/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kompakt sport-SUV-ot épített a Ford

2020. szeptember 24. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Európában első alkalommal jelenik meg egy olyan modell a kompakt SUV szegmensben, amely a Ford Performance legmodernebb menetdinamikai fejlesztéseit kínálja. Íme a vadonatúj Ford Puma ST!

Ahogy az ST megnevezés is jelzi, az autóban kifinomult technológiák működnek, például a szegmensben egyedülinek számító mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű (LSD), illetve a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugók. A Puma ST emellett választható üzemmódokat is kínál, többek közt Sport beállítást és Eco üzemmódot.

A Puma ST az egyetlen kisméretű, nagyteljesítményű SUV az európai piacon, amiben LSD is működik, optimális ívmeneti tulajdonságokat biztosítva és minimumra mérsékelve az alulkormányzottságot, különösen akkor, amikor a vezető kihajt egy kanyarból. A teljesen mechanikus rendszer a jobb tapadású kerékre több vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését. Az LSD összehangoltan működik a nyomatékvektor szabályozással, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot.

A Puma ST-ben továbbfejlesztették a vállalat B-padlólemezét, ellensúlyozva az autó magasabb tömegközéppontját. A hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 40 százalékkal merevebb, mint a Fiesta ST-ben, és 50 százalékkal merevebb, mint a normál Pumában, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor.

Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását. A felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását.

A Puma ST kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. Ezt a kormánykar rövidítésével és a gyorsabb fogasléc-áttétellel sikerült elérni, amelyeknek köszönhetően az autó rövidebb idő alatt reagál a kormányparancsra. A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt, a hátsó tárcsák pedig 271 mm átmérőjűek.

A hajtásról a Ford 1,5 literes háromhengeres EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, amely 200 lóerőt ad le, mint a Fiesta ST-ben. A motor 6000-es fordulatszámnál adja le csúcsteljesítményét, 290 Nm-es forgatónyomatékát pedig 2500-3500/perc között szolgáltatja. Az erőforrás egyébként is sportos hangzását markánsabbá varázsolja az aktív kipufogószelep technológia. Az autóban ugyanaz a közvetlenül és simán kapcsolható, hatfokozatú manuális sebességváltó működik, mint a Fiesta ST-ben; a rövidített végáttételnek köszönhetően a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsít százas tempóra, és 220 km/óra a végsebessége.

A sofőr többféle üzemmód közül is választhat. A maximális vezetési élményt biztosító Versenypálya beállítás ugyanúgy rendelkezésre áll, mint az ST-modellekben most először megjelenő Eco üzemmód, így az autó mindig úgy viselkedik, ahogyan azt a vezetési környezet vagy a vezető hangulata diktálja. A menetstabilizáló rendszer is háromféle üzemmódba kapcsolható; akár ki is kapcsolható. A váltóba rajtelektronikát is építettek.

Az ereszkedő tetővonal és a látványos sárvédők már eleve sportos stílust kölcsönöznek a Pumának, amit az extrémebb Puma ST dizájnelemek még karakteresebbé varázsolnak. Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

Az alapfelszereltség részeként kínált 19 colos könnyűfém keréktárcsák Magnetite  fényezéssel vagy csiszolt fém felülettel kérhetők, amelyek jól illenek a hatféle változatban választható karosszériaszínekhez. Ugyancsak széria a tető, a hűtőrács-keret, az oldalsó díszítő elemek, a tükörburkolatok és a tetőlégterelő lakkfekete fényezése, amelyek révén első pillantásra felismerhető a sportos modellváltozat.

Az utastér kialakítása legalább ennyire karakteres. A dombornyomású ST-logóval díszített és jól tapadó Miko Dinamica anyaggal kárpitozott, fűthető Recaro sportülések remekül megtámasztják a vezető és az első utas testét, és a látványt stílszerűen egészíti ki az alul lapított karimájú kormánykerék és az ST váltógomb. Az ülések kárpitozásán, a váltókar borításán és az ST-emblémás padlószőnyegeken metálszürke varrás látható.

A Puma ST exkluzív stílusához tágas csomagtér társul, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet, és amit az innovatív MegaBox tesz még praktikusabbá. Ez a sokrétű tárolási megoldás mély, jól variálható, 80 literes rekeszt jelent a csomagtérpadló alatt, amibe akár két golftáska is kényelmesen beleállítható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/