/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a Mercedes GLC-t

2015. június 21. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a Mercedes kompakt SUV-jának a második generációja, amelyet GLC-nek neveztek el. Külső és belső dizájnját tekintve beáll a Mercedes szabadidőautók sorába, felszereltsége pedig párját ritkítja a kategóriában. A legmodernebb biztonsági és asszisztens rendszerekkel szerelik fel, emellett akár légrugózással és hibrid hajtáslánccal is kapható lesz, hogy eredménnyel vegye fel a versenyt az Audi Q5-tel és a BMW X3-mal szemben.

A GLC nagyon hasonlít a kisebb méretű GLA-ra és a korábban M-osztályként ismert GLE-re, de nem annyira sportos hangvételű, mint például a GLE Coupé. Ettől eltekintve természetesen azonnal Mercedesként azonosítható. A szinte függőlegesen álló, háromdimenziós kialakítású hűtőrács csillaggal a közepén, a húzott vonalú, vetítőlencsés fényszórók, valamint a barázdált motorháztető a modern Mercedesek sikeres, karakteres formanyelvezetét mutatja. A lökhárító háromféle megjelenésű lehet; a normál mellett van egy kifejezetten off-road használatra tervezett, nagyobb rámpaszöget engedélyező verzió, illetve egy sportos AMG variáns.

A GLK-hoz képest 118 mm-rel megnövelt tengelytáv nyújtottá, elegánssá teszi az autót. Szabadidőautós stílusjegyek a széles vállak és a matt színű kerékjáratvédő elemek, illetve alul körbefutó műanyag peremek. A kerékjarátok 20 colos kerekeket is gond nélkül fogadnak, opcióként pedig oldalfellépő is kérhető. A faron egyedi kialakítású LED-es lámpákat és vaskos lökhárítót látunk, amely az első darabhoz hasonlóan háromféle kivitelben érhető el.

Az utastérben is markáns változások történtek. A belvilág igen előkelő, minőségi benyomást kelt, nívójával a nagyobb testvér GLE irányába kacsintgat. A Mercedes igyekezett a modern luxus egy új formáját létrehozni, első osztályú anyagokkal, a kézműves kidolgozás érzetével, így például nappabőr és valódi faborítás is kérhető az autóba. A műszerfal is teljesen új, “hullámos” középkonzollal és kör alakú, krómozott légbeömlőkkel. Érthetetlen módon a szabadon álló infotainment kijelző meghagyták a helyén, nem találták meg a módját, hogy a műszerfalba integrálják. Új elem a középkonzol tekerőgombja fölé nyúló touchpad, amely “beveszi” az ujjmozdulatokat, a számokat és a betűket is, leegyszerűsítve a Comand rendszer kezelését.

A GLK modellel összevetve a GLC jóval nagyobb helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak. A hátsó lábtér például 57, az első válltér 54, a hátsó válltér 28 mm-rel lett nagyobb, a csomagtér pedig 80-110 literrel gyarapodott. A hátsó üléstámlák dőlésszöge állítható, mögöttük, a kalaptartó alatt akár 580 liternyi poggyász is elfér. A támlák 40/20/40 arányban ledönthetők, akkor 1,6 köbméteres raktér alakítható ki (+50 liter a GLK-hoz képest). A hátfalajtó láblendítéssel is nyitható, s ha az autót Air Body Control légrugózással konfigurálják, a pakoláshoz 40 mm-rel leereszthető.

Az aerodinamikus forma, a kisebb menetkész tömeg (-80 kg), továbbá a korszerűsített hajtásláncok együttesen akár 19 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást szavatolnak. A dízelmotor palettán két erőforrás sorakozik, a 170 (GLC 220 d 4MATIC) és a 204 lóerős (GLC 250 d 4MATIC) 2,2 literes egység, amelyek nyomatéka sorrendben 400, illetve 500 newtonméter. Fogyasztásuk 5,5 l/100 km. Lassúnak sem nevezhetők, 8,3, illetve 7,6 szekundum alatt gyorsítják a GLC-t százra, s 210, illetve 222 km/órás végsebességet tesznek lehetővé. 9-fokozatú automataváltót kapcsoltak hozzájuk.

