/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van minden idők legerősebb BMW M5-öse

2021. január 27. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW M GmbH az M5 CS modellel írja tovább a rendkívül sportos CS különkiadások sikertörténetét. A limitált szériában készülő, exkluzív modell a legendás BMW M5 első különkiadásaként érkezik meg az utakra, egyszerre négy utasnak kínálva felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180 400 euró indulóártól.

A motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 635 lóerős teljesítményével – amely 10 lóerővel szárnyalja túl a BMW M5 Competition teljesítményét – a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény lélegzetelállító egyensúlyát testesti meg, amelyet a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával, a futómű típus-specifikus hangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.

A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben. Az első ülések finomszemcsés Merino bőrkárpitozása és a hátsó ülések ugyancsak Merino bőr borítása fekete árnyalatban, Mugello Red árnyalatú dekorbetétekkel és kontraszt-varrással várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul.

Első ránézésre a BMW M5 CS különkiadást exkluzív, Gold Bronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból, illetve szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek különböztetik meg a BMW M5 Competition modelltől. A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20 colos könnyűfém keréktárcsák is.

A különkiadás motorházteteje teljes egészében karbonból készült, akárcsak a légbeömlő nyílások, az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor. Aerodinamikai funkciójukon túl ezek nagy mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a mérnökök a BMW M5 Competition modellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget érjenek el.

Az alapfelszereltségként kínált BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei többféle világítás-variációt kínálnak: nappali menetfényként használva, a BMW Individual Shadowline sötét háttere előtt a fénydizájn a jól ismert fehér színben ragyog, a tompított fény vagy a távolsági fény aktiválására azonban jellegzetes sárga színre vált át. A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.

A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. A BMW M divízió trikolor árnyalata előtt a biztonsági övek vörös és kék kontraszt-varrásai, az „M5” logóval ellátott BMW M szőnyegek szegélyei és a világító „M5 CS” emblémával rajzolt küszöbök tisztelegnek.

Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális gumiabroncsok gondoskodnak a BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), többféle hajtás-karakterisztika beállítását kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelének.

A BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik, 7 milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. A végeredmény még a zárt versenypályákon is precízebb rendszerreakció, miközben a modell hétköznapi vezethetősége mit sem változik. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A 20” méretű, kovácsolt, Gold Bronze árnyalatú, Y-küllődizájnú BMW M keréktárcsákon alapfelszereltségként elöl 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsok feszülnek.

A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. Az első kerekek mögött dolgozó hatdugattyús féknyergek és a hátsó tengelyre szerelt egydugattyús úszónyergek büszkén viselik a BMW M divízió logóját és alapfelszereltségként Red árnyalatban, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig Gold színben pompáznak. Az M Carbon kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a BMW M5 Competition BMW M fékrendszere, az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg pedig a különkiadás menettulajdonságait és rugózási komfortját egyaránt javítja. Az M Carbon kerámia fékrendszer jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantál.

A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A 200 km/óra is megvan 10,4 másodperc alatt, ami 0,4 szekundummal jobb, mint a BMW M5 Competition ideje. Az M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.

Az M5 CS érkezését minden korábbinál intenzívebb hangorkán jelzi, amely az aktivált vezetési üzemmódhoz igazodik és SPORT+ beállításban a legerőteljesebb. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sport kipufogórendszer erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő – ha kevésbé feltűnően szeretne áthaladni valahol, például egy lakóövezetben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/