/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van a legújabb Ferrari

2020. szeptember 17. 20:45   |   DG
címkék:  

A Ferrari Portofino utódjaként bemutatkozott a Portofino M, az ágaskodó lovas márka új 2+2 üléses GT spider modellje. A koronavírus krízis utáni első Ferrari tele van innovatív megoldásokkal, többek között áttervezett erőátviteli rendszert, vadonatúj nyolcfokozatú váltóművet és ötpozíciós Manettino kapcsolót kapott. A keménytetős kabrió valódi GT teljesítményt nyújt, rendkívül élvezetes a vezetése, és sokoldalúságával a mindennapokban is megállja a helyét.

A Portofino M formaterve következetes evolúciója a Portofino modelljének. Megtartotta a Portofino kettős személyiségét; tehát az egyetlen modell a piacon, amely csukott tetővel autentikus kupénak nevezhető, míg nyitott tetővel valódi spidernek hívható. A Portofino M jóval sportosabban néz ki, mint a Portofino. Az első lökhárító oldalsó légbeömlői agresszív megjelenéssel ruházzák fel, oldalt pedig kétrészes légbevezető nyílásokat látunk, amelyek az ajtókban végződnek. A far kompaktabb, mint korábban, ugyanis a Ferrari eltekintett a hátsó kipufogódobok alkalmazásától. A hátsó lökhárító így formásabb, áramvonalasabb lehetett. Teljesen új a hátsó diffúzor is, amelyet elválasztották a lökhárítótól, így például full karbon kivitelben is rendelhető.

Az utastér jellemzője a kétlépcsős műszerfal; a felső és az alsó részt fém ‘penge’ választja el egymástól. Középre egy 26 centiméteres érintőképernyőt építettek be, s újdonságként – akárcsak a Roma modellben – az utas előtt is kialakítottak egy érintőképernyőt. A sofőr analóg fordulatszámmérőt lát maga előtt, melynek két oldalára folyadékkristályos kijelzőket tettek. Az infotainment rendszer funkciói a középső, osztható képernyőről vezérelhetők. Az utas előtti, műszerfalba integrált kapacitív kijelző közvetlen összeköttetésben áll a középső kijelzővel, és minden fontos menetadatról tájékoztat. Spiderként használva az utasok nagyra értékelik majd az ülésfűtést és szellőztetést, valamint a nyakmelegítő funkciót. A csomagtér egyébként 292 literes.

A Ferrari Portofino M 3855 köbcentiméteres erőforrása a négy alkalommal Nemzetközi Év Motorjának megválasztott V8-as turbómotor rokona. A mérnökök átdolgozták, így 20 lóerővel többet pumpál ki magából, mint a Portofino esetében. A benzines részecskeszűrővel felszerelt, az Euro 6D normát is teljesítő biturbó motor 620 lóerőt ad le 5750-7500-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 760 Nm a 3000-5750-as fordulatszám-tartományban. A Portofino M 3,45 másodperc alatt sprintel százra, 9,8 másodperc alatt éri el a kétszázas tempót, csúcssebessége pedig meghaladja a 320 km/órát. Az aggregáthoz teljesen új 8-sebességes duplakuplungos automata váltómű kapcsolódik.

A Ferrari GT spiderek történetében először, a Portofino M ötállású Manettino kapcsolót is kap. A Wet, Comfort és Sport üzemmódok mellett megjelent a Race beállítás, valamint az ESC-Off mód, amikor minden segédelektronika kikapcsol és önfeledten lehet driftelni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/