/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a páncélozott új Toyota Land Cruiser

2021. szeptember 17. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Egy ismert dél-afrikai cég fejleszti a golyóálló csomagot a luxusterepjáró új nemzedékéhez. Nagyon komoly védelemre lehet számítani.

A helyi Car magazin beszámolója szerint nagyon jól halad a páncélozott Toyota Land Cruiser 300 fejlesztése az SVI-nél, Dél-Afrikában. A golyóálló autók gyártására specializálódott cégnél örültek annak, hogy már az országba kerülő első szállítmányból tudtak autókat vásárolni, mert a hasonló, nagy terepjárók esetében általában elég sokáig tart a B6-os szintű védelem megtervezése és letesztelése. De mi is ez a B6-os védelem?

A különböző védelmi szinteket nemzetközi sztenderdek B4-től B8-ig jelölik. A legalacsonyabb szint a B4, amely csak az autó oldalfalának ellenállását erősíti meg a 9 milliméteres lőszerekkel szemben. Eggyel feljebb a B5 már teljes páncélozottságot jelent, és a híres és elterjedt, Kalasnyikovként ismert AK-47-es gépkarabéllyal szemben is megbízható védelmet nyújt.

A B6-os szintű védelem gyakorlatilag már minden kézifegyverrel szemben megfelelő védelmet ad, sőt, akkor is, ha az ilyen védelemmel ellátott autót kézigránáttal dobják meg, vagy ha 5 kg tömegű aknára fut. Bár ilyenkor jó eséllyel a levegőbe repül a jármű, de a benne ülő védett személyek túlélik a detonációt.

A B6-os védelemhez 36-48 mm vastag páncélozott üveg és 5 mm vastag, karosszériához hegesztett páncél szükséges, a kettő együtt egy nagy strapabírású biztonsági utascellát hoz létre. A még magasabb szintű, nagyobb aknák, bombamerényletek, robbantások, illetve tartós géppisztolysorozatok ellen is védelmet adó B7 és B8-as páncélcsomagok egyedi megrendelésre készülnek, kizárólag állami szervek és biztonsági cégek számára.

Az SVI-nél nem volt kérdés, hogy a Land Cruiser 300-at kezelésbe vegyék, ugyanis elődje, a Land Cruiser 200 az egyik legsikeresebb típusuk volt az elmúlt egy évtizedben. Ráadásul mivel a 300-as széria könnyebb és erősebb a 200-asnál, még alkalmasabb arra, hogy golyóállóvá alakítsák, benzines és dízel változatban egyaránt.

Meglepő, de a szakértők inkább a dízelmotoros verziók páncélozását ajánlják, mivel ezek nagyobb nyomatékuk miatt kevésbé érzik meg a megnövelt tömeggel járó extra terhelést, kevesebbet fogyasztanak, és maga a gázolaj is kevésbé robbanékony, mint a benzin, és nehezebben is lobban be.

A fejlesztés kezdetén az SVI-nél a Land Cruiser 300-ast lebontották a csupasz fémig, hogy megmérhessék, a szükséges megerősítések számára mennyi hely áll rendelkezésre. Egy háromtengelyes mérőkar és egy 3D szkenner segítségével végül elkészült számítógépen a térbeli modell, amellyel elkezdhették a tervezést. Az SVI ultrakönnyű és nagyteljesítményű kompozit anyagokból álló páncélozást használ, hogy mérsékelje a hozzáadott tömeg nagyságát a kritikus területeken, de anélkül, hogy veszélyeztetnék az AK-47, R5 és R1 gépfegyverek lövedékei elleni védelmet.

Az SVI előrejelzése szerint a teljes páncélcsomag kifejlesztése körülbelül két hónapig tart majd a Land Cruiser 300 számára. A gyártás azután kezdődik meg, hogy elvégezték az első kész jármű védelmének, valamint menettulajdonságainak a vizsgálatát, kiértékelték az eredményeket, és megfelelőnek találták azokat.

Ugyan a Land Cruiser 300 páncélcsomagjának pontos ára még nem nyilvános, de az SVI szerint a 360 fokos, B6-os védelmet nyújtó átalakítás hozzávetőleg nettó 900 ezer dél-afrikai randba, azaz nagyjából 18,6 millió magyar forintba fog kerülni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/