/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Immár hivatalos: visszatér a Toyota Supra

2018. március 08. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

Az autós sajtó hetek óta ettől volt hangos: visszatér egy Toyota sportautó legenda, és bár sokan találgatták, biztosra nem vehettük, hogy a Supráról van szó. Kedden, a Genfi Autószalonon azonban leleplezték a GR Supra versenyautó tanulmányt, amely a Toyota legendás sportautójának visszatérését előlegezi meg.

A Toyota Supra hagyatéka

A GR Supra versenyautó tanulmány a Toyota egyik leghíresebb sportautójának dicsőséges hagyatékát kelti életre. A Supra név, amelyet negyed évszázadon át viseltek büszkén a világ élvonalába tartozó modellek, a motorteljesítmény, a menetdinamika és a vezethetőség legmagasabb szintjének szinonimájává vált.

A telivér Toyota Supra ütőképes közúti sportautóként ugyanúgy híressé vált, mint a versenypályák sikeres bajnokaként; a japán motorsport-élet legmagasabb szintjét képviselő GT szériát uralva számtalan hívet szerzett magának. Habár gyártása 16 évvel ezelőtt véget ért, a Toyota Suprára a mai napig áhítattal tekintenek a sportautó-rajongók. Szűnni nem akaró népszerűségéhez hozzájárult, hogy mindmáig közkedvelt modellnek számít a kizárólag PlayStation konzolon játszható Gran Turismo szimulátorban, valamint hogy főszerepet osztottak rá a világszerte sikeres ‘Halálos iramban’ franchise első filmjében.

A Supra név először 1978-ban, a második generációs Celica nagyobb, erősebb kivitelén jelent meg, majd hamarosan saját jogon, önálló modellként vált legendává.  Az A40 kódnevű első szériát három további Supra generáció követte: az A60 1981-ben, az A70 1986-ban, majd az A80 1993-ban. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású GT sportautó egészen 2002-ig gyártásban maradt, utolsó generációja a Toyota kínálatának legnagyobb teljesítményű típusaként búcsúzott. A Supra hírnevét nagyban öregbítették a motorsport világában elért sikerei. Különösen igaz ez az 1993-ban bevezetett, negyedik generációs modellre, amely a jelenleg Super GT széria néven ismert All-Japan GT széria meghatározó szereplőjeként négy alkalommal is győzni tudott a GT500 géposztályban. A Toyota Supra emellett a nyolcvanas években rajthoz állt az észak-amerikai IMSA sportautó-szériában, illetve a kilencvenes években kétszer Le Mans-ban is indult.

A GR Supra versenyautó tanulmány

A kompakt, kétajtós GR Supra tanulmány klasszikus orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánccal készült, és építésénél nagy arányban használtak fel modern, kis tömegű anyagokat. Az ajtón látható, hatalmas 90-es rajtszám a Supra kódnevét hirdeti, egyben egyértelmű utalásnak tekinthető arra, hogy a tanulmányautó az ötödik generációs szériamodell előfutára.

A tanulmány drámai formatervének meghatározó eleme a hatalmas hátsó szárny. Az autó számos pontján találkozunk nagy szilárdságú, de kis tömegű kompozit anyaggal: ebből készültek a széles első és hátsó lökhárítók, az első légterelő és a hátsó diffúzor, az oldalsó kötények, a külső tükörházak és a hátsó szárny. A motorházfedél ugyanebből az anyagból készült, felületét légbevezető nyílások tarkítják. A szélvédő és az oldalablakok műanyagból vannak.

A tanulmányautó futóműve első vonalbeli beszállítóktól származó, ültetett első és hátsó felfüggesztést alkalmaz. A központi anyával rögzített BBS verseny-keréktárcsákra Michelin vabroncsokat szereltek. A fékrendszer Brembo Racing nyergeket és tárcsákat alkalmaz, a kipufogó szintén versenyfejlesztés. Az utastér teljes egészében motorsportos irányultságú, a versenyautó-műszerfaltól kezdve az OMP vezetőülésig és biztonsági övig. Szintén az OMP szállította a verseny-kormányoszlopra szerelt, váltófülekkel ellátott, gyorsrögzítős kormánykereket. Az ajtókat szénszálas panelek borítják, a műszerfalon versenykijelzőt találunk.

A motorsportban szokásos biztonsági előírásoknak megfelelően teljes bukókeretet és tűzoltó berendezéseket építettek be; az üzemanyag- és fékvezetékek, a pedálsor, az akkumulátor és a kábelkötegek mind versenyszabálynak megfelelő alkatrészek.

Reméljük, hogy a sorozatgyártású modell hathengeres turbómotort és kézi váltót kap, ahogy azért is szorítunk, hogy a dizájnja a lehető legközelebb áll majd a 2014-ben bemutatott, szédületes FT-1 koncepcióhoz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/