/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Škoda Octavia RS

2016. december 21. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Hetekkel az átfazonírozott Octavia megjelenése után a Škoda bemutatta a sorozat csúcsmodelljét, az RS-t. A limuzin és kombi kivitelben egyaránt elérhető sportmodell jellegzetessége a friss, még inkább megosztó formavilág és a 10 lóerővel erősebb turbómotor.

161220 0ctavia RS 1

Az új Octavia RS-en gyakorlatilag csak az új orrkiképzés jelent újdonságot, amitől az autó egyértelműen a hátrányára változott. A Škodának az új orrkiképzéssel sikerült megosztania a közönségét. A tagolt fényszórók az RS-en pedig végképp furcsák, a belső fényszórók ugyanis egybeolvadnak a feketére mázolt hűtőráccsal. A fényszórók egyébiránt már teljesen LED-es kivitelűek. A far egy fekete középső diffúzorelemmel és egy azt szegélyező piros fényvisszaverő csíkkal gazdagodott. Apróság, de a lámpák mellett a rendszámtábla világítás is diódás lett.

161220 0ctavia RS 2

A belső tér mindegyik RS modellben fekete, határozott oldaltartást adó, integrált fejtámlás bőr/szövet sportülésekkel, amelyek felárért immár Alcantara kivitelben is elérhetők. A multifunkciós sportkormány perforált bőr karimát kapott. Ezen kívül alapfelszerelés a hangulatvilágítás, az alumínium taposós pedálok, valamint a RS logós küszöblécek. A Simply Clever figyelmességek között találunk utasülés alatti esernyőt és a kombiban kivehető LED-es lámpát.

Ami a futóművet illeti, az RS modellekben a sport felfüggesztés 15 mm-rel mélyebb, mint a normál változatokban, a hátsó nyomtáv pedig 30 mm-rel szélesebb az elődjénél. A féknyergeket pirosra fényezték. Szériában az RS modellek 17 colos kerekeken gördülnek, de opcióként 18 vagy 19 colos garnitúra is választható, utóbbi akár ezüst színben is. A progresszív kormányzás, az XDS+ elektronikus differenciálzár, valamint az adaptív lengéscsillapítás is sokat hozzáad a vezetési élményhez.

161220 0ctavia RS 3

A benzines RS modell 2 literes TSI motorjából előcsalogattak még 10 lóerőt a mérnökök, így 230 lóerőre nőtt a teljesítménye. A nyomaték maradt 350 Nm az 1500-4600-as fordulatszám-tartományban. Az elsőkerék-hajtású Octavia RS 6,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, csúcssebessége pedig 250 km/óra. Alapkiépítésben a gép 6-sebességes manuális váltóval szerelt, egyébként 6-fokozatú DSG duplakuplungos szerkezet is elérhető hozzá. A dízel RS 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot ad le (1750 ford./percnél) és 7,9 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. A végsebesség esetében 232 km/óra. Az Octavia RS 2.0 TDI összkerékhajtással és hatgangos DSG váltóval is elérhető.

161220 0ctavia RS 4

Emellett természetesen az RS modellekbe is átvezették a legfrissebb infotainment és vezetői asszisztens rendszereket. Előbbiből a csúcskészülék a 9,2 hüvelykes kapacitív érintőképernyővel rendelkező Columbus WLAN hotspottal és opcionális LTE modullal. Az asszisztens rendszerek kínálatában új a vontatmány stabilizáló rendszer, a holttérfigyelő, a mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer és a Crew Protect asszisztens, ami egy elkerülhetetlen ütközés esetén felhúzza az ablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A Škoda Octavia RS modellek világszerte nagyon kedveltek, eddig 200 ezer darabot adtak el belőlük. A mennyiség felét ráadásul a 2013-ban debütált harmadik generációs modellek tették ki.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/