/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Képeken az első M-es 3-as BMW

2018. november 13. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

Soros hathengeres benzinmotor, BMW M-specifikus futómű-technológia, BMW M sport differenciálmű és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás: a BMW M GmbH bemutatja a BMW új sportlimuzinjának kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal felvértezett modellváltozatát. A 374 lóerős M340i jövő tavasszal érkezik.

Gyorsulás, kanyarsebesség, agilitás, kormányzási precizitás, fékerő – az új BMW M340i xDrive limuzin minden tekintetben új menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában. Mindezt az új BMW 3-as limuzin sportos vezetési élményre hangolt járműkoncepciójának következetes kiaknázása váltja valóra, az alacsony súlypont, az optimalizált saját tömeg, az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, valamint a karosszéria és a futómű-rögzítési megoldások átfogó merevítése mentén.

Az M340i motorházteteje alá kifejlesztett erőforrás új szintre emeli a BMW soros hathengeres motorjait jellemző teljesítmény-karakterisztikát, gázreakciót, intenzitást, sima járáskultúrát és hatékonyságot. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült, a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát. A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken.

A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb reakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással. A BMW M TwinPower Turbo technológia legkorszerűbb nemzedéke VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik.

Az átfogó fejlesztésen átesett hajtáslánc-technológia és a megannyi újragondolt alkatrész együttesen 48 lóerő és 50 Nm többlettel ruházza fel a hathengeres benzinmotort a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjába beépített legerősebb szívhez képest. Az aggregát maximális teljesítménye így 374 lóerő, amely 500 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A jelentős fejlődés az új BMW M340i xDrive limuzin gyorsulási kvalitásaiban is megmutatkozik: a modell 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,5 másodperccel gyorsabb, mint a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjának etalonjaként bemutatott csúcsmodell megegyező értéke.

A jellegzetes hathengeres hangzás pedig M sport kipufogórendszeren keresztül tör elő. A szelepvezérléssel ellátott kipufogórendszer Sport és Sport+ üzemmódban a legvadabb. A BMW M sport kipufogórendszert a hátsó lökhárító két szélére vezették ki, az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány érdekében pedig mindkét csövezést benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel.

A BMW az új M340i xDrive limuzint már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb verziójával szereli fel. Az alacsonyabb fokozatok esetében alkalmazott rövidebb áttételek javítják az autó gyorsulását, a rajtprogram pedig így maximális menetdinamikával képes kihúzni a modellt álló helyzetből. A kormánykerék mögé épített váltófülekkel a vezetés minden pillanatában aktiválható a manuális sebességváltás.

Az xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes változtatni az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték tengelyek közötti elosztásán, amelyet 0-100 százalék közötti arányban változtathat az első és a hátsó tengely között. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a modellbe, ami jelentős mértékben fokozza az újdonság kanyarodás közben átélhető agilitását. Sőt mi több, az alapfelszereltség része a BMW M sport differenciálmű is, amelynek hátsó tengelybe épített, elektromosan vezérelt, teljes mértékben változtatható záró funkciója nem csupán a modell kiválóbb tapadásához, de felfokozott menetstabilitásához és minden korábbinál sportosabb agilitásához is érezhetően hozzájárul.

Az autó hasmagasságát 10 milliméterrel csökkentő, alapfelszereltségként kínált M sport futóművet M-specifikus elasztokinematikai hangolással és a vadonatúj, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal építették be a modellbe. Az elektromosan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futómű az opcionális extrafelszereltség része. A BMW M sport futómű és az adaptív BMW M futómű szerves része továbbá a változó áttételű sport kormánymű is.

A BMW M sport fékrendszer, amely ugyancsak az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének része, rendkívül hatékony fékerőt garantál. A gyorsabban reagáló fékrendszer az első tengely végein 348 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és négydugattyús féknyergekkel, míg a hátsó tengelyen 345 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és egydugattyús úszónyergekkel dolgozik. A kékre fényezett féknyergek a BMW M divízió logóját viselik. Az alapfelszereltségként 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 225/45 R18, hátul pedig 255/40 R18 méretben. A kétféle küllő-dizájnnal extraként elérhető 19” méretű BMW M könnyűfém felnik ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokat kapnak.

A BMW M340i xDrive limuzin kimagasló menetteljesítménye a modell típus-specifikus karosszériajegyeiben és felszereltségi opcióiban is visszaköszön. Az első koptató, a két küszöbtoldat és a hátsó lökhárító kialakítása a hűtőlevegő optimalizálását és a modell aerodinamikájának javítását szolgálja. A modell sportos megjelenéséről egyedülálló stílusjegyek gondoskodnak, így például a hálómintázatú BMW hűtőrács, a karosszéria színére fényezett légterelő szárny és a trapéz alakú kipufogóvég-fészkek. Az exkluzív kisugárzást Cerium Grey metál árnyalatú visszapillantó-házak, légbeömlő-betétek, hűtőrács-lamellák, kipufogóvég-fészkek és típusjelölések nyomatékosítják.

Az ajtók mögött Sensatec és Alcantara bevonatú, BMW M-specifikus kárpittal húzott sportülések, antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, váltófülekkel ellátott, bőrözött BMW M sportkormány és alumínium utastéri betétek fokozzák a hangulatot. A kormány mögötti digitális műszeregység büszkén viseli az „M340i” típusjelölést, amely az első ajtók küszöblécein is visszaköszön.

Az új BMW M340i xDrive limuzin világpremierjének a nagyközönség előtt november 30. – december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalon ad otthont, amelyet követően az első példányok 2019 júliusában érkeznek meg az utakra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/