/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van a legújabb Ferrari

2020. szeptember 17. 20:45   |   Autoblog
címkék:  

A Ferrari Portofino utódjaként bemutatkozott a Portofino M, az ágaskodó lovas márka új 2+2 üléses GT spider modellje. A koronavírus krízis utáni első Ferrari tele van innovatív megoldásokkal, többek között áttervezett erőátviteli rendszert, vadonatúj nyolcfokozatú váltóművet és ötpozíciós Manettino kapcsolót kapott. A keménytetős kabrió valódi GT teljesítményt nyújt, rendkívül élvezetes a vezetése, és sokoldalúságával a mindennapokban is megállja a helyét.

A Portofino M formaterve következetes evolúciója a Portofino modelljének. Megtartotta a Portofino kettős személyiségét; tehát az egyetlen modell a piacon, amely csukott tetővel autentikus kupénak nevezhető, míg nyitott tetővel valódi spidernek hívható. A Portofino M jóval sportosabban néz ki, mint a Portofino. Az első lökhárító oldalsó légbeömlői agresszív megjelenéssel ruházzák fel, oldalt pedig kétrészes légbevezető nyílásokat látunk, amelyek az ajtókban végződnek. A far kompaktabb, mint korábban, ugyanis a Ferrari eltekintett a hátsó kipufogódobok alkalmazásától. A hátsó lökhárító így formásabb, áramvonalasabb lehetett. Teljesen új a hátsó diffúzor is, amelyet elválasztották a lökhárítótól, így például full karbon kivitelben is rendelhető.

Az utastér jellemzője a kétlépcsős műszerfal; a felső és az alsó részt fém ‘penge’ választja el egymástól. Középre egy 26 centiméteres érintőképernyőt építettek be, s újdonságként – akárcsak a Roma modellben – az utas előtt is kialakítottak egy érintőképernyőt. A sofőr analóg fordulatszámmérőt lát maga előtt, melynek két oldalára folyadékkristályos kijelzőket tettek. Az infotainment rendszer funkciói a középső, osztható képernyőről vezérelhetők. Az utas előtti, műszerfalba integrált kapacitív kijelző közvetlen összeköttetésben áll a középső kijelzővel, és minden fontos menetadatról tájékoztat. Spiderként használva az utasok nagyra értékelik majd az ülésfűtést és szellőztetést, valamint a nyakmelegítő funkciót. A csomagtér egyébként 292 literes.

A Ferrari Portofino M 3855 köbcentiméteres erőforrása a négy alkalommal Nemzetközi Év Motorjának megválasztott V8-as turbómotor rokona. A mérnökök átdolgozták, így 20 lóerővel többet pumpál ki magából, mint a Portofino esetében. A benzines részecskeszűrővel felszerelt, az Euro 6D normát is teljesítő biturbó motor 620 lóerőt ad le 5750-7500-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 760 Nm a 3000-5750-as fordulatszám-tartományban. A Portofino M 3,45 másodperc alatt sprintel százra, 9,8 másodperc alatt éri el a kétszázas tempót, csúcssebessége pedig meghaladja a 320 km/órát. Az aggregáthoz teljesen új 8-sebességes duplakuplungos automata váltómű kapcsolódik.

A Ferrari GT spiderek történetében először, a Portofino M ötállású Manettino kapcsolót is kap. A Wet, Comfort és Sport üzemmódok mellett megjelent a Race beállítás, valamint az ESC-Off mód, amikor minden segédelektronika kikapcsol és önfeledten lehet driftelni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/