/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kombiként is megjött a legdurvább Mercedes

2017. február 03. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Három hónappal ezelőtt mutatkoztak be az E 63 4MATIC+ és E 63 S 4MATIC+ limuzin modellek, most pedig itt vannak a kombi változatok is, hasonlóan elképesztő teljesítménnyel. A sportos családapák eszményi járművei 571 vagy 612 lóerőre képesek, s 4 másodpercen belül gyorsulnak fel 100 km/órára. Az kombi AMG Mercedesek első fellépése Genfben lesz, de csak júniusban kerülnek piacra.

A kombi E 63 modelleket hasonló stílusjegyekkel látták el, mint a limuzin kiviteleket. Sportos első és hátsó lökhárítók, vaskos sárvédők és küszöbök, hatalmas felnik és féktárcsák, továbbá diffúzor és szögletes kipufogók jellemzik az autókat.

Az utastér hasonlóképpen sportos hangvételű, de a praktikumot tartja szem előtt. Az E 63 4MATIC+ a sportkombik mezőnyének legtágasabb képviselője, poggyásztere 640 literes, de a hátsó üléstámlák ledöntésével 1820 literes raktér alakítható ki. A variálhatóságot a változtatható támlaszög is javítja, az üléstámlákat egyenesebbre állítva 30 literrel növelhető a csomagtér térfogata.

Az E 63 és E 63 S 4MATIC+ Estate modellt is az AMG 4 literes V8-as biturbó erőforrása mozgatja, mégpedig igen vehemensen. Az alapváltozat blokkja 571, míg az S modellé 612 lóerőt állít a pilóta szolgálatába, maximális forgatónyomatékuk pedig 750, illetve 850 newtonméter, amit 2500 és 4500-as fordulatszám között bocsájtanak rendelkezésre. A sima E 63 3,6, míg az E 63 S 3,5 másodperc alatt sprintel százra, egytized másodperccel lassabban, mint a limuzin kivitelek. A motorhoz AMG Speedshift MCT 9-fokozatú automata váltóművet kapcsoltak.

Mindkét szuperkombi telejsítményét összkerékhajtás viszi az útra, gyakorlatilag veszteség nélkül. Az új fejlesztésű 4MATIC+ rendszer teljesen variálható nyomatékelosztást valósít meg a tengelyek között, az elektromechanikusan vezérelt központi tengelykapcsoló folyamatosan a lehető legjobb arányra törekszik. A kocsik tapadás-orientált négykerék-hajtású vagy akár hátsókerék-hajtású járművekként is vezethetők. A hátsó tengelyre mechanikus, illetve az E 63 S modell esetében elektronikusan vezérelt korlátozottan önzáró differenciáművet is szereltek. Ezek feladata, hogy kanyarodáskor az ívbelső kerék csúszását mérsékeljék a fékerő használata nélkül, így a vezető hamarabb és intenzívebben tud kigyorsítani a kanyarból. De persze elindulásnál is fontos stabilizáló szerepet töltenek be.

A szegmensben egyedülálló módon az E 63 S 4MATIC+ Estate modellt dinamikus motortartó bakokkal szerelik fel, amelyek a vezetési körülményekhez és követelményekhez igazítják merevségüket. Mindkét autóban széria viszont az elektromechanikus, sebességfüggő kormányzás, amely három lépcsőben képes a rásegítést is változtatni. A sofőrnek kis sebességnél elegendő kis kormányzó mozdulatokat tennie, míg nagy sebességnél számíthat a szilárd egyenesfutásra. A Dynamic Select menetmód-választó rendszer segítségével a kormányzás és a hajtáslánc más elemei is hangolhatók, akár egyéni ízlés szerint.

A kombi AMG modellek nagyon fejlett, többkamrás légrugós felfüggesztéssel érkeznek. A csillapítás a kiválasztott menetprogramnak és a körülményeknek megfelelően folyamatosan változik, a húzó és nyomó értékek egymástól függetlenül szabályozhatók. A kocsik megállításáról a normál modellen 36 cm-es kompozit tárcsákkal és elöl 6-dugattyús nyergekkel, az S verzión elöl 39 cm-es tárcsákkal szerelt fékrendszer gondoskodik. Opcióként karbon kerámia rendszer is elérhető 402 x 39, illetve 360 x 32 mm-es diszkekkel.

A Mercedes-AMG E 63 és E 63 S 4MATIC+ Estate világpremierjére a márciusi Genfi Autószalonon kerítenek sort, a forgalmazás kezdete júniusban lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/