/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Készül az új Ducato, Boxer és Jumper

2006. május 11. 11:55   |   Autoblog
címkék:  

A Sevel ez év második félévében dobja piacra a Fiat Ducato, a Peugeot Boxer és a Citroen Jumper legújabb generációját.

A Sevelt (Societá Europea Veicoli Leggeri – Európai Könnyű Gépjárműgyártó Társaság) 1978-ban alapították és 1981-ben kezdte meg tevékenységét Val di Sangróban. Gyártósorairól már az üzem induláskor napi 350 gépjármű gördült le. A szélesebb járműválaszték gyártásához szükséges feltételek megteremtésére azonban a gyárat rövidesen tovább bővítették. Jelenleg a társaság naponta több mint 900 gépjárművet készít. A Fiat a Ducato, a Peugeot a Boxer, a Citroen a Jumper típusokat gyártja itt. Később egy másik modell is készül majd Valenciennes-ben, de a két csoport egy harmadik járműcsalád kifejlesztésére és gyártására is írt alá megállapodást. Utóbbit a Tofas koordinálásával a törökországi Bursaban fogják gyártani.

Új haszongépjármű család

A Fiat Csoport és PSA Peugeot Citroen Csoport nagy sikert aratott modelljeinek utódaként forgalomba kerülő új haszongépjármű elsődleges célja, hogy a formatervezés, a funkcionalitás, a teljesítmény, a kényelem és a megbízhatóság terén referenciának számítson.


Éppen ezért egyedi, újszerű vonalvezetés, figyelemreméltó befogadóképesség és könnyű berakodás, valamint kivételes szolgáltatások és belső kialakítás jellemzi. A gépjármű még korszerűbb elektronikus és biztonsági berendezésekkel van felszerelve, amelyek mindenek felett lehetővé teszik a fenntartási költségek csökkentését. Az elődökkel megegyező mechanikai felépítésű (elsőkerék-meghajtás és keresztben beépített motorok) új modell rendkívül sokféle változatban rendelhető: áru- és személyszállító modellek és utólagos felépítményezésre előkészített alvázak; 3-4 tonna megengedett össztömeg;  kétféle futómű; 1000-2000 kg hasznos terhelés; a furgonoknál háromféle tengelytáv; négyféle hosszúság és háromféle magasság; hétféle hasznos térfogat (8-17 köbméter); az alváz kínálatban négyféle tengelytáv és ötféle hosszúság.

A széles termékskálának köszönhetően minden ügyfél megtalálhatja az igényeinek tökéletesen megfelelő “méretre szabott” gépjárművet. Az új modell négyféle, 16 szelepes, újgenerációs common rail közvetlen befecskendezésű turbódízelmotorral rendelhető, melynek teljesítménye 100-157 lóerő. Az Euro 4 előírásoknak megfelelő, környezetbarát motorokat ötfokozatú sebességváltóval, vagy egy teljesen új hatfokozatú sebességváltóval szerelik fel. Ezek a motorok már alacsony fordulatszámon igen magas nyomatékot biztosítanak (250-400 Nm).

Az X250 modell a saját kategóriájába tartozó gépjárművek között a biztonság és kényelem terén is az élen áll. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint pl. a kiváló szilárdságú karosszériák, a négy tárcsafékes új fékrendszerek és a típuskínálatba tartozó valamennyi gépjárművön szériában alkalmazott elektronikus fékerő elosztó funkcióval rendelkező integrál ABS rendszer, valamint a vezetőoldali légzsák. Ezen kívül az adott piactól és modelltől függően alapfelszereltségként kínált vagy opcióként rendelhető kipörgésgátló rendszer, dinamikus menetstabilizáló rendszer, függöny-, és oldallégzsákok, valamint első utasoldali légzsák is. Ugyanez érvényes a gépjármű és a rakomány védelmére is.

A belső tér kényelme meghatározó fontosságú egy haszongépjármű vezetője számára. Éppen ezért úgy tervezték meg az utasteret, hogy barátságos, világos, kényelmes és csendes munkahelyet kínáljon a vezetőnek, egy személyautóhoz hasonló, ideális vezetési pozíciót biztosítva számára az utazás során. Emellett számos rakodóhely is a rendelkezésére áll (csomagtartó, ajtókba épített zsebek és asztalkák) a személyes tárgyak (számítógép, mobil telefon, térképek) elhelyezésére. A rakodótér kialakítására szintén nagy figyelmet fordítottak: az alacsony rakodási övvonal és a hátsó kétszárnyú ajtó, valamint a nagy oldalsó tolóajtók megkönnyítik a hozzáférést. A szintszabályozóval ellátott hátsó légrugós felfüggesztés és az elektronikus berendezések – a Bluetooth-rendszerű telefon-kihangosítótól kezdve, az MP3 fájlok meghallgatását lehetővé tevő multimédia lejátszóig – szintén nagymértékben hozzájárulnak az utasok kényelméhez.

A rekorder gyár

A Val di Sangroban található Sevel ipartelep a legnagyobb könnyű haszongépjármű gyártó központ Európában. A Fiat és a PSA Peugeot Citroen csoport 50-50 százalékos tulajdonát képező közös társaság által 1981-ben létrehozott gyárat Chieti tartományban, Atessa és Paglieta között elterülő, több mint 1,2 millió négyzetméter (120 hektár) területen építették fel, amelyből 344 ezer négyzetméter (34 hektár) volt fedett terület. A berendezéseknek köszönhetően a gyár tevékenysége az egész gyártási folyamatot felöleli: karosszéria-gyártás, fényezés és összeszerelés.


A gyár jelenleg 5200 főt foglalkoztat (akiknek több, mint 95 %-a Abruzzo-ban lakik). Naponta 250 alapanyagokkal megrakott nyerges vontató hajt be a gyárba és 200 kamion, valamint négy járműszállító vonat gördül ki a gyárból. Ezen kívül a hegesztő üzemben mintegy 300 különböző típusú karosszériát gyártanak, a fényező üzemben 122-féle színt használnak és az összeszerelő üzemben több mint 600 modellt állítanak össze, több mint 150 opcióval. Ezek a hihetetlen számok az áruszállítók és a járműflottákkal rendelkező cégek által támasztott igények sokszínűségével magyarázhatók, amely igényeknek a Sevel termékei teljes mértékben megfelelnek.


Sevel új fényező egységének különös jelentősége van, hiszen kifejezetten az új X250 modell részére építették fel és Európában technológiai és környezetvédelmi szempontból egyaránt a legkorszerűbb fényező üzemek közé tartozik. A fényező üzem épületében – amely kb. 330 méter hosszú és 60 méter széles – 150 fő dolgozik váltott műszakban, és 23 robot viszi fel az alapozó, illetve festékréteget a karosszériaelemekre. A kataforézises fürdők, a szárító és égető kemencék teljesen automatikusan működnek. Az üzemben dolgozóknak mindössze a gyártási folyamat figyelemmel kísérése és az eredmények ellenőrzése a feladata. Még a fényezendő felületek előkészítése is részben automatizált.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/