/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a nyitható tetejű Ferrari 488

2015. július 29. 11:45   |   Autoblog
címkék:  

Lehullt a lepel a Ferrari 488 Spiderről, az olasz márka legerősebb nyitható tetejű, V8 középmotoros modelljéről. A 670 lóerős gép speciális tetőmechanizmusának köszönhetően alig nehezebb a fémtetős verziónál, így hasonlóan elképesztő menetteljesítményeket nyújt.

A 488 Spider az eddigi legfejlettebb nyitható tetejű Ferrari, karosszériája a lehető legmerevebb és legkönnyebb, miközben aerodinamikailag a leghatékonyabb. Komplex aerodinamikai megoldások garantálják az optimális leszorítóerőt, és tartják kordában a tengelyekre ható felhajtóerőt. Két, látszólag egymásnak ellentmondó dolog, a maranellói mérnököknek azonban sikerült mindkét célt elérniük innovatív légterelők és áramvonalas alváz használatával. A légáramlás vizsgálatoknál a belső kényelmi szempontokat is mérlegelték, így például a hátsó elektromos üveg szélfogó három pozícióban állítható be. Ennek legalsó helyzetében élvezhető leginkább a turbós nyolchengeres hangja, még akkor is, ha a tető csukva van.

A 488 Spider a nyitott tetős száguldás szerelmeseinek készült, s hogy garantálhassák a kupé változathoz hasonló szédületes menetteljesítményeket, különleges alumínium spaceframe karosszériát terveztek számára. 11 különböző fémfajtát használtak, köztük magnéziumot is, így a 488 Spider csavarodási merevsége megegyezik a kupé változatéval, az előd 458 Spiderénél pedig egyenesen 23 százalékkal jobb. Ez mérnöki csúcsteljesítmény, hiszen a tető strukturális elemnek számít.

A középmotoros sportautók szegmensében a Ferrari volt az első, amelyik kifejlesztette az elektromosan mozgatható, összehajtogatható keménytetőt. Ez a megoldás kisebb súlyt (-25 kg) és nagyobb kényelmet jelent a hagyományos összecsukható vászontetővel szemben. A szerkezet 14 másodperc alatt nyílik le és állapodik meg a motorházon, nem bántva az esztétikai egységet.

Az utasok mögött a kupéból ismert, 3,9 literes duplaturbós V8-as motor dolgozik, amely lenyűgöző menetteljesítményeket garantál. 670 lóerő (8000 ford./percnél) és 760 Nm (3000 ford./percnél) csalogatható elő belőle, így a GTB-nél csupán 50 kilogrammal nehezebb Spider 3 másodperc alatt katapultál százra, 8,7 másodperc alatt eléri a 200 km/órás sebességet és több mint 325 km/órával is szelheti a levegőt. Ferrari tradíció szerint az erőforrásnak ráadásul egyedi hangzása is van, amely rabul ejtő, de nem tolakodó.

A motorhoz villámgyors, hétfokozatú duplakuplungos F1 váltóművet csatoltak. A felfüggesztés és az elektronikai rendszerek átfésülésével a 488 Spider dinamikusabban viselkedik a 458 Spidernél, 12 százalékkal gyorsabban lő ki a kanyarokból. Egyébként is könnyen terelgethető kihívásokkal teli útszakaszon is, kiváló kezelhetősége miatt sehol sem zökkenthető ki nyugalmából.

A 488 Spider világpremierje a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz, de már mától megtekinthető a Ferrari honlapján a csodálatos Blu Corsa színben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/