Itt van minden idők legdurvább Jaguarja
A Jaguar nekimegy a BMW M és Mercedes-AMG sportmodelleknek, piacra küldi története legerősebb és legextrémebb utcai autóját. Az XE SV Project 8 teljesítményével minden mást háttérbe szorít, 600 lóerős és 322 km/órás sebességre képes. A vetélytársak maximum csak a farát láthatják.
Az XE SV Project 8 szuperszedánt a különleges projektekért felelős Special Vehicle Operations részleg fejlesztette ki. Első, kifejezetten gyűjtőknek szánt kocsija a 2014-es F-Type Project 7 volt, melyet most az XE SV Project 8 követ a sorban. A járműből összesen 300 darabot szándékoznak összeszerelni, tehát nem lesz tömegtermék.
A Project 8-ban a jól ismert 5 literes kompresszoros V8-as erőmű 600 lóerőre feltuningolt változata dolgozik, s mint ilyen, az eddigi legizmosabb sorozatgyártású Jaguar erőforrás. A konkurensek maximum 510 lóerőt tudnak, tehát a Jaguar nagy fórral indul. A 600 lóerő ráadásul összkerékhajtási rendszeren keresztül jut a talajra. A Project 8 3,3 másodperc alatt katapultál 96 km/órára és eléri a 322 km/órás végsebességet – ezzel szintén megelőzi a konkurenseket.
A Project 8-tól nem vonták meg a méregdrága motorsportos építőanyagokat és műszaki megoldásokat. Az alumínium karosszériát ahol tudták, szénszállal könnyítették tovább, ebből készültek a lökhárítók, a hátsó diffúzor, a motorháztető, valamint a hátsó szárny. Utóbbi és az első splitter állítható, akárcsak a versenyautóknál. Mindemellett a kocsi hasa teljesen burkolt és sima, tengelyvégein 20 colos kovácsolt felnik forognak, kipufogórendszere pedig titániumból készült.
A szuperszedán örökölte az XE felfüggesztését, azonban keményített rugókkal és kézzel állítható adaptív lengéscsillapítókkal vértezték fel. Pálya üzemmódban 15 mm-rel lesüllyeszthető a karosszéria. A hátsó tengelyre olajhűtővel kiegészített, aktív elektronikus differenciálzár került, a lassításról pedig karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.
A kabinban is versenysportos hangulat uralkodik, magas fényű karbon betétekkel és Alcantara kárpitozással az üléseken, a volánon, a műszerpulton és az ajtópaneleken. A nyolcfokozatú Quickshift váltómű a kormányra szerelt váltófülekkel vagy a pisztoly markolatú váltókarral vezérelhető. A Project 8 kétféle belső kialakítással lesz rendelhető. Az elsőnél elöl két integrált támlás sportülést és két formázott hátsó ülést találunk, míg a másiknál négypontos biztonsági övekkel szerelt karbonvázas kagylóüléseket építenek be. A hátsó ülések helyén bukócsőrendszert rögzítenek.
A Jaguar XE SV Project 8 a Goodwoodi Sebességfesztiválon debütál június 30-án, ahol végigmegy majd a híres hegyi felfutó pályán.