Az alap benzinmotor szintén ismerős más csillagos modellekből. A GLC 250 4MATIC-ot hajtó 211 lovas és 350 Nm nyomatékú 2 literes turbómotor 7,3 másodperces gyorsulást és 222 km/órás csúcssebességet szavatol. Ezen felül a Mercedes hibrid verziót is kínál a GLC-ből. A GLC 350 e 4MATIC a hivatalos adatok szerint csupán 60 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként, ugyanakkor 235 km/óráig képes fokozni a sebességét. Benzinmotorja 211, villanymotorja 116 lóerős, így ha szükséges, 5,9 másodperces százas sprintet produkál, ugyanakkor elektromos üzemben 34 kilométert is megtehet. Ehhez a modellhez 7-sebességes automatát ad a Mercedes.

Az új GLC alapfelszereltségéhez tartozik az acélrugós felfüggesztés adaptív lengéscsillapítással, felárért azonban a szegmensben elsőként, teljes légrugózással és elektronikusan szabályozott, folyamatosan változó csillapítással is rendelhető az autó. Az Air Body Control rendszer a kiváló stabilitást kombinálja az agilitással és a komforttal, valamint a remek terepező képeségekkel. Többféle menetmód áll rendelkezésre, ahol a csillapítás mértéke és a hasmagasság is változtatható. Sport állásban feszesebb a rugózás és 15 mm-rel mélyebbre süllyed a karosszéria, míg például Off-road állásban akár 5 centiméterrel nő a hasmagasság és rendkívül finommá válik a rugózás. A légrugózásnak természetesen egyéb előnyei is vannak, mint a szintkiegyenlítés kanyarban és a terheléstől függetlenül állandó hasmagasság.

A sofőr öt különböző menetdinamikai program közül is választhat (alapfelszerelés minden modellben). Ha az autóban benne van az Off-Road Engineering csomag, akkor az Eco, a Comfort, a Sport, a Sport+ és az Individual (egyéni) mellett további öt opció áll rendelkezésre. A Slippery csúszós, saras útszakaszon segíti a pilótát, az Off-road program könyű terepre való, az Incline a mászóképességet fokozza, a Rocking Assist a legnehezebb terepen jön jól és akkor, ha az autó esetleg elakadna. A légrugózás ekkor 5 centiméterrel meg is emeli az autót. Az ötödik menetprogram a Trailer, amely terepen való vontatáskor használható. Az Off-Road Engineering csomag emellett egy robusztus alvázvédőt és lejtmenet-vezérlő elektronikát is tartalmaz. Egyébként az összes GLC modell megkapja a Mercedes állandó összkerékhajtását, amely 45/55 százalékos alap nyomatékelosztást valósít meg a tengelyek között.

Emellett az új GLC-hez az összes vezetői asszisztens rendszer is elérhető, ami a C-, E- és S‑osztályos modellekhez. Az ütközésmegelőző rendszer mellett alapfelszereltség a keresztirányú széllökés asszisztens és az éberségfigyelő rendszer. Plusz pénzért Driving Assistance Plus csomag is kérhető, amiben benne van a követési távolság szabályzó rendszer sávtartó elektronikával és Stop&Go funkcióval, a PRE-SAFE Fék gyalogosfelismeréssel, az aktív holttérfigyelő és sávtartó rendszer, a hátsó forgalomfigyelő, valamint a PRE-SAFE Plus balesetmegelőző rendszer. Ezen kívül LED-es intelligens fényszórórendszer, közlekedési táblafelismerő rendszer, 360 fokos kamera, parkolóasszisztens és szélvédő kijelző is rendelhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/