/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Mercedes-AMG GT roadster

2016. szeptember 15. 15:40   |   DG
címkék:  

A Mercedes-AMG két új vászontetős roadstert vezet be az AMG GT családba. Egyik a 476 lóerős AMG GT Roadster, másik pedig az AMG GT C Roadster, amely alig gyengébb a GT R kupénál, 557 lóerőt ad le. Mindkét modell önzáró differenciálzárral és hátsókerék-kormányzással felszerelve nyújt meghatározó vezetési élményt.

A két roadster variánssal a Mercedes-AMG GT család öttagúra bővül. Az új vászontetős verziók a kupé modellek műszaki génjeit örökölték, tehát alumínium karosszériájuk könnyű és merev, orrukban pedig 4 literes biturbó V8-as motor dohog. A gyengébb GT Roadster 476 lóerőt ad le, míg az erősebb 557 lóerővel rendelkezik. A GT C Roadster egy új teljesítménylépcsőt képvisel, ugyanis 47 lóerővel erősebb a GT S kupénál és 28 lóerővel gyengébb a GT R-nél. A GT Roadsterben az erőforrás nyomatéka 630 Nm 1700 és 5000-es fordulatszám között, a GT C Roadsterben azonban már 680 Nm az 1900-5750-es fordulatszám-tartományban.

Ami a menetteljesítményeket illeti, a GT 4 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet és 302 km/órás csúcssebességre képes, míg a GT C 3,7 másodperc alatt gyorsul százra és megfutja a 316 km/órát. A közvetlen befecskendezéses duplaturbós high-tech motort spontán gázreakció és lineáris erőleadás jellemzi a teljes fordulatszám-skálán. A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos váltóművet kapcsoltak, amely a transaxle elrendezést követve a hátsó tengelynél kapott helyet.

A váltómű három előre programozott beállítást tartalmaz (C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus)), valamint a sofőr egyéni preferenciái szerint kialakított módot (I (Individual). A GT C roadster emellett egy Race, azaz verseny beállítást is tud, ami a lehető legélesebbre állítja a kocsi hajtásláncát, a kipufogórendszerben pedig nyitja a pillangószelepeket a brutálisabb hangzást érdekében. Végül elérhető az M, a kézi vezérlés, amellyel bármelyik menetmódban kézzel lehet sebességet váltani.

A két vászontetős modell egy másik műszaki megoldást is örökölt az AMG GT R-től, mégpedig az aktív lamellás hűtőrácsot. Egy villanymotor nyitja és zárja a lamellákat attól függően, hogy mennyi friss levegőre van szüksége a motornak.

A két roadster a tetőkialakítást leszámítva pontosan úgy néz ki, mint a keménytetős változatok. Az erősebb GT C Roadster 57 mm-rel szélesebb a GT-nél, éppen olyan széles, mint a GT R kupé. Ennek megfelelően nyomtávja és gumiabroncsai is nagyobbak, hátul a GT C 305 mm széles abroncsokat visel. Különleges elem a hátsó légterelő szárny, amely meghatározott sebesség fölött kiemelkedik a csomagtértető síkjából. A háromrétegű vászontető elektronikusan, 11 másodperc alatt nyílik és záródik, akár 50 km/órás sebességig. Fekete, piros és bézs színben elérhető.

A vászontetős Mercedes-AMG kabriók sportfelfüggesztést kaptak, a GT C azonban folyamatosan változó, adaptív csillapítást is felvonultat. Utóbbinál az aktív hátsókerék-kormányzás is széria. 100 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, ami agilisabb kanyarvételt, kisebb fordulókört és kisebb kormánymozdulatokat eredményez. 100 km/óra fölött azonban a hátsó kerekek az elsőkkel megegyező irányba fordulnak, ami jelentősen javítja a stabilitást. Mindkét roadster korlátozottan önzáró differenciálművet is kapott, a GT mechanikusat, a GT C pedig elektronikus felügyeletűt.

A kabin most első ízben exkluzív bézs nappabőr kárpitozással is megrendelhető. Felárért, ugyancsak első alkalommal formázott AMG performance ülések is kérhetők beépített Airscarf nyakfűtéssel és szellőztetés funkcióval.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/