelmotor gondoskodik 190 lóerővel, az M235i xDrive Gran Coupé motorterébe pedig a BMW Group legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök, 306 lóerős teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből százas tempóra (M Performance csomaggal 4,8 mp alatt), végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

A 218i Gran Coupé esetében hatfokozatú manuális váltó továbbítja a motor erejét az első kerekek felé, de opcióként hétfokozatú Steptronic duplakuplungos automataváltó is rendelhető. A 220d Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic automataváltója és a M235i xDrive Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltója még kényelmesebb és még simább váltásokat garantál.

Alapfelszereltség az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, amely nem csupán a gyalogosokat, de az úttest mentén közlekedő kerékpárosokat is észreveszi. Szintén széria az aktív sávtartó technológiával dolgozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Az extrafelszereltségek között ugyanakkor a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, valamint a hátsó ütközésre és keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható. A parkolási manővereket a parkolássegítő rendszer, a tolatókamera és a parkolóasszisztens segíti.

Németországban a BMW 218i Gran Coupé alapára 31 950 euró, a BMW 220d Gran Coupé alapára 39 900 euró, a modellpaletta csúcsán álló BMW M235i xDrive Gran Coupé alapára pedig 51 900 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/