/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legújabb, plug-in hibrid Ferrari

2022. április 19. 17:10   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Bemutatták a Ferrari 296 GTS-t, a 296 GTB nyitható keménytetős kivitelét, amely ugyanazt a forradalmi V6-os plug-in hibrid hajtásláncot kapta meg. A 296 GTS 830 lóerős, de tisztán elektromos üzemben is képes közlekedni. Azok pedig, akik maximálisan ki szeretnék aknázni a modell képességeit, Assetto Fiorano sportcsomaggal is megrendelhetik a sportkocsit.

A Ferrari 296 GTB után itt van a 296 GTS, a nyitható keménytetős modell, amely mindössze 14 másodperc alatt tárja fel az utasok fölött az eget, akár 45 km/órás sebességig. A konstrukció érdekessége, hogy a motortakaró elem hátuljában egy kis ablakot tudtak kialakítani, amin keresztül szemügyre vehető a V6-os erőforrás. Lehajtott tetőnél pedig a kabint és a hátsó fedélzetet állítható magasságú üveg szélvédő választja el egymástól.

A 296 GTS az első utcai Ferrari 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotorral és villanymotorral. Az aggregát csupán 2,9 liter lökettérfogatú, fajlagos teljesítménye pedig rekordnak számító 221 LE/liter. A hozzá kapcsolt villanymotor 122 kW/167 LE teljesítményű és 315 Nm nyomatékú, így a 296 GTS összteljesítménye 830 lóerő, össznyomatéka pedig 740 Nm. Nincs nála erősebb hátsókerék-hajtású szupersportkocsi a piacon. A motorhang állítólag egészen kivételes, s csukott illetve nyitott tetővel is rendkívül élvezetes. A 296 GTS 2,9 másodperc alatt sprintel százra, 7,6 másodperc alatt gyorsul kétszázra és elérheti a 330 km/órás sebességet is.

A 663 lóerős ikerturbós V6-os egy 8-fokozatú duplakuplungos váltóművön, egy elektromos differenciálzáron és egy villanymotoron keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. A rendszer része még egy nagyfeszültségű, 7,45 kWh kapacitású akkumulátor és egy inverter. A villanymotor tölti az akkumulátort, beindítja a benzinmotort, erőtöbblettel látja el azt (+ max. 167 LE), emellett önállóan, emissziómentesen is képes mozgatni az autót. Elektromos üzemmódban a 296 GTS maximálisan 25 kilométert tud megtenni, akár 135 km/órás sebességgel.

A 296 GTS megrendelhető Assetto Fiorano sportcsomaggal is, amely még nagyobb leszorítóerőt képes generálni és szénszálas alkatrészeinek köszönhetően néhány kilogrammal még könnyebb az alapmodellnél. A 296 GTS egyébként nem egy nehéz autó, a hibrid hajtáslánc ellenére is csak mindössze 1540 kilogrammot nyom (száraz tömeg).

Az Assetto Fiorano csomaggal szerelt modell 250 km/óránál 360 kilogramm leszorítóerőt tud termelni és speciális Multimatic lengéscsillapítókkal látták el. Emellett ehhez az autóhoz Michelin Pilot Sport Cup2R gumiabroncsok járnak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/