/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legújabb Ferrari

2018. február 26. 19:30   |   DG
címkék:  

Genfben áll a közönség elé a legfrissebb Ferrari, a 488 Pista, amely a 360 Challenge Stradale, a 430 Scuderia és a 458 Speciale modellekkel fémjelzett speciális V8-as szériát viszi tovább. A 488 Pista pályaautós menettulajdonságokat mutat fel; 90 kilogrammal könnyebb és 50 lóerővel erősebb a 488 GTB-nél.

A Ferrari 488 Pista (olaszul: pálya) mintegy 90 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen (száraz tömege 1280 kg), mint a 488 GTB, 3,9 literes V8-as turbómotorja pedig 50 lóerővel izmosabb. A 2016-ban és 2017-ben is Év Motorja díjjal kitüntetett, mostanra továbbfejlesztett egység immár elképesztő 720 lóerőt ad le. Literteljesítménye 185 LE/l, amivel világrekorder. Számos megoldását a 488 Challenge versenyautóból emelték át, többek között Inconel kipufogócsonkokkal, könnyített főtengellyel és lendkerékkel, továbbá titánium hajtókarokkal és karbon szívótraktussal vértezték fel. A turbófeltöltők is a 488 Challenge modelltől érkeztek.

A 488 Pista 8000-es fordulaton adja le maximális teljesítményét, 770 Nm-es nyomatékát pedig 3000-es fordulatszámon szolgáltatja. Álló helyzetből 2,85 másodperc alatt gyorsul százra és 7,6 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót. Végsebessége 340 km/óra fölött van.

A Ferrari 488 Pista speciális aerodinamikai kialakítást kapott, a Ferrari ehhez ismét a gazdag motorsportos tapasztalatkincsét használta fel. A motorsportos megoldások között említhető az F1 által inspirált S-Duct első légnyílás, továbbá az első diffúzorok, amelyek szabályszerűen rászívják az autót az aszfaltra. A kocsi hasán található levegővezető csatornák is egyedi kiképzésűek, akárcsak a hátsó diffúzor, ami pontosan olyan, mint a 488 GTE versenyautón. A 488 GTB-vel összevetve a hátsó légterelő magasabb és hosszabb. Mindezek révén a 488 Pista 20 százalékkal nagyobb leszorítóerőt generál.

A 488 Pista menetdinamikai szempontból a legkiválóbbak között van. Elektronikus differenciálzárja (E-Diff3), F1-es kipörgésgátló rendszere (F1-Trac) és magnetoreologikus felfüggesztése (SCM) van, s most első ízben Ferrari Dynamic Enhancer rendszerrel is felszerelték. Az FDE a fékerő szoftveres szabályozásával még könnyebbé és kiszámíthatóbbá teszi a kocsi kezelhetőségét. Újdonság, hogy a modellhez 20 colos karbon keréktárcsák, szénszálas motorborítás, lökhárítók és hátsó légterelő is kérhetők.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/