/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Ferrari első SUV-ja!

2022. szeptember 14. 15:30   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Ferrari a tegnapi napon leleplezte 75 éves történetének első négyajtós és négyüléses modelljét, a Purosangue-ot, amely olaszul telivért jelent. A Purosangue más arányokkal bír és laposabb felépítésű, mint a tipikus SUV/crossover modellek, ráadásul V12-es szívómotor hajtja, nem kevesebb, mint 725 lóerővel.

A Ferrari Purosangue 4973 mm hosszú, 2028 mm széles, 1589 mm magas, a tengelytávja pedig 3018 mm-es, így inkább a crossoverek közé sorolható be, mint a klasszikus szabadidőautók mezőnyébe. Az elképesztően dinamikus kiállású négyajtós hosszú, nyújtott motorházteteje alatt egy szívóüzemű V12-es erőforrás dolgozik, ami párját ritkítja ebben a kategóriában. A klasszikus transaxle elrendezésnek megfelelően a váltó hátulra került, az összkerékhajtást biztosító erőátviteli egységet azonban a motor elé szerelték be. Így létrejöhetett a vevők által áhított 49:51 arányú súlyelosztás.

Maranello legikonikusabb, 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes V12-es motorja a Purosangue-ban 725 lóerőt ad le, száraz karteres kenési rendszerű és nagynyomású befecskendezést kapott. Úgy tervezték, hogy már alacsony fordulatszámon leadja a lehető legnagyobb nyomatékot, anélkül hogy veszítene bármit is abból a lineáris teljesítmény-leadásból, ami a Ferrari szívó V12-es motorjait jellemzi. A nyomaték 80 százaléka már 2100-as fordulatszámon megjelenik és 6250-es fordulatszámon tetőzik (716 Nm). A maximális teljesítményt 7750-es fordulaton éri el a motor. A motorhoz rendkívül fürgén kapcsoló 8-sebességes duplakuplungos automataváltót kötöttek.

A Purosangue a nagyméretű szabadidőautók mezőnyének leggyorsabbja, ugyanis 3,3 másodperc alatt sprintel százra, s a kétszázas tempó is megvan neki 10,6 másodperc alatt. Ezek jobb értékek, mint az elsődleges versenytárs Lamborghini Urus értékei. A végsebessége 310 km/óra. Az élményt pedig tovább fokozza a 12-hengeres motor mennyei hangja.

A Purosangue alváza és karosszériája teljesen új fejlesztésű. Az alsó karosszériastruktúra nagyszilárdságú alumíniumból készült, míg a felső rész alumíniumból és kompozit anyagokból áll össze. A tető alapkivitelben szénszálas műanyagból készült és 20 százalékkal könnyebb, mintha alumíniumból gyártották volna. Felárért

Az összkerékhajtású Purosangue más területen is újat hoz, a felfüggesztése például világelső: egy, a Multimatic True Active Spool Valve (TASV) rendszerével felvértezett teljesen aktív felfüggesztés, amely a kerék- és karosszériamozgás szabályozásával elképesztő kanyarsebességek elérését teszi lehetővé. Az első tengelyen emellett aktív nyomatékvektor-szabályozás, a hátsón pedig elektronikus differenciálzár javítja tovább a vezethetőséget. A vezetői asszisztens rendszerek között megtaláljuk az adaptív tempomatot, a sávtartó asszisztenst, a holttérfigyelőt, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetést, a táblafelismerőt, a fáradságfigyelőt és a tolatókamerát is.

Az utastér rendkívül elegáns, ugyanakkor modern érzetű. A műszerfal a vezető és az utas oldalán csaknem egymás tükörképe, jobb oldalon is látunk egy beépített, 26 cm átmérőjű kijelzőt. A sofőr, akárcsak más új Ferrarik esetében, teljesen digitális műszerfalról tájékozódhat. A kényelmi funkciók a műszerfali, alapesetben süllyesztett tekerőgombbal vezérelhetők, s a hátsó utasoknak is egy ugyanilyen áll rendelkezésükre. Mind a négy ülés motorosan állítható, s nem maradt ki a fűtés és masszázs funkció sem. A Purosangue emellett a világ első autója, amelyben újrahasznosított poliészterből készült Alcantara kárpitot találunk. A minőségi zenehallgatásról Burmester 3D High-End Surround audiorendszer gondoskodik és Android Auto, illetve Apple CarPlay is van. A csomagtér 473 literes, a legnagyobb, amit egy Ferrari valaha felvonultatott.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/