/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legújabb, plug-in hibrid Ferrari

2022. április 19. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatták a Ferrari 296 GTS-t, a 296 GTB nyitható keménytetős kivitelét, amely ugyanazt a forradalmi V6-os plug-in hibrid hajtásláncot kapta meg. A 296 GTS 830 lóerős, de tisztán elektromos üzemben is képes közlekedni. Azok pedig, akik maximálisan ki szeretnék aknázni a modell képességeit, Assetto Fiorano sportcsomaggal is megrendelhetik a sportkocsit.

A Ferrari 296 GTB után itt van a 296 GTS, a nyitható keménytetős modell, amely mindössze 14 másodperc alatt tárja fel az utasok fölött az eget, akár 45 km/órás sebességig. A konstrukció érdekessége, hogy a motortakaró elem hátuljában egy kis ablakot tudtak kialakítani, amin keresztül szemügyre vehető a V6-os erőforrás. Lehajtott tetőnél pedig a kabint és a hátsó fedélzetet állítható magasságú üveg szélvédő választja el egymástól.

A 296 GTS az első utcai Ferrari 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotorral és villanymotorral. Az aggregát csupán 2,9 liter lökettérfogatú, fajlagos teljesítménye pedig rekordnak számító 221 LE/liter. A hozzá kapcsolt villanymotor 122 kW/167 LE teljesítményű és 315 Nm nyomatékú, így a 296 GTS összteljesítménye 830 lóerő, össznyomatéka pedig 740 Nm. Nincs nála erősebb hátsókerék-hajtású szupersportkocsi a piacon. A motorhang állítólag egészen kivételes, s csukott illetve nyitott tetővel is rendkívül élvezetes. A 296 GTS 2,9 másodperc alatt sprintel százra, 7,6 másodperc alatt gyorsul kétszázra és elérheti a 330 km/órás sebességet is.

A 663 lóerős ikerturbós V6-os egy 8-fokozatú duplakuplungos váltóművön, egy elektromos differenciálzáron és egy villanymotoron keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. A rendszer része még egy nagyfeszültségű, 7,45 kWh kapacitású akkumulátor és egy inverter. A villanymotor tölti az akkumulátort, beindítja a benzinmotort, erőtöbblettel látja el azt (+ max. 167 LE), emellett önállóan, emissziómentesen is képes mozgatni az autót. Elektromos üzemmódban a 296 GTS maximálisan 25 kilométert tud megtenni, akár 135 km/órás sebességgel.

A 296 GTS megrendelhető Assetto Fiorano sportcsomaggal is, amely még nagyobb leszorítóerőt képes generálni és szénszálas alkatrészeinek köszönhetően néhány kilogrammal még könnyebb az alapmodellnél. A 296 GTS egyébként nem egy nehéz autó, a hibrid hajtáslánc ellenére is csak mindössze 1540 kilogrammot nyom (száraz tömeg).

Az Assetto Fiorano csomaggal szerelt modell 250 km/óránál 360 kilogramm leszorítóerőt tud termelni és speciális Multimatic lengéscsillapítókkal látták el. Emellett ehhez az autóhoz Michelin Pilot Sport Cup2R gumiabroncsok járnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/