/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Képeken a legdurvább BMW SUV-ok

2021. június 11. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Két évvel a piaci bevezetés után a BMW M GmbH felfrissíti a BMW X3 és X4 nagyteljesítményű párosát. Az új stílusjegyek, az új M-specifikus változtatások és az új járművezérlő koncepció mellett az új X3 M Competition és X4 M Competition modellek minden korábbinál nagyobb tolóerővel érkeznek meg az utakra. A piaci bevezetés augusztusban kezdődik.

A bajor prémiumgyártó eddigi legerősebb soros hathengeres benzinmotorja 510 lóerős teljesítményre és 650 Nm forgatónyomaték leadására képes, amellyel a nagyteljesítményű modellpáros 0,3 másodperccel gyorsabban, immár 3,8 szekundum alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órás sebességre – a két Competition SUV ezzel a vérbeli sportautók territóriumába érkezik meg. A duó végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/órában limitálja, az opcióként megrendelhető M Driver’s Package csomag azonban ezt 285 km/órára kitolja.

A motor erejét egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó tengely felé. A sebességfokozatok teljesen automatikus kapcsolása mellett a váltó új, M-specifikus előválasztó karja és a kormány mögötti váltófülek manuális kapcsolásokat is lehetővé tesznek. Manuális üzemmódban egyszerre több sebességi fokozat is visszakapcsolható, amely erőteljes motorfékező funkciót generál.

Az M xDrive intelligens összkerékhajtás a négykerék-meghajtás nyújtotta tökéletes tapadás és a klasszikus hátsókerék-meghajtásban rejlő menetdinamikai potenciál kettősét éltetve fokozza az agilitását. Az elektronikusan vezérelt technológia csak akkor kapcsolja be a hajtásba az első tengelyt, ha a motorból érkező forgatónyomaték a két hátsó keréken már nem tud optimálisan az úttestre jutni. A bajor prémiummárka ügyfelei egyetlen gombnyomással képesek befolyásolni a menetstabilizáló rendszer viselkedését és a forgatónyomaték tengelyek közötti elosztását. Az összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű központilag vezérelt együttműködése a motorerő veszteségek nélküli továbbítását garantálja.

A típus-specifikus hangolású, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, alapfelszereltségként kínált adaptív M futómű a hétköznapokban egyedülálló utazási komfortot, a versenypályákon pedig extrém közvetlen úttartást ígér, korlátozott kerékmozgásokkal és karosszéria-kilengésekkel. A lengéscsillapítók minden egyes keréknél önállóan, az elektromágneses vezérlésű szelepeknek köszönhetően folyamatosan változtatható erősséggel ellensúlyozzák a vezetési szituációból fakadó kilengéseket. A technológia viselkedését a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen gombnyomással szabályozhatják.

Az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó elektromechanikus szervokormány és a dinamikus menetstabilizáló rendszer ugyancsak hozzátesz a BMW M modellek hamisítatlan vezetési élményéhez. Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a szándékos kerék-kipörgések mindvégig kontrollált vezérlését adja a BMW ügyfeleinek kezébe, például versenypályán garantálva a csúsztatási manővereket. Alapáras a BMW M sport fékrendszer is. A BMW M logót viselő féknyergek alapesetben kék színűek, felárért azonban vörös és magasfényű fekete árnyalatban is ragyoghatnak. A sportcsomag része továbbá a 21” méretű, elöl 255/40 ZR 21, hátul 265/40 ZR 21 méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M keréktárcsa-garnitúra is, amely kerekenként 2 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget.

Az új X3 M Competition és X4 M Competition frontrészének középpontjában a minden korábbinál nagyobb BMW hűtőrács pózol, amelyet immár egyetlen kerettel álmodtak meg a készítők. A 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórók a felfrissített BMW X3 és BMW X4 örökségei. A BMW hűtőrácsot középen egy fekete lamella osztja szét, benne az iCam lencséjével. A hűtőrács kerete és a BMW M modellek sajátjaként alkalmazott dupla lamellák magasfényű fekete fényezést viselnek. Elöl M-specifikus frontrész látható, a lökhárító két oldalán, függőlegesen megnyújtott légbeömlőkkel, amelyek egészen az első koptatóig érnek. A légbeömlők kerete magasfényű fekete fényezést kapott, ahogyan a külső visszapillantó-házak, az első kerékjárati ívekbe integrált légkivezető-nyílások és a hátsó légterelő szárny is.

Az X3 M Competition megörökölte az új X3 hátsó lámpáját, amelyet fekete keret szegélyez és keskenyebb fénydizájnnal dolgozik. A hátsó lökhárító M-specifikus alsó fele magasfényű fekete árnyalatban pompázik. A nagyméretű diffúzor mindkét modell esetében a BMW M sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú, dupla ikervégződésének ad otthont. A BMW X4 M Competition új hátsó lökhárítója szélesen elnyújtott, magasfényű feketére fényezett ékbetétekkel idézi az első lökhárító két oldalába integrált légbevezető nyílások mintáját. Az X4 M Competition nagyméretű diffúzorát szintén az M sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú, dupla ikervégződése határozza meg.

Az M Carbon Black metál és az M Brooklyn Grey metál mellett Németországban további két, exkluzív karosszériafényezési árnyalat válik elérhetővé az új BMW X3 M Competition és az új BMW X4 M Competition párosához: az M Marina Bay Blue metál és az M Sao Paulo Yellow. A modellekhez most először a BMW Individual karosszériafényezési árnyalatainak széles palettája is elérhető, benne a matt Frozen Marina Bay Blue metál árnyalattal.

A két izom-SUV alapfelszereltségének a Connected Drive szolgáltatás-palettával felvértezett BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely a BMW Operációs Rendszer 7 alapjain számos intelligens lehetőséggel és digitális szolgáltatással fokozza a vezető és az autó közötti interakciót. Az adott szituáció függvényében a vezető a központi kijelző érintés-érzékeny felületén, a jól bevált BMW Controller forgótárcsán, a kormány multifunkciós gombjain és hangvezérlésen keresztül is aktiválhatja az egyes funkciókat. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés 12,3” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású digitális műszerfallal és központi kijelzővel dolgozik együtt.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/