Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Konnektoros hibrid SUV-ot mutat be az Audi

2019. május 21. 13:00   |   DG
címkék:  

Az Audi folytatja villamosítási offenzíváját és újgenerációs plug-in hibrid szabadidőautót dob piacra. Az Audi Q5 55 TFSI e quattro 367 lóerős, elegendő neki 5,3 másodperc a százas tempó eléréséhez, tisztán elektromos módban ugyanakkor 40 kilométert is képes megtenni. Piaci bevezetése a harmadik negyedévben indul.

Az új Audi Q5 55 TFSI e quattro a piac egyik legerősebb és leggyorsabb hibrid SUV-ja lesz. Orrában egy 2 literes TFSI turbómotor dolgozik, 252 lóerős teljesítménnyel és 370 Nm-es forgatónyomatékkal, amelyet egy 105 kW-os és 350 Nm nyomatékú állandó mágneses szinkronmotor egészít ki. A villanymotort és az elválasztó kuplungot a hétfokozatú S tronic váltóműbe integrálták a mérnökök. Utóbbi a quattro hajtásláncnak adja át a hajtónyomatékot.

A hibrid SUV lenyűgöző 367 rendszer-lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, utóbbit már alig valamivel alapjárat fölött, 1250-es fordulatszámnál. A nulla-százas gyorsulás 5,3 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 239 km/óra. A hibrid Q5 szabványos fogyasztása 2,4 l/100 km, míg a WLTP ciklus szerinti elektromos hatótávolsága 40 kilométer. Elektromos üzemmódban a 135 km/órás tempó is elérhető, ami már az autópályás vezetéshez is megfelelő. A 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtér padlója alatt helyezték el.

A Q5 55 TFSI e intelligens összkerékhajtást kapott, amely szenzorok segítségével és a menetadatok folyamatos elemzésével képes előre látni. Alacsony terhelésnél és normál körülmények között például csak az első kerekek hajtottak. A quattro rendszer szoros együttműködésben van a vezetési üzemmódokkal és az autó előrelátó hatékonysági asszisztensével (PEA), amely az utazások során szabályozza az energia-visszatermelést. Ehhez navigációs adatokat használ és folyamatosan figyeli az elöl haladó jármű távolságát. Ha az adaptív sebességtartó aktív, a PEA automatikus fékezéssel és szabályozott gyorsítással fokozza az energia-visszatermelést és hatékonyságot.

Három különböző vezetési üzemmód áll rendelkezésre, a hibrid mód, az elektromos mód és az akkumulátor töltését megőrző mód. Hibrid üzemmódban akár 80 kW-nyi elektromos energia is termelhető a regeneratív fékezés által. 0.2 g-ig a fékezés feladatát a villanymotor látja el. Az akkumulátor feltöltése CEE 400 V/16 ipari aljzatról mindössze 2,5 órát vesz igénybe, de 220 V-os konnektorról is megvan egy éjszaka alatt (6 óra).

Az Audi Q5 55 TFSI e quattro már megrendelhető, németországi alapára 60 450 euró. Piaci bevezetése az év harmadik negyedévében indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!