/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lehullt a lepel a hibrid Škoda Octavia RS-ről

2020. március 04. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

Első ízben kínálja a Škoda RS-családjának egyik tagját hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel. Az új Škoda Octavia RS iV 1,4 TSI benzines erőforrása és 85 kW-os elektromos motorja együttesen 245 LE rendszerteljesítményt produkál, a kocsi így 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

A Škoda egy 150 LE teljesítményű, 1,4 literes TSI benzines erőforrást és egy 85 kW-os villanymotort kombinál az Octavia RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 245 LE rendszerteljesítménnyel és 400 Nm maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, s mindezt hatfokozatú DSG sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.

A 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tehet. A villanymotor már közvetlenül induláskor rendelkezésre álló 330 Nm forgatónyomatéka erőteljes gyorsításokra kínál lehetőséget. Teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport-üzemmódjában az Octavia RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 225 km/óra. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a feszes hangolású sportfutómű dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.

Az Octavia RS iV már alapkivitelében LED-technikájú, specifikus ködfényszórókkal és 18 colos, fekete könnyűfém keréktárcsákkal készül, a féknyergek pedig jellegzetes RS-vörösre fényezve vonzzák a tekintetet. Kívánságra 19 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Egyaránt sportos feketében jelenik meg a hűtőrács, az Air Curtain elemek, az RS-specifikus első lökhárító diffúzoreleme, az Aero Flap idomok, a hátsó lökhárító diffúzora és az ablakszegélyek. A Limousine fekete hátsó RS-légterelőt kapott, míg a Combi tetőlégterelője a karosszéria színére fényezve tűnik fel.

Az RS iV utasterébe pillantva, túlnyomórészt fekete színvilága tűnik fel. A háromküllős, bőrbevonatú és multifunkciós sportkormány vRS-logót hordoz, a DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az első sportüléseket fekete szövet borítja vagy extrafelszerelésként rendelhető Ergo-ülésként Alcantara- és bőrkárpitozással, illetve magasságállítással készülnek. Az üléseken RS-logó és vörös vagy ezüstszürke kontrasztárnyalatú díszvarrások feszülnek, amelyek a bőrbevonatú kormánykeréken, a kartámaszokon és a műszerfal Alcantara borításán is megjelennek. A sportos hangulatot RS-stílusú dekorbetétek és alumínium dizájnú pedálok teszik teljessé.

A cseh autógyártó emellett három további, részben elektromos változatban is kínálja Octavia modelljét. Az Octavia iV szintén hálózatról tölthető hibridként 204 LE rendszerteljesítményt kínál, s az Ambition és a Style felszereltség szinteken áll rendelkezésre, míg az Octavia két, 110 illetve 150 LE teljesítményű e-TEC változatával első ízben szerepel a Škoda palettáján lágy hibrid hajtástechnika.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